Verkeersregelaar 2018

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.352
938
113
Hulst
Type motor
ST1100
Vandaag volgers cursus gedaan voor de basislicentie van de KNWU. Lange avond, maar in het kort komt het er hier op neer, dat verkeersregelaars die zich verplaatsen per motor geen deel meer uitmaken van de wielerkaravaan. maar buiten de route om naar de aan hun aangewezen plaatsen moeten rijden.
How exiting! NOT!!!

Begeleiding binnen de karavaan zal plaatsvinden door beroepskrachten, de politie dus...

Wordt vervolgd. :Smile:

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
498
133
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
Pas maar op voor je verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
Uit eerste hand vernomen van een verkeersregelaar, het volgende:
Professionele wielerwedstrijd begeleiden, samen met de politie. Samen met drie motoragenten en twee verkeersbegeleiders werd in konvooi ( dus vijf motoren ) een snelle inhaalactie ondernomen om het peloton weer in te halen. Enkele weken later een vette boete in de bus. Helaas was een van de verkeersregelaars een motorrij-instructeur.
Heeft naderhand heel veel voeten in de aarde gehad om de boete geen consequenties te laten hebben voor de uitoefening van zijn beroep.

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
296
100
43
de vragen van het verkeersregelaars examen 2018 zijn zoals verwacht min of meer gelijk aan die van enkele jaren geleden, gewoon makkelijk......

dit jaar weer binnen de 5 minuten gemaakt.....

alleen jammer dat je de vragen die je niet goed hebt, geen duidelijke feedback voor komt......

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
498
133
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
Slechte zaak dat de fouten niet besproken worden. Bij examinering is dit een van de uitgangspunten om het lerend effect zo groot mogelijk te maken.
Dat de vragen ook gelijk zijn aan vorige jaren, geeft mij geen goede indruk van het niveau van de makers van het examen en daarmee het niveau van de toetsen

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.090
2.885
113
Omgeving Breda
Was zweten weer dit jaar. Twee keer er uit gegooid door SNVL server. Score viel tegen, maar 95%. Vast weer die vraag fout of je de cola mag drinken van de hoofdsponsor van het evenement als je het verkeer aan het regelen bent. Ik beantwoord die standaard met ' ja' omdat vocht erg belangrijk is op hete dagen en je fit moet blijven voor je taak, krijgen we altijd te horen in de post taak instructie van de politie.... Volgens SNVL mag dat weer niet omdat je beide handen nodig hebt om het verkeer te regelen. Drama!

Waar is de opleiding gebleven die ik een jaar of tien geleden kreeg. In Tilburg op de kruising Hart van Brabantlaan en Ringbaan West om een uurtje of twee in de middag. Verkeerslichten op oranje knipperen en ga je gang met vier x twee rijstroken en aparte fietspaden, verschillende OV-lijnen, een hoofdkwartier van de politie vanwaar men bij voorkeur met OGS wegrijdt en de examinator de man van de afdeling verkeer is die alle politieagenten van de afgelopen dertig jaar in de regio Tilburg heeft opgeleid. Daar vijftien minuten overleven en geen fouten maken was voldoende voor de rest van je leven.

Laatst bewerkt:

Rdebruijne

3e Versnelling
22 mei 2017
101
30
28
33
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Ik doe mee met de truckrun hoeksche waard als evenementenmotorbegeleider (mooi scrabble woord) en heb een online cursus moeten doen. Helemaal leuk. Word de eerste keer. Ga dit samen met schoonvader doen. Ben benieuwd. Als het bevalt ga ik meerdere evenementen doen..

Pax Ursus

Motorrijles
5 feb 2017
8
10
3
54
Deventer
Type motor
ST1300
Was zweten weer dit jaar. Twee keer er uit gegooid door SNVL server. Score viel tegen, maar 95%. Vast weer die vraag fout of je de cola mag drinken van de hoofdsponsor van het evenement als je het verkeer aan het regelen bent. Ik beantwoord die standaard met ' ja' omdat vocht erg belangrijk is op hete dagen en je fit moet blijven voor je taak, krijgen we altijd te horen in de post taak instructie van de politie.... Volgens SNVL mag dat weer niet omdat je beide handen nodig hebt om het verkeer te regelen. Drama!

Waar is de opleiding gebleven die ik een jaar of tien geleden kreeg. In Tilburg op de kruising Hart van Brabantlaan en Ringbaan West om een uurtje of twee in de middag. Verkeerslichten op oranje knipperen en ga je gang met vier x twee rijstroken en aparte fietspaden, verschillende OV-lijnen, een hoofdkwartier van de politie vanwaar men bij voorkeur met OGS wegrijdt en de examinator de man van de afdeling verkeer is die alle politieagenten van de afgelopen dertig jaar in de regio Tilburg heeft opgeleid. Daar vijftien minuten overleven en geen fouten maken was voldoende voor de rest van je leven.

Er is ook een groot verschil tussen de beroepsverkeersregelaar, de cursus van 10 jaar geleden zoals je die omschrijft. En de de cursus van evenementenverkeersregelaar, via de pc, de je net gedaan hebt.

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
296
100
43
zaterdag 16 juni 2018 Truckrun Nijkerk, 155 vrachtwaggels met aan boord verstandelijk gehandicapten, daarna groot feest bij Mercedes Stern Trucks Nijkerk, live muziek, patatekes, schmink, clowns, noem maar op...... en 46 verkeersregelaars waarvan pakweg 40 op de motor ! Mooie dag voor 'n goed doel !