Versnellingsindicator

Sancho Panza

5e Versnelling
Ik bewaar eigenlijk ALLES... Maar ook ik had niets meer liggen.
Wel wat losse componentjes hiervoor van Conrad, maar die heb ik al gedoneerd aan iemand...

Ik was positief begonnen aan solderen en slijpen... Tiger heeft het toen afgemaakt. Te priegelig voor mij.

WEL heb ik BEWUST een ABS-fiets staan... Met GI... Ook bewust.

Ik dacht regelmatig dat ik een 6-bak had... Vandaar... Wink:

kcools

3D printer
Lees vooral ook tip 2 in de post van @Tiesemans
tip #2 for this is to not use the Tach signal, but the Ignition Pulse signal (Yellow Wire) from the ICM.
Op st-owners staat deze goed beschreven, en ik ervaar ook precies hetzelfde effect, boven 2000 toeren geen signaal meer.
Ik dacht dat ik mijne nog niet goed had ingeleerd maar blijkt dus iets anders te zijn.
Ik ga mijne dus anders aansluiten, op de gele draad als ik die kan vinden :)

kcools

3D printer
@Max Volgens mij is het een gear indicator (GPXT) en een kabelset (WSS) met sensor.
Deze staan aangeduid op het zakje.
Of bedoel je iets anders met de grotere ?

kcools

3D printer
Volgens mij zijn deze hetzelfde.
Ik denk dat er maar 1 formaat is. 20x30x13 mm.
Het verschil zit in hoe je ze kan aansluiten. Bij nieuwere motoren kan je ze koppelen aan de boordcomputer (ecu) als dan niet via een aparte kabelset voor een bepaald type motor. Bij de st1100 kan dit niet en heb je een sensor nodig die de snelheid geeft. Die sensor zit in de wss kit.

arnold

2e Versnelling
en hij zit er op
Ik moet hem alleen nog kalibreren ..

ik heb het tacho signaal van de pulsgenerator afgetapt . schijn beter te zijn

Bijlagen

• gi.jpg
    gi.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 38
  • pro.jpg
    pro.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 40
  • L.jpg
    L.jpg
    54 KB · Weergaven: 43
  • L1.jpg
    L1.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 46

kcools

3D printer
Zit er netjes in, weer een extra taakje op mijn todo lijstje.
Mijn indicator zit er nu opgeplakt, maar dit is toch bijna net zo fraai als in de klok zoals tiger het ooit heeft bedacht.
Waar heb je het tachosignaal van de pulsgenerator afgetakt? bij de ecu of bij de pulsgenerator?
Bij mij zit deze nu nog aangesloten in het dashboard op het tacho signaal, en dat is inderdaad niet de beste oplossing, las ik later.
boven 2000 toeren werkt het dan niet goed meer.
Het kalibreren gaat heel gemakkelijk met deze, zoek een rustige weg, zorg dat hij in leermode staat en de rest gaat vanzelf.

kcools

3D printer
Ik heb afgelopen weekend bij mij het toerentellersignaal voor de gearindicator aangesloten bij de pulsgenerator.
Kon ik net iets gemakkelijker bij als bij de ecu en ik kan inmiddels ook wel bevestigen dat met dit signaal de indicator veel beter werkt als wanneer je het signaal pakt achter de tellers. Dat is ook wat men beschrijft op st-riders

1614357566081.png

Klein stukje van de mantel weghalen van de 4 polige stekker net onder de benzinekraan.
Ook hier is het draadje geel (met gouden bandjes) en daar sluit je de groen/zwarte draad van de gearindicator bij aan.

1614357859334.png 1614357931570.png

Altijd solderen en even een nieuwe mantel eromheen, dan zit het weer afgeschermd.

PanWim

Motorrijles
Hallo, ik ben ook zo iemand die dit graag wil hebben op mijn '99. Mis het lef en ervaring om dit te doen. Wie kan dit voor mij , tegen betaling, verzorgen ? Misschien met meer mensen tegelijk ?
Grt Wim

kcools

3D printer
Het moeilijkste is het zoeken van een plekje voor de sensor en daar een beugeltje voor maken.
Ik heb een ABS fiets en heb de sensor bij de ABS sensor gemonteerd met het meegeleverde beugeltje na wat aanpassingen.

kcools

3D printer
Maar, waar woont @PanWim ergens?
De ABS ring is zeker een goed alternatief, het werkt perfect met deze gearindicator.
Maar ik weet ook niet of Panwin een ABS fiets heeft, anders vind ik de beugel zoals @arnold heeft gemaakt zeker een optie. Of in ieder geval de plaats voor de sensor.
Zou even puzzelen worden hoe de beugel te maken of waar te bevestigen.

Bovenaan