TomTom GPS Waar GPS bevestigen op ST1300

Sander2day

Motorrijles
14 apr 2020
8
10
3
51
Lelystad
Type motor
ST1300
Heb Garmin niet boven m'n dash, wel ideale plek maar wil graag de ruimte erboven vrij houden en ook de knipperlichten kunnen blijven zien. Deze beugel gelast voor m'n vorige cbr1000f, maar past hier ook perfect. En kan gemakkelijk bij het contact komen.

Bijlagen

• Like
Reactions: Cabby

Sander2day

Motorrijles
14 apr 2020
8
10
3
51
Lelystad
Type motor
ST1300
@Jan KoekePan : Ja, ik zie het, hij zit vrij hoog en verstelbaar. Echt een mooi kunstwerk hoor
Op m'n 1100 had ik ook een dergelijke gemaakt, maar minder luxe en op exact de goede hoogte gesteld.
Op m'n dash zit notabene al een ram mount met bol, maar ik hou van maatwerk/zelf maken, net als jij denk ik .

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.798
1.778
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
@Sander2day, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik m niet zelf gemaakt heb.
Helaas beschik ik niet over de machinerie voor buigen, snijden en logo-snijden.
Het is zoals je terecht zegt een doordacht en verstelbaar kunstwerkje!

Johan 0104

Motorrijles
14 mrt 2020
4
7
3
54
Waddinxveen
Type motor
ST1300
Navigatie steun Zūmo 550

Ik heb bij Marc Pan een navigatie steun besteld voor mijn Zūmo 550, snel geleverd en ziet er netjes uit.
Heb deze de volgende dag gelijk gemonteerd en aangesloten over het contact.
Oude situatie was een 12 volt aansluiting in de kuip, deze was rechtstreeks op de accu aangesloten(wel gezekerd)
De 12v aansluiting ook maar gelijk vervangen voor een dubbele USB poort en over het contact geschakeld.
Alle bedrading gesoldeerd en afgewerkt met krimpkous en stekkers zodat het ook allemaal demontabel blijft.
De- en montage van de kuip delen is nog best een klusje maar goed te doen.
Steun gemonteerd zonder verhoging hierdoor kun je de richtingaanwijzer verlichting en de bovenzijde van de km teller niet volledig zien.
Dit is als je met navigatie rijdt geen onoverkomelijk probleem.
Advies van Marc, een extra rubber eronder van +/- 1,5 cm, dan is alles weer te zien.
Heb er voor nu erg veel plezier van en vindt het fijner dan de bevestiging op het stuur, je hoeft nu niet meer naar beneden te kijken.

Bijlagen

• Like
  • Mee eens
Reactions: DuinPan en Cabby

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.261
2.677
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Klopt Johan,
maar je hebt het probleem opgelost lees ik.
Maar deze steunen voor de Zūmo 550 staan 4 cm naar je toe vanwege dat je anders problemen krijgt met ruit.
Het probleem is inmiddels al 5 jaar geleden opgelost voor de nieuwere modellen van de Garmin als de Tom Tom 400 en 500 reeksen.
Zodat je alle lichtjes als BV, richtingaanwijzers wel steeds kan zien.

• Informatief
  • Leuk
Reactions: Johan 0104 en Cabby

tManneke

3e Versnelling
20 mrt 2020
146
226
43
64
Brussel
Type motor
ST1300
Bij mij komt het met Marc's houder ongeveer zo uit te zien:
IMG_6755.JPG

Zoek nog een oplossing om van 1 USB aansluiting naar 2 of meer te gaan. Huidige situatie. Ik ben echt een leek op dat gebied, iemand n suggestie ?

IMG_6761.JPG

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
525
1.156
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
USB-aansluiting erbij @tManneke?
Zo heb ik dat opgelost:
20190509_200000.jpg
20190509_200021.jpg
Via een +kabel vanaf de achterkant van de zekeringskast, aan de assecoires stand van het contact slot. Daar een zgn. Wagoblokje eraan, dan kun je heel gemakkelijk nóg 4 dingen op die assecoiresstand aansluiten, als een soort Plug en play. Óók een massa kabel met een Wagoblokje er meteen bij gelegd. Liggen onder het zadel, dus gemakkelijk bereikbaar.

20200319_155655.jpg
@Dennis had nog de tip dat er vooraan, ergens bij het contactslot dacht ik, al een assecoireskabel ligt.
Succes!!
:good:

Laatst bewerkt:

Cooperke

4e Versnelling
9 feb 2019
238
170
43
54
Type motor
ST1300
@Cabby: Allemaal handig maar in een hoosbui niet echt toppie wat betreft waterdichtheid he die klemmetjes. Zitten achter een hoop plastiek maar ik ben toch geen fan.

HannibalB

Beginnend Bestuurder
26 apr 2020
13
16
3
57
Type motor
Geen
Ik ben daar ook geen liefhebber van.
Dan nog liever een ouderwets kroonsteentje maar zelf soldeer ik de bedrading liever en dan dmv krimpkousjes de zaak isoleren.

Laatst bewerkt door een moderator:

tManneke

3e Versnelling
20 mrt 2020
146
226
43
64
Brussel
Type motor
ST1300
Zo, eerste keer zelf gesleuteld aan mijn Pan (meestal sta ik achter andere pannen), het was me de klus wel. Allemaal nieuw natuurlijk en dus bij het hermonteren van de ruit alles 5x opnieuw moeten doen (demonteren ging sneller). :Search:
Maar @marc Pan : top GSM / GPS houder zulle ! :clap:

Bedrading en USB stekkers misschien morgen, GSM houder wil ik ook nog andere oplossing voor zoeken en dan kan de pret beginnen. Hieronder wat "sfeerbeelden".

IMG_6838.JPG

IMG_6884.JPG

IMG_6881.JPG

IMG_6885.JPG

• Like
  • Leuk
Reactions: Cabby en marc pan

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
970
630
93
Dalen
Type motor
ST1300
@Cooperke: Daarom is het ook beter om dergelijke aansluitingen in één van de opbergvakjes te maken. Uit het zicht en droog.

• Leuk
Reactions: tManneke

tManneke

3e Versnelling
20 mrt 2020
146
226
43
64
Brussel
Type motor
ST1300
Plan was om ze opzij te zetten, zoals @Cabby (zie hierboven). Anderzijds bedenk ik me net dat de aansluitingen in het bakje natuurlijk wel droog blijven terwijl je ze gebruikt. Soit, nog effe tijd om over na te denken, wacht nog op de onderdelen volgende week.

• Like
  • Leuk

SEC

5e Versnelling
14 mei 2017
684
280
63
51
voorschoten
Type motor
ST1300
bij mij zit de USB oplader in het rechter opbergvak
waterdicht en zeer praktisch vind ik dan ben er zeer tevreden over.
maar ieder moet doen wat hij makkelijk en fijn vind zitten.
gr sec

• Mee eens

Cabby

5e Versnelling
26 aug 2019
525
1.156
93
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
na ja.......

op de 1e plaats maken die Wago-blokjes géén kortsluiting zolang ze je niet geheel onder water dompelt en sowieso al geen probleem daar onder het zadel. Daarnaast kun je ze, als je het niet vertrouwt, nog tapen. Een kroonsteentje is metéén al vragen om problemen. Dat die dingen überhaupt nog door iemand gebruikt worden!? :Banghead:

Als je bij een 1300 de USB-lader dáár plaatst, dan is hij super beschermt in de regen. Helemaal droog houdt je het nérgens op je motor tijdens een heuse hoosbui.
Even ter aanvulling: ik heb wel die 'kuipverbreders' erop, waardoor die plaats nog eens extra beschermd is tegen regen. (Zie foto)

USB aansluiting in één van de zijvakjes;
1) je komt niet meer aan het apparaat omdat de de klep dicht zit, en aan de linker kant zelfs op slot, kun je onder het rijden niet openen.
2) óf je moet het klepje openlaten met de kabel eruit komen, zodat je je apparaat kunt gebruiken als het aan de lader hangt. Dát laatste lijkt me dus ook écht niet waterdicht.

Daarnaast, zoals ik al zei, kun je met die Wago-blokjes héél snel er nog iets bij aansluiten.
Vandaar mijn keuze voor mijn oplossing. Ik heb het zo al jaren door weer en wind, en tot op de dag van vandaag géén enkele keer een probleem gehad.

En tijdens een hoosbui haal je sowieso alles uit de laders. Indien er dan tóch nog kortsluiting ontstaat, dan 1 nieuwe zekering erin en klaar.

Wilde ik tóch even verdedigen tegen enkele argumenten hierboven, waarvan ik denk: "tjonge jonge, écht serieus?"

Succes! :good:

Groet, Maarten.

20200519_102721.jpg

Laatst bewerkt:

Longjohn

Motorrijles
1 okt 2020
5
11
3
Rotterdam
Type motor
ST1300
Heb net de steun van Marc Pan met rambal gemonteerd voor mijn telefoon, super simpel. Ik ben wel benieuwd hoeveel troep mijn telefoon vangt zoals ik hem nu heb zitten want ik rij altijd met het scherm in de hoogste stand.

@Wim Ziet er goed uit, maar komt er zo niet veel kracht op de twee schroefjes van de houder te staan?IMG_20201011_115207.jpg

• Leuk
Reactions: marc pan

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
970
630
93
Dalen
Type motor
ST1300
@Longjohn: Ik heb m'n TomTom Rider daar ook zitten en bij regen wordt 'ie wel nat. De TT is er op gemaakt - je telefoon niet, vrees ik..

Laatst bewerkt:
  • Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

tManneke

3e Versnelling
20 mrt 2020
146
226
43
64
Brussel
Type motor
ST1300
Met zo'n plastic case erom blijft het redelijk droog hoor. Ik heb er nog geen last van gehad. Heb wel mijn ruit altijd naar beneden staan.

• Mee eens

Wim

4e Versnelling
29 dec 2013
206
204
43
Leeuwarden
Type motor
ST1300
@Wim Ziet er goed uit, maar komt er zo niet veel kracht op de twee schroefjes van de houder te staan?
Dat valt reuze mee hoor, onder die schroefjes, zitten nog twee speciaal passende aluminium blokjes..
Er zit geen beweging in, zelfs niet met mijn nieuwe Garmin XT.

• Mee eens

PandaBlack

4e Versnelling
7 mrt 2020
234
337
63
Wieringen
Type motor
ST1100
Heb zelf 3 RAM mounts op de 1100. 1 bovenop het dash voor de dashcam, 1 net eronder voor de navigatie unit (voor het ABS lampje) en een kleinere aan het stuur voor de telefoon (of mp3 mediaspeler)

Alleen die direct aan het stuur zou ik niet voor navigatie gebruiken. Het meedraaien met het stuur bin stadrijden en meer trilling maakt het lastig te lezen

PandaDash2.JPG

Navigatie dicht op de tellers heeft mijn voorkeur. Zal op een 1300 niet anders zijn.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.952
2.398
413
62
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Zo, eerste keer zelf gesleuteld aan mijn Pan (meestal sta ik achter andere pannen), het was me de klus wel. Allemaal nieuw natuurlijk en dus bij het hermonteren van de ruit alles 5x opnieuw moeten doen (demonteren ging sneller). :Search:

Bedrading en USB stekkers misschien morgen, GSM houder wil ik ook nog andere oplossing voor zoeken en dan kan de pret beginnen. Hieronder wat "sfeerbeelden".

Bekijk bijlage 33753
Heb je er al mee gereden? volgens mij moet dat enorm gaan trillen met zo'n smalle basis en al dat gewicht aan de voorkant..... Laat maar eens weten, als het teveel trilt heb ik nog wel een oplossing voor je.

Longjohn

Motorrijles
1 okt 2020
5
11
3
Rotterdam
Type motor
ST1300
Je maakt mij nieuwsgierig... Ik vind mijn telefoon trillen, als het scherm op zwart staat licht hij er regelmatig door op.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.798
1.778
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
62AED217-4EC5-4831-88ED-7E42A155458B.jpeg

Beide steuntjes. Mijn telefoon staat op het balhoofd, de Ram Mount klemt de telefoon probleemloos.
geen noemenswaardige trillingen. Het TomTom steuntje is trillingsvrij, in hoogte verstelbaar (altijd de knippers zichtbaar) en ook kantelbaar, dus geen spiegeling met de zon in de rug.

6F023E30-055A-4F76-B5CC-2925C6D2A70E.jpeg

Beide foto’s al diverse keren gedeeld. Niet iedereen is er altijd even blij mee, maar hij is te mooi om niet te plaatsen...

• Winnaar
  • Leuk
Reactions: fred en Lucky Luc

tManneke

3e Versnelling
20 mrt 2020
146
226
43
64
Brussel
Type motor
ST1300
@Lucky Luc : ik heb daar ondertussen n kleine 12 000km mee gereden (Scandinavie deze zomer) en het is allemaal goed. Wel nieuwe houder moeten kopen: rits kaput. :-(
En blij met die extra stekker die je erin gezet hebt. :)

• Leuk
Reactions: Lucky Luc

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.952
2.398
413
62
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Overigens, als je een Garmin hebt en een headset, dan koppel je je telefoon met de Garmin en de Garmin met je headset, kun je de telefoon in je zak laten zitten want als je gebeld wordt zie je dat op het scherm van je Garmin en daar kun je ook opnemen. Nooit je telefoon met je headset én je Garmin koppelen, dat geeft alleen een hoop storing.
En Jan, die laser gesneden steunen zijn inderdaad de mooiste en de stevigste!

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan