1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vierde Groepsaankoop Hyperpro 2017

Discussie in 'Groepsaankopen' gestart door Ome Noot, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: Ome Noot
Reden: Om verwarring met andere groepsaankopen Hyperpro te voorkomen
Datum sluiten topic: 14:06 11-04-2018
  1. Flix

Flix Beginnend Bestuurder

Fijn om te horen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2. Edi

Edi 5e Versnelling

... zucht
    Geduld is een schone zaak

3. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

U krijgt morgen ( vrijdag ) allemaal een PB met betaalgegevens.
    Zodra alle centjes binnen zijn ga ik de hele bliksemse bende bestellen.
    Zodra ik alles binnen heb ga ik jullie persoonlijk contacten om het spul te laten plaatsen

4. Edi

Edi 5e Versnelling

Oprecht en gemeend
    Dank je wel ome Noot

5. Ome Noot

Mijne vriendelijke heren.
    U heeft allen ( op Frank S uit W na) een PB van mij gekregen met de betalingsgegevens.
    Hoe nu verder.
    Zodra ik alle betalingen binnen heb, zoals na elke betaling ge-updated wordt in het starttopic gooi i de bestelling eruit.
    Zodra ik alle verenpakketten binnen heb, neem ik wederom via PB contact met u op een een datum te plannen voor de plaatsing van de veren.

Hoe gaat dat in zijn werking.
    WE maken een afspraak.
    U komt hierheen.
    We drinken een bakkie en houden even een kletspraatje.
    Vervolgens gaan we naar beneden om het een en ander te demonteren en weer te monteren met nieuwe veren.
    afhankelijk van het type motor zal dat 2 uurtjes, voor een 1100 en drie uurtjes voor een 1300 in beslag nemen.
    Van elk ding wat ik doe volgt een uitgebreid hoe en waarom praatje, waarom? Omdat ik dat leuk vindt.

Vraagje... Maak je motor effe grondig schoon voordat ik ga beginnen...
    Ik gebruik namelijk witte handschoenen.

Na het plaatsen van de veren de proefrit over het plein... Pleisters heb ik klaarliggen voor de uitgescheurde mondhoeken evenals de strippenkaart voor de plastisch chirurg voor als de pleisters niet helpen.
    Vervolgens wordt het gereedschap opgeruimd en drinken we nog wat en nemen we afscheid van elkaar.

Verzoek aan Frank S uit W even contact met me op te nemen.

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  6. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

De koffie en het kletspraatje maken het al de moeite waard :)

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  7. Ome Noot

hahahahahahahaha ehhhh

Klopt

• Leuk Leuk x 1
  8. Edi

Edi 5e Versnelling

Dit gaat heel vreemd klink:
    Ik heb een paar slangetjes en spuiten klaar liggen

• Lol Lol x 1
  9. Flix

Klinkt goed

10. Ome Noot

Nou jongens nog drie betalingen, dan kan ik gaan bestellen...

11. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Hela hola... waar wachten we nog op :)

12. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Op die drie betalingen Wink:

• Lol Lol x 1
  13. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Dat bedoel ik.... :Waiting:

14. Sailor88

Sailor88 Beginnend Bestuurder

Wat jammer dat ik op zee zit ! Had graag meegedaan met deze aankoop...eind februari mag ik van de baas weer naar huis ! Had mooi nog even wat onderhoud kunnen doen voor het seizoen begint... Ben wel benieuwd wat het scheelt...of het zin heeft om op de volgende? aankoop te wachten.... of in februari een set bestellen bij MLM

15. Ome Noot

Sailor. je hebt en PB

• Leuk Leuk x 1
  16. Sailor88

Ik mag van Ome Noot nog meedoen ! Ben heel benieuwd sinds ik al die goede verhalen hoor ! En aangezien ik vaak met iemand achterop rijdt, kan het geen kwaad volgens mij !

Ps . @Ome Noot er is weer een pbtje

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  17. Ome Noot

Mijne heren,
    Aangezien ik van onze vriend Frank S taal noch teken heb ontvangen heb ik hem uit de groepsaankoop gehaald.
    Met alle respect maar ik ga geen maand of zo zitten wachten tot er een berichtje komt.
    Zeker niet als het merendeel van de betalingen binnen zijn.

Wat heeft dat tot gevolg?
    Nou niks bijzonders hoor..
    Ik heb gewoon de bestelling geplaatst bij mijn leverancier en nou is het enkele weken afwachten tot ik de handel binnen heb.
    Hierna ga ik jullie benaderen om te hyperpro-daten.. ( die komt in de dikke van Dalen te staan, let maar op)

• Leuk Leuk x 4
    • Winnaar Winnaar x 1
  18. Ome Noot

Update.
    Bestelling gisteren de deur uitgedaan.
    Vandaag keurig netjes betaald.
    Leverdatum volgens opgave tussen 23 en 30 januari.
    Nou ga ik jullie niet dood maken met een blije mus dus hou ik hiermee even een slag om de arm.
    Zodra de pakketten hier in huize Ome noot liggen gaan we naar de volgende stap.

In principe is het zo dat ik twee verensets op een dag kan en wil plaatsen voor de 1100.
    Dat is namelijk aanzienlijk minder werk als bij die grote broer, de 1300.
    We gaan er een gezellige boel van maken.

• Leuk Leuk x 5
  19. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Ik kijk al uit naar de prof in actie :)

20. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Zelfs CNN komt.;)

• Lol Lol x 2
  21. Ome Noot

CNN?
    Nou het sinterklaasjournaal is genoeg hoor hahahahaha
    Ben al genoeg in de media geweest met me smoelwerk op TV.
    Sta ook al op tjoeptjoep

22. Flix

Fijn om te horen. Ik kijk uit om je bezig te zien.

23. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Ik heb een keertje aan de foon gehangen met Ome Noot , Top !
    Ome Noot in real life ontmoeten kan mijn hart echt niet aan , haha en
    Ome Noot , als het journaal komt , kam je haren ook eens Wink:

• Lol Lol x 3
    Laatst bewerkt: 17 jan 2018
  24. Pandean

Pandean Beginnend Bestuurder

Hallo Ome Noot,

Ik weet dat het al 17 januari 2018 is, maar als het nog kan wil ik graag vóór mijn reis naar Corsica in mei Hyperpro's op mijn fiets. Zowel vóór als achter. Kan ik nog mee in deze groepsaankoop?

25. Ome Noot

Bas, zoals telefonisch besproken een kort antwoord... JA.
    Je bent toegevoegd aan de lijst.
    Lees effe dit topic terug hoe er verder te werk wordt gegaan..

26. Ome Noot

Zo vandaag zeven sets van de bestelling binnen gekregen.
    Zodra de rest binnen is, dan is het weer ook weer wat beter, ga ik iedereen een PB sturen om een afspraak te maken

• Leuk Leuk x 2
  27. Ome Noot

Rij ik vanmiddag naar mijn leverancier zegt ie.. je bent te vroeg..
    Te vroeg?? Hoezo?
    Ja ik zit nog op een set te wachten.
    Ohhh geen probleem dan neem ik dit alvast mee.
    Ja maar hij kan elk moment binnenkomen.. Ja nou dan bel je me maar.
    Ik ben het dorp nog niet uit of mijn telefoon ging.
    Kom maar terug.. koerier is net geweest.
    Komteran.

Dus dit betekent kort samengevat in een lang verhaal dat ik nu alle verensets hiero bij me thuis heb liggen.
    Wachtend om geplaatst te worden bij Pans die verlangen naar nieuwe veren.

Ik stuur alle bestellers via een PB mijn telefoonnummer zodat ze mij kunnen bellen voor een Hyperpro Date.
    Voor wat betreft de Pans 1100 kan ik er op mijn gemak twee op een dag doen
    De 1300's zijn iets bewerkelijker en daarvan doe ik er maar een op een dag.

• Leuk Leuk x 1
  28. Manus

Manus 5e Versnelling

Dan ben je voorlopig van de straat, Ome Noot.Yahoo:;);)

• Lol Lol x 1
  29. Tante Anita

30. Ome Noot

Ja en eigenlijk misschien een overbodige mededeling...
    Mocht het nou zo zijn dat we voorafgaand aan de montage van de veertjes constateren dat de vorkkeerringen lek zijn.
    Daar heb ik van elke vorkdikte, dus 41, 43 en 45 mm, twee setjes van liggen.. Dus ook daar komen we wel uit.

• Leuk Leuk x 2
  31. Edi

Edi 5e Versnelling

Jeee, ik heb een afspraak met de wonder dokter

Verstuurd vanaf mijn BV9000Pro met Tapatalk

• Leuk Leuk x 2
  32. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

@metoo!

• Leuk Leuk x 2
  33. Biker T

Biker T 4e Versnelling

Uhhh, volgens mij gebeurt het wisselen toch op straat, dus dan zit Ome Noot voorlopig OP straat, Manus Rofl

• Lol Lol x 1
  34. Tante Anita

@Biker T dat is nog altijd beter dan in het hondenhok :Lol:

• Lol Lol x 1
  35. Thackman81

Thackman81 2e Versnelling

Dan was vandaag eindelijk de dag aangebroken, dat ook ik, bij Ome Noot terecht kon.
    Gaat het regenen of blijft het toch droog?…..dat was de vraag.
    Met 15 graden en wat bewolking mocht ik niet klagen. Vanuit het Mergelland in Zuid Limburg, tot aan de garagebox bij Ome Noot, waren precies 216 km. 216 kilometers om afscheid te nemen van de wegligging zoals die nu was. (dat wist ik uiteraard alleen van de verhalen) Eenmaal aangekomen, geen koffie, maar thee haha….geen probleem, ook dat drinken wij. Ome Noot geeft de een en andere uitleg, en voordat ik het in de gaten had, lag de schokbreker al op de werkbank.

Het verschil tussen de originele en de HyperPro veer wordt netjes uitgelegd.
    Bladerend in het meegeleverde boekje van HyperPro, en tussendoor het bekijken van de meegeleverde stickers (al denkbeeldig aan het plakken) zit de veer al op de schokbreker voordat ik het in de gaten heb. Net zo snel als dat ging, zo snel gaat de montage ook weer in het geheel op de motor.

Volgend onderdeel, de voorvering. Wat blijkt, er zat een veer verkeerd om en, een ring niet goed geplaatst. Maar wat niet weet, wat niet deert zeggen ze.
    Ze gaan er nu in ieder geval goed in, met de juiste hoeveelheid olie en het terug plaatsen kan beginnen.

Het laatste wat we zouden doen, is het zogeheten ‘Carb tunen’, zoals hij dat zo mooi zegt in het Rotterdams ;) De laatste keer dat dit gebeurt is, is zo’n 9 jaar geleden, ik had hem toen net een jaar, daarna nooit meer uitgevoerd. En dat was ook wel te zien aan de waardes. Wat ik zelf merkte, was het iets hoger verbruik, maar voor de rest lopen als de brandweer, dus het kon alleen maar beter.

Inmiddels kennis gemaakt met tante Anita, die gezellig op bezoek kwam, en droomde van een Pan na het behalen van dat beruchte papiertje.

Ook dat was gelukt, nu alle kappen monteren en een proefritje maken.

Waar ik het verschil al direct merkten, was de motor van de middenbok halen.
    ‘Normaal’ wist ik niet beter, en zakte de hele voorkant een stuk dieper en dacht dat was nog steeds wel oké. Maar nu was dit gewoon strak. Dus dat proefritje besloot ik niet op het plein te doen, waar veel gesleuteld werd aan auto’s en een zee container stond i.v.m. werkzaamheden, dus besloot ik een stuk in de wijk te rijden.

Geslaagd! Even wennen, dat zeker. Maar het smaakte naar meer, nou dat scheelt. Want ik had nog een aardige tocht voor de boeg. Qua kilometers stelt het niets voor, in vergelijk wat ik normaal rijdt alleen of in club verband. Maar dat aantal kilometers op de autoweg is niet zo mijn ding.

Om een lang verhaal kort te maken (ahummm) Stukkie vlaai om het te vieren, zoals Ome Noot het zei, en óp…..naar het Zuiden. Wat mij gelijk opviel was het strak terug veren bij oneffenheden in de weg, vooral met hoge snelheden tussen de 130 en 150 kh.

En wat mij opviel, was dat het oppakken van het gas, vooral in de 5e versnelling wat veel soepeler ging. Voor mijn gevoel hoefde ik maar veel minder ver het gas open te draaien, en hij accelereerde een stuk directer. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Moraal….. ik ben blij dat ik mijn veertjes eronder heb zitten, en mijn carburateurs weer afgesteld zijn! Ome Noot en Tante Anita, bedankt voor de gezellige en leerzame middag!!! Mvg Thackman81

Even een vraag tussendoor:
    Als ik gereden heb met de motor. Niet altijd, maar wel vaak met een langere rit. Komt er geluid uit mijn tank/tankdop. Draai ik de dop open, is het alsof ik een fles frisdrank open draai, zoveel druk staat er dan op. De slang is vrij, dat weet ik wel. De dop zelf, heb ik nog niet goed nagekeken, wel zie ik dat daar 2 gaatjes bij geboord zijn, die er standaard niet in horen. Iemand de zelfde ervaring? Tips of trucs? Ik hoor graag van jullie. Tip van Ome Noot om deze vraag hier te plaatsen. Bvd!

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 2
    • Top Top x 1
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2018
  36. Ome Noot

Thackman.
    Een advies. Kom naar de TDT.
    Gert heeft vast nog wel een tankdop liggen voor weinig.

37. Sailor88

Nou deze meneer is helemaal gelukkig !

Afgelopen woensdag nog even de motor gewassen en in de wax gezet, Ome noot zou werken met witte handschoenen... Even een nieuwe zekering in de aansluiting voor mijn warmte jack en nog even een wat spullen in de zadeltassen gooien ! Prima, wij zijn klaar ervoor.

Donderdag ochtend om 10.50 vertrokken naar de warme bakker, Ome noot zou "kapasjino" klaar hebben staan en ik zou wat lekkers meenemen. Kijken of er nog plaats is voor Croissantjes, krentenbollen en echte zeewoldes gebak. Alles klaar, op naar Schiedam.

Onderweg veel gewiebel over de weg, elke vrachtwagen zo snel mogelijk voorbij want die turbulentie vind pannetje niet zo leuk. Halverwege nog even gestopt vanwege tintelende vingers en ik zou anders veelste vroeg aankomen. Met 2 handjes aan het stuur doorgetuft naar Schiedam.

De garagebox was snel gevonden nu nog even wachten op Ome Noot, ik was ook veelste vroeg.

Nou daar was hij dan, Meneer Hyperpro, gelijk joviaal en er moest eerst maar even koffie gemaakt worden. Gelijk de vragenbak geopend en toch de stoute schoenen aangetrokken. "Heeft het nou veel zin z'n carb tune ? En wat merk ik dan..." Nou Ome noot maakte een mooie diagnose en gelijk maar even de afspraak, zodra de veren er in zitten gaan wij gelijk even die carburateurs eens nalopen.

Nou, met een goeie bliksemflits zaten de veren er zo onder. Alles zat mee op de bout van de achterveer na, maar ook dat was eigenlijk zo gepiept. Alles opgeruimd, luchtfilter huis er af en de carb tune aangesloten. Er zaten absoluut verschillende waardes in. Ook dat opgelost.

De hele Pan maar weer voorzien van de bekleding en werd het toch tijd voor het beroemde rondje over het parkeer terrein. De eerste bocht naar rechts was al een aangename verrassing, ik had mijn Cadillac in geruild voor een Ferrari... Wat een verschil, en ik was nog zo sceptisch. Hij liep ook weer als een naaimachientje.

Spullen weer aangetrokken en op naar huis. Wat een verschil op de snelweg, huppa met 130 Km per uur met een handje los vrachtwagens voorbij razen. Geen last meer van tintelende handen en lopen als een trein.

Er zijn wel een aantal nadelen van Hyperpro.....1)Het aantal bekeuringen op de terugweg , 2) Bochten veelste hard insnijden etc....

Ome Noot, nogmaals bedankt voor de gezellige, leerzame en vooral vrolijke dag !

Groeten,

Roy

• Leuk Leuk x 3
    • Winnaar Winnaar x 1
  38. Ome Noot

Kijk en dat is nou een leuke feedback.

Thanks Roy... Was weer een leuke middag.
    Morgen Roli nog effe knippen en scheren en dan op naar de TDT.

• Leuk Leuk x 2
  39. Sailor88

Graag gedaan Ome Noot, je zou eigenlijk je eigen jubileum feestje moeten hebben vanuit Hyperpro als je de 200e set plaatst... Ik zeg Fanfare etc....

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  40. Ome Noot

:good::good::good::good::good::good:

• Leuk Leuk x 2
  41. Tante Anita

Taart, champagne

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  42. Hunter

Hunter 5e Versnelling

43. Ome Noot

morrege na 16.00 uur hahahahahahaha

Hou jij nou maar zo'n slang apart voor deze kale man hahahaha

44. Flix

Ik zie dat ik een van de laatste van deze groep ben waar Hyperpro's onder gezet worden door Ome Noot. Vanochtend in de miezerregen dacht ik nog dat het bijna nieet meer nodig zou zijn. Op de snelweg bijna mijn voorwiel kwijt. Die vangrail kwam heel dichtbij. Na wat heen en weer kwam ik toch bij de goede garagebox aan. Koffie en een gezellig gesprek verder o.a. over de staat van de motor ging Ome Noot resoluut aan de slag. Voor dat je er erg in hebt zit de achterveer er al onder. Voorveren volgen er snel achteraan. als de veren opengaan blijkt al snel waarom de voorkant wat "slapjes" aanvoelt. De vloeistof, die voor olie door moet gaan, ziet er niet uit, zit gedeeltelijk gemengd met water en in één poot zit er ook nog te weinig. Snel weg met dat spul. Nieuwe stijve veren erin, schone verse olie en veer in elkaar zetten. Nu zie al het verschil en ze zitten nog niet eens op de motor. Nadat alles gemonteerd is het, inmiddels beroemde, rondje over de parkeerplaats. Een openbaring kan een Pan zo ook sturen (sorry het is mijn eerste). Het verschil is nu al duidelijk.
    Nog een koffie gedronken, Ome Noot bedankt voor de vakkundige montage. Ben naar huis gereden met een motor die wat meer problemen met drempels heeft (vroeger merkte je er niets van) maar verder veel meer vertrouwen geeft en veel strakker stuurt. Bedankt Ome Noot dit is een investering die zijn geld waard is.
    Groeten
    Flix

• Leuk Leuk x 3
  45. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Volgens Ome Noot was ik vandaag echt de laatste van deze groep die door hem aan een nieuwe Hyperpro veer geholpen is.
    Na een rit van 2 uren vanuit Drenthe om 11.15 uur in Schiedam gearriveerd. Door Noot hartelijk ontvangen en onder het genot van een bak koffie wat gekletst en kennis gemaakt met zijn 'veestapel'. Van de door mij meegebrachte Heidekoek sneed Noot flinke brokken, zodat de door mij meegebrachte boterhammen nog onaangeroerd konden blijven.
    Volgens mij zijn Noot en zijn Suus gek op chocolade, want het eveneens meegebrachte doosje Drentse Truffels, bleef gesloten! :)

Toen aan de slag, d.w.z. Ome Noot dan hè! Een keer knipperen met mijn ogen en de oude achterveer lag er onderuit. Bleek dat notabene ook een Hyperpro te zijn, waarvan ik geen weet had. Ik dacht stellig dat er een originele Honda veer onder zat! Volgens Noot had de veer wel veel ervaring, dus een nieuwe zou niet overbodig zijn!

Mocht er een liefhebber zijn voor de oude veer, dan verneem ik dat graag via pb.

De nieuwe veer zat er ook vlot onder, ondertussen had Noot al 100 voorbij lopende buurtgenoten op zijn manier gegroet, behalve die twee dan!
    Volgens de standaard Hyperpro instelling werden de in- en uitgaande demping afgesteld.

Voordat de stadswachten van Schiedam arriveerden, was de klus geklaard en stond het gereedschap weer in de schuur.

Even een proefritje gereden over de parkeerplaats, waar gelukkig twee drempels lagen. Al was de snelheid laag, het verschil was direct merkbaar. Het mij bekende nadeinen was geheel verdwenen en de motor lag na de drempel genomen te hebben, direct mooi stil, d.w.z. deinde niet na.

Na nog een colaatje en nog een stuk Heidekoek met het nodige gebep, de terugweg begonnen.
    De deiningen op de A20 bij Nieuwekerk ad IJssel en Gouda, heb ik nu heel anders ervaren. Wat een stuk @#$% weg is dat zeg!

Arno, heel erg bedankt jongen en succes met de volgende serie!

Even een kleine omweg gemaakt via Blaricum om de tag van Elmo mee te pakken. Kon mooi in één moeite door.

Op de A6, thv Lelystad was ik getuige van een eenzijdig ongeval. Het was rustig op de weg, de A6 heeft daar hele brede middenbermen. Zie ik opeens een tweehonderd meter voor me een VW Golf met 1-assige ahw van de rijbaan afschieten, de middenberm in. Het leek aanvankelijk goed af te lopen, maar een dwars op de middenberm liggende brede en diepe sloot, dacht daar heel anders over. Met een smak kwam de combinatie onderin het talud van de sloot terecht, een hek onderin het talud voorkwam dat het geheel in het water terechtkwam. Direct natuurlijk de motor aan de kant, helm af en rennen maar! Met nog een aantal passanten tegelijk bij de auto, waar bleek dat de bejaarde bestuurder er kennelijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen was! Pffff!

• Leuk Leuk x 1
    • Top Top x 1
  46. Ome Noot

Hollekidee en weer een tevreden klant van groepsaankoop weet ik veel.
    Het voordeel van knipper en plakken is dat je er een statistiek van kan maken.
    Beetje filteren op 1100 en 1300
    Vervolgens uitsorteren op jaartal, ABS of NON ABS bracht mij tot een nogal aangename verrassing.
    De resultaten zal ik tzt hier posten.. effe alles een mooi kleurtje geven en zo.
    Nee niet om mezelf een veer in de reet te frommelen maar enkel om aan te tonen dat Hyperpro gewoon een welkome aanvulling / wijziging aan onze geliefde motor is.

• Leuk Leuk x 1
  47. Ome Noot

Mijne heren.
    Aangezien alle veren in van deze groepsaankoop geplaatst zijn en om het forum niet teveel te verwarren met allerlei groepsaankopen lijkt het me handig om dit topic op slot te gooien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina