1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorstellen

Discussie in 'Nieuwe leden' gestart door franske71, 10 jan 2018.

1. franske71

franske71 Motorrijles

even kort voorstellen
    Ik ben Frans, kom uit een mooi stuk van Nederland waar nog geen snelwegen zijn, nl Zeeuws-Vlaanderen
    Motorverleden Yamaha xv750, HD XLX1000, Diversion 900, Bonneville t140, Bmw R1150gs, Honda TA600, Yamaha xt660Z, Yamaha FJR1300.
    DE laatste door prive omstandigheden moeten verkopen.
    Ooit heb ik eens gereden op een ST1100 en die is me altijd bij gebleven.
    Dus morgen een proefrit op een ST1100 uit '98 met 95.000 km op de teller. Staat bij MotoPort Goes.
    Motor wordt vooral ingezet als WW-fiets. Rij elke dag een dikke 90km.
    Ik laat jullie weten hoe het is gegaan en bevallen.

Naast collector, uitlaten, achterbrug en vering, nog zaken waar ik op moet letten?

2. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Dag Frans, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.
    Weer een Zeeuwsch-Vlaming erbij, dat is leuk. Waar woon je precies? Oosten, Kanaalzone of het westen? We komen elkaar vast nog wel een keer tegen! Drinks

3. Jan KoekePan

Jan KoekePan 4e Versnelling

Zijn vast een hoop "1100'ers" die je graag met raad en daad bijstaan Franske,
    Van harte welkom hier en je nieuwe aanwinst natuurlijk ook.,
    Ga je een hoop lol aan en mee beleven...

Leuk bouwjaar trouwens, 1910... Verzamelaarsobject...

4. Tante Anita

Tante Anita 5e Versnelling

5. franske71

franske71 Motorrijles

Thanks, ik woon precies tussen het Oosten en het Westen......in Terneuzen

6. RORICK

RORICK 5e Versnelling

Hoi Frans, welkom op het forum:)

7. Edi

Edi 4e Versnelling

Hoi Hoi,

Ook van mij van harte welkom, advies kan ik je niet geven, maar er zijn genoeg 1100 mensen die dat wel kunnen.
    Veel leesplezier hier op het forum.
    Hou ook de TDT (techniek dagen Teteringen) dagen in de gaten. Die zijn ook erg leuk en leerzaam.

8. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Terneuzen, prachtige stad, met één waarlijk hoogtepunt: de bus naar Hulst!!! Yahoo:Yahoo:Yahoo:

9. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Frans,welkom op het forum.

10. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Frans, welkom op ons mooie forum.

11. Mister Vogezen

Mister Vogezen Kilometervreter

12. Hunter

Hunter 3e Versnelling

Frans, Welkom op HET forum der lage landen!

ikzelf vertoef ook geregeld in Zeeuws-Vlaanderen alwaar ik een stacaravan bezit. Hopelijk komen we elkaar tegen op één van deze gezellige weegeltjes :)

13. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

14. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Hallo Frans,

Welkom op dit geweldige forum.

15. Timbo

Timbo Moderator Medewerker

Frans, welkom op dit mooie Forum.

16. GotTheSunInMyFace

GotTheSunInMyFace 3e Versnelling

Goed dat je er bent en succes met de ST1100 en veel plezier van dit forum

17. Ton en Hennie

Ton en Hennie 3e Versnelling

Ook van ons een hartelijk welkom gewenst.

18. Guyke

Guyke 4e Versnelling

19. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

Frans, welkom op dit Pantastische forum.

Groeten uit de meest Vlaamse stad in Nederland, Hulst.

20. Pathfinder

Pathfinder 5e Versnelling

Hoi Frans, van harte welkom.
    Mij zal je niet snel tegen komen in jouw hoek, maar ooit heb ik een zeeland route gemaakt.
    Vanuit Maastricht jullie kant op, dik 550 km....
    Ik vind het er wel mooi, zag wel veel flitpalen.

21. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Welkom Frans :)

Als de distributieriem nog niet gedaan is dan wordt dat binnenkort misschien tijd?

22. Jan Pan

Jan Pan Moderator Medewerker

Frans, welkom op het forum :)

23. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Welkom op het forum Frans.
    Succes/veel plezier met je proefrit, hopelijk bevalt hij goed.

24. Maxime

Maxime 5e Versnelling

25. GuideDog

GuideDog 4e Versnelling

26. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Welkom Frans! Veel succes met de aanschaf van een Pan en veel plezier op dit forum!
    Behalve aandacht besteden aan het door jou genoemde, kijk je uiteraard ook even naar de banden en de remmerij. Voor de ST1100 is volgens het onderhoudsschema vervang d-riem pas aan de orde bij 150.000 km, maar gezien de leeftijd van jouw aspirant Pan zou ik deze toch maar laten vervangen als dat niet onlangs gebeurd is, mooi onderhandeling onderwerp. Laat dan ook gelijktijdig de spanrollen vervangen.
    Ik neem aan dat het om deze gaat:

https://www.motoportgoes.nl/WebRoot...35DC/3E94/B09A/D980/0001434141414141655Da.jpg

Honda
    Honda ST1100 ABS
    Categorie

Tour
    Tellerstand

95.800
    Bouwjaar

1998
    Garantie

3 Mnd BOVAG garantie
    Kleur

groen

Prachtige Honda ST1100 Pan European ABS/TCS. In zo een mooie staat kom je ze nog zelden tegen! Nieuw door ons verkocht en onderhouden.
    Voorzien van een originele topkoffer, hoog windscherm en kuipverbreders.
    Kom kijken en overtuig jezelf...

Bij MotoPort Goes weten ze dus alles van deze motor!

Laatst bewerkt: 11 jan 2018 om 14:59
  27. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

28. Wonka

Wonka Kilometervreter

29. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

30. franske71

franske71 Motorrijles

Het gaat/ging idd om die motor.
    Van Goes naar Terneuzen gereden, het is voor mij van belang dat ik weet of ik door de brandgang via de poort mijn achtertuin in kan komen.
    Dat ging.
    Heerlijk gereden, het was fris en mistig. Dus beter dan een proefrit doen bij stralend weer.
    Banden waren echt wel op. Zowel voor als achter een krappe 1.5mm, achterband was behoorlijk vierkant.
    Banden waren ook erg aan het zoeken als je over langsrichels reed.
    Via een lange omweg weer terug naar Goes gereden.
    Motor reed op zich goed, draaide alleen stationair niet helemaal je-van-het, maar dat is een kwestie van afstellen.

Vraagprijs is 3000 euro, echter Zonder garantie (is imo een wassen-neus in de wintermaanden), zonder banden en zonder kleine beurt.
    Met banden, beurt en garantie wordt de prijs 3500. Prijs is verder niet meer onderhandelbaar. Probeerde wel, maar dan krijg ik een verhaal wat er vorige jaar allemaal vernieuwd is, maar daar heb ik geen boodschap aan.
    Daarvoor kijk ik op het gemak wat verder.

Wat viel me op tijdens het rijden?
    Je kunt veel langer door rijden in een lagere versnelling dan bij de FJR.
    Je zit aangenamer dan bij de FJR, beetje vergelijkbaar bij de GS, maar dan minder in/op de wind.
    Aangename bescherming door de kuip (mede door de verbreders)
    Remmerij voelde wat 'vaag' daarmee bedoel ik dat ik harder door moest remmen vooraleer ik het gevoel/idee had te remmen.
    Motorgeluid is meer aanwezig dan bij een FJR

Kortom een aangename proefrit, mijn zoektocht gaat wel verder naar een St1100

31. Cire

Cire 5e Versnelling

Welkom Frans, je hebt nu iig wat meer 'idee' ;-)

32. fred

fred 5e Versnelling

33. firewallie

firewallie Mega Mijlenmaker

34. PanfanRik

PanfanRik 5e Versnelling

Frans succes gewenst met je jongste aanwinst!

35. franske71

franske71 Motorrijles

Ik heb hem niet gekocht, ik vind wat ik extra moet betalen voor wat, imo, standaard erbij zou moeten zitten te veel, en zeker dat het niet onderhandelbaar is.
    Als ik op motoroccasion.nl kijk, dan zie ik genoeg te koop voor 3000-3500 met minder km’s, jongere leeftijd, etc....
    Ik zoek op m’n gemak verder

• Leuk Leuk x 1
  36. Arthur de Waard

Arthur de Waard 1e Versnelling

Ik vind dat je goed hebt besloten. Ik heb in juni 2017 bij een particulier voor €3.200 een mooie donkerrode ST1100 uit 2001 met bijna 42000 op de teller gekocht, banden goed, lak goed, liep goed, had altijd onderhoud gehad, inclusief topkoffer, alarm en druppeloplader.

In mijn zoektocht keek ik ook eerst bij garages, eigenlijk alleen vanwege 'de garantie' (= angst voor een volledige miskoop) maar op gegeven moment heb ik dit losgelaten: garages waren altijd duurder dan een particulier voor een zelfde type motor qua bouwjaar en kilometerstand (ze hebben natuurlijk een winstmarge nodig), en dat is prima, als je er dan maar garantie op krijgt. Maar vaak was er een vaag verhaal over het verleden van de motor (wisten ze niet, interesseert ze niet), moest ik extra bijbetalen voor een verplichte(!) afleverbeurt van €250 en extra betalen als ik garantie wilde (stond natuurlijk niet in de advertentie, dat hoor je pas ter plaatse als je er 60 km naar toe bent gereden...). Tja, waarom zou je dan meer betalen bij een garage. Dit gedrag geldt natuurlijk niet voor alle garages, er zitten ook goudeerlijke tussen, maar ik heb altijd een beetje last van wantrouwen bij garages (auto of motor).

Op gegeven moment dacht ik: weet je, laat die garantie ook maar zitten, de ST1100 is één van de betrouwbaarste motoren ooit gebouwd. Als je er één op de kop tikt met een kilometerstand ver onder de 100.000 km, wat kan er dan serieus stuk zijn? Bovendien ervaar je bij een particulier uit eerste hand wat voor iemand die eigenaar is (ouder/rustiger, jonger/racer, luxe wijk/achterbuurt), hoe hij over zijn motor en motorrijden praat, hoe hij met beiden is omgegaan en waar de motor is gestald geweest (garage/buiten). Ik heb ook het gevoel dat motorrijders over het algemeen hele integere mensen zijn die je niet willen belazeren omdat jij ook een motorrijder bent. Ik heb drie keer meegemaakt dat ze nog één keer met hun verkochte motor op de foto wilden, zo veel gaven ze om hun motor die wegging. Dat geeft mij meer vertrouwen dat het wel goed zit met de motor dan een zakelijke garagemeneer met een mooi praatje, maar misschien ben ik daarin wat naief. En als je de particulier of de motor toch niet vertrouwt, dan zoek je toch gewoon weer verder. Succes met je speurtocht, misschien heb je wat aan mijn prijsvergelijking uit juni 2017 - zie hieronder.

N.B.: let er bij je prijsvergelijking wel op of het een ABS of een niet-ABS model is, dat scheelt natuurlijk wel in de prijs.
    Groet, Arthur uit Haarlem

ST1100 Vergelijking occasions 9-6-2017.jpg

Laatst bewerkt: 12 jan 2018 om 17:10
  37. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Let op dat vanaf 1996 de ST1100 een upgrade heeft gehad.

Onder andere een betere dynamo en een verbeterd ABS systeem (indien aanwezig).
    De dynamo van voor 1996 modellen wilt nog weleens kaput gaat. En voor een andere leg je al snel meer dan 300 euro neer.

Ik zou iedereen aanraden een model van na 1996 te kopen als je nu opzoek bent.

Succes met de speurtocht!

38. Henri Quaedvlieg

Henri Quaedvlieg 5e Versnelling

39. Japsertje80

Japsertje80 1e Versnelling

40. ruudb

ruudb 5e Versnelling

41. Marquez93

Marquez93 5e Versnelling

Welkom Frans, :)
    Veel plezier met de zoektocht naar een nette Pan en op het forum :biker:

42. franske71

franske71 Motorrijles

Mensen dank voor jullie warm welkom.
    Mijn aanwezigheid is slechts van korte duur.
    Via het bmwgs forum wist ik dat er iemand een hele nette 1100gs te koop had. Zeer skepties heb ik vanmorgen ook een uitgebreide proefrit gedaan, echter ik heb een uur met een enorme grijns op m’n gezicht gereden.

En ik heb hem gekocht, dus ik ga terug naar een Beemert

43. Ton en Hennie

Ton en Hennie 3e Versnelling

44. franske71

franske71 Motorrijles

45. Thom

Thom 4e Versnelling

We hopen dat je met de zelfde glimlach aan de Honda terug blijft denken. Veel plezier met de bmdinges :biker:

46. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Veel plezier met je snavelbekdier Tease

Deel Deze Pagina