versnellingsindicator opbouw

Eric R.

4e Versnelling
Hoi, wie heeft een versnellingsindicator (opbouw, geen inbouw) en welke heb je dan en is dat makkelijk aan te sluiten?
postings automatisch samengevoegd:

st1300 bouwjaar 2005

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Kijk eens bij motorcorner .nl
Versnellingsindicator , daar komt de mijne van , opbouw.
Bijna zo goed als plug and play.
In het kontje rechts zit een stekker waar je deze op aansluit.

cotton

4e Versnelling
Hai, ik heb de Gipro versnellingsindicator op mijn st1300.
de plaats waar je hem wilt maken is erg persoonlijk. het mooist vind ik hem in het schermpje met de controlelampjes. omdat ik mij daar zelf geen kans toe zag om dat uit elkaar te halen, en weer goed n elkaar te zetten hen ik gekozen om de indicator te plakken. (zie foto)
het aansluiten is, met de beschrijving er bij, plug en play. wel een stukje motor demonterenQYRD6778.JPG om bij de kabels te kunnen. (onder de tank)

RRR

Kilometervreter

Bijlagen

• thumbnail_IMG_0868.jpg
    thumbnail_IMG_0868.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:

Sjaak

Mega Mijlenmaker
Ik heb een GiPro G2 type GPXT + GPX-H01, deze is voor een ST1300.
Ik heb hem vlak naast de navigatie geplaatst omdat ik vind dat ik er dan beter zicht op heb.
Het inregelen heb ik eerst bij ca 2500 toeren gedaan maar dan reageerde hij heel laat. Daarna opnieuw ingeregeld bij 1200 toeren. Nu reageert hij direct als ik wegrij

Bijlagen

• 20200616_181801.jpg
    20200616_181801.jpg
    46 KB · Weergaven: 27

RRR

Kilometervreter
Zie dit draadje over de inbouw van een versnellingsindicator voor de 1100.

Eric R.

4e Versnelling
Mbt de aansluiting, er zijn 2 stekkertjes, 1 moet op rode contra stekker die rechts onder t zadel zit, zo heb ik begrepen, die heb ik met hulp gevonden, waar moet die andere in en wie weet waar die zit (speedsensor ?? achter het blok ??) Foto?

kcools

3D printer
Voor de ST1100 zeker mogelijk met de Gipro
Bekijk dit draadje maar eens.
Bij de gipro zit een sensor voor de snelheid bijgeleverd en toerental moet je niet bij de toerenteller aftakken zoals beschreven in de handleiding.
In het draadje staan een paar oplossingen.

Eric R.

4e Versnelling
Mbt de aansluiting, er zijn 2 stekkertjes, 1 moet op rode contra stekker die rechts onder t zadel zit, zo heb ik begrepen, die heb ik met hulp gevonden, waar moet die andere in en wie weet waar die zit (speedsensor ?? achter het blok ??) Foto?
Is de 1100 vast helder :Biggrin als er nog info is over mijn vraag graag :)

Bart D

3e Versnelling
Ik heb er een op mijn te koop staande st100 zitten. Was door de vorige eigenaar geplaatst.
Hij zit met een reedrelais bij de schakelpook .

Bijlagen

• 20210321_172249.jpg
    20210321_172249.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 29

RRR

Kilometervreter
@Bart D: Zoiets had is ook op mijn 1100. Magneetjes had ik uit het zicht op de schakelstang onder het blok gemonteerd. Afstelling was een pain in the @#$ en als je een keer teveel schakelde had je opeens 6 (of nog meer) versnellingen. Pas als je weer stil stond in neutraal begon 'ie weer opnieuw te tellen.

SEC

5e Versnelling
hoi Eric R.
ik heb mijn versnellingsindicator tussen mijn stuur ingebouwd
in het het kapje van het balhoofd .

Bijlagen

• 20180817_171547.jpg
    20180817_171547.jpg
    85 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20190526_082627.jpg
    IMG_20190526_082627.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 25

cotton

4e Versnelling
SEC, ik rijd nog al eens met een tanktas, volgens mij zie je de indicator (als de tas gemonteerd is) niet.
heb jij daar ervaringen mee?

SEC

5e Versnelling
hoi cotton ,
nee ik heb geen ervaring met een tanktas ,
jij weet het zelf als jij je balhoofd over de tanktas kunt
zien weet je genoeg ikzelf denk dat je het niet kan zien
of je moet er extra moeite voor doen .
gr sec

p.s cotton laat ff weten of je je balhoofd over je tanktas kan zien ?.

Eric R.

4e Versnelling
Iemand nog een tip waar die andere stekker / aansluiting kan zitten?

cotton

4e Versnelling
Sec,
heb er eigenlijk nooit op gelet of ik het balhoofd kan zien met de tanktas voor me. zal het morgen eens proberen....

Portupan

Kilometervreter
Bij mij heb ik de steker van de speedsensor losgenomen en met de twee stekers van de bij de indicator geleverde aansluitset het circuit weer gesloten. Ik moest nog wel 1 draad op de kabelboom onder het zadel aansluiten. Modeljaar 2002.

Sjaak

Mega Mijlenmaker
Ik heb ook 1 draad (met stekker mannetje/vrouwtje) op de speedsensor aangesloten. De ander heb ik aan (een zwart/groene draad) aangesloten op de gele draad met een dun groen streepje van de ECM (achter in het kontje). Ik heb een modeljaar 2004

RRR

Kilometervreter
Vriend van mij had z'n navi op het balhoof zitten en moest altijd een verlengstuk gebruiken om de navi te kunnen zien als z'n tanktas erop zat. zitten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan