ST1100 Versnellingsindicator inbouwen in Dasboard ST1100

Gerard-st1100

Motorrijles
Ik moet zeggen petje af hoor, zoiets zou ik ook wel willen maar heb er het geduld niet voor ... mooi uitgedacht en nog mooier afgewerkt...

Tiesemans

Kilometervreter
Dit zou iets moeten zijn waar je tegen betaling je fiets een paar dagen voor afstaat.
Man wat zou ik dit graag willen hebben. ;)

Ray_308

5e Versnelling
De hall sensor is niet meer verkrijgbaar. Bij conrad heb je ze ook, ik weet alleen niet welke ik moet hebben. Iemand een idee?

Ray_308

5e Versnelling
Maar daar ging het niet om, ik soldeer de boel zelf in elkaar. Ik wil allwwn even weten welke hall-sensor ik moet hebben ;)

Ray_308

5e Versnelling
Ik heb de hall sensors bij de babi pangang chinees besteld, daar is even het wachten op. Weet niet iemand @Tiger wellicht, welk alternatieve hall-sensor je kunt gebruiken?

Ik had er nog twee liggen, onbenoemd, dus dat was even gokken. Deze werken maar geven maar een output van 0,1volt. dat is denk ik te weinig als ik @Tiger zijn howto lees. (10,5volt)
postings automatisch samengevoegd:

Met behulp van de howto van @Tiger ingebouwd. werkt top!

IMG_3507.jpeg

Laatst bewerkt:

Tiger

5e Versnelling
Goedemorgen jongens.
Ik heb nog wel een aantal hall sensors liggen, dus als men er één nodig heeft, effe PB-tje met je adres en ik stuur 'm wel op.
Zou wat kunnen duren voor ik het lees, ben niet zo heel vaak aanwezig, maar komt uiteindelijk wel goed. :)

RogerNosurrender

4e Versnelling
En ik kan de pdf weer niet lezen met me iPhone 11 pfffff ,,:babycry:,,,, tja had ik maar naar me vrouw moeten luisteren !!! :”Neem je een Samsung”!!!

kcools

4e Versnelling
Ik zie de datatool gear indictor niet meer beschikbaar op de site die genoemd wordt in de pdf.
https://the-carbon-king.com/product...r-indicator-digi-motorbike-digigear-self-fit/
Ik heb daar wel al vaker gekeken, maar ik pak steeds mis.

Ik heb uiteindelijk een andere gekocht : Gipro X Gear indicator (versnellingsindicator) Universeel met een Gipro WSS kabelset.
Lijkt op de datatool indicator maar is toch echt anders. Deze is niet zomaar in te bouwen zoals de datatool, helaas.

Bij de WSS kabelset zit een sensor met bekabeling en een beugeltje, deze heb ik met het bijgeleverde en inmiddels wat verbogen beugeltje naast de ABS sensor gemonteerd. Dit lijkt aardig te werken, maar een uitdaging blijft het plaatsen van de indicator. Het bijgelevere plakstripje is waardeloos.
Gelukkig heb ik wel 3M tape liggen die dat een stuk beter doet. Het scheelt het inbouwen van de hall sensor

Ik kan nog niet heel veel zeggen over de werking, moet nog goed ingeleerd worden. Voor het bedienen maakt het gebruik van een touch vlakje op de display.
Dus is ook niet heel praktisch met inbouwen, maar ik kan wel leven met een opbouw indicator, het draadje wat naar de display gaat zal ooit door het dashboard uit het zicht worden geplaatst.

Tiesemans

Kilometervreter
Bovenaan Onderaan