Helm/Vizier Waarschuwing gebruikers Schuberth C-4 helm icm SC-1

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
Vandaag mijn C4 helm gepakt voor een kleine modificatie aan de tabjes waarmee je de batterij uit het vakje trekt.

Heb namelijk een tweetal extra batterijen in de topkoffer liggen aan de dual lader van Schuberth.

Zo heb ik altijd volle batterijen en kan ik onderweg wisselen indien nodig. De tabjes aan de batterij zijn echter futiel klein en nauwelijks te hanteren. Zitten ook aan de verkeerde kant, namelijk daar waar je ook het borgpennetje moet terugduwen om de batterij te unlocken. Modificatie is simpel. Aan de tegenovergesteld zijde van het tabje een stukje transparant plakband dat net iets langer en breder is

Batterij was erg lastig uit de helm te krijgen. Met een tangetje aan het tabje getrokken en de batterij kwam los. Was wel wat bol vergeleken met de andere twee die ik heb. Voorzichtig de oranje witte wikkel wat gelicht en ........ik schrok enorm. Aan de buitenzijde van de aluminium behuizing duidelijk tekenen dat het te heet was geweest. Metalen bultjes die naar buiten stulpten. Die ellende zie ik op mijn werk op foto's ook voorbij komen. Een kennelijk overladen LI-IONdie aan het doorsmelten/ontbranden is.

De telefoon. Reactie van importeur was te mild: "Nee niets bekend. Ja wellicht onveilig. Nooit eerder gehoord. Gevaarlijk? Zal wel. Zoek maar eerst contact met je dealer."

:oh no::oh no::Thumbdown::Thumbdown::Thumbdown:

Door naar de fabrikant Schuberth. Daar wel een servicedienst die het begreep. Meteen opsturen voor nader onderzoek en per kerende post een nieuwe retour. Men had ook al andere meldingen en heeft het in onderzoek. Ik verwacht dus op enig moment mogelijk een terugroepactie

Heb je een C4 helm met SC1: check je batterij. Deze dient er uit te zien zoals het plaatje: perfect vlakke zijden.

Alle ander afwijkingen voorleggen aan dealer/importeur of fabrikant!

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Wat een domme reactie van de importeur. Als je je klanten niet serieus neemt, dan is de naam en faam die hebt opgebouwd in minder dan geen tijd weg!!
Je bent niet het enige goede merk, er zijn echt wel alternatieven.

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
Ik vind het erg voor het merk dat ze als importeur vertegenwoordigen. Kennelijk is de marge binnenharken als importeur belangrijker dan de relatie met je leverancier en diens klant. Nog e en los van het aspect veiligheid. Zoek op internet even een filmpje over een lithium-ion brand en je begrijpt waarom ik niet aarzel om dit meteen te melden. Batterij zit wel in een kunstof helm ter hoogte van je nek.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
Ik heb de C3 Pro.... en doe gaat nog wel even mee gelukkig. Ik kan er in de toekomst dan rekening mee houden

Bovenaan