1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wad enk vandaoh hedaon?

Discussie in 'Koffiecorner' gestart door PanEuRoel, 25 okt 2016.

1. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Goede keuze!!

• Leuk Leuk x 1
  2. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Toppie helm! heb zelf ook de neotec, en zééééér tevreden over..

• Leuk Leuk x 1
  3. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Mooie botsmuts buurman! Moet ook maar eens op zoek naar een nieuwe.

• Mee eens Mee eens x 1
    • Lol Lol x 1
  4. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Buum, ik ben blij dat het zoeken voorbij is en dat ik een keuze heb gemaakt. Het valt, viel voor mij, niet mee. Kleur, pasvorm, wel of niet voorbereid op communicatie....
    Dat laatste vraagt misschien enige uitleg. Neem de Schuberth C4, die is helemaal voorbereid op plaatsing van een Sena communicatie kit. Twee modules achter in de helm klikken, klaar. Luidsprekers en microfoon zijn ingebouwd. Als je nog een systeem wilt aanschaffen, wel heel handig. Je bent dan echter wel aangewezen op één kit, die Sena levert voor die helm. Iets anders past niet. Als ik mijn headset zou willen inbouwen in die helm, dan moet ik de voorgemonteerde speakers er uithalen. Ik wilde dus een 'lege' helm, waar ik mijn eigen headset zou kunnen gebruiken. Over vijf jaar zie je waarschijnlijk geen helmen meer waar de communicatie op de buitenkant zit, maar ik heb nú nog een set, uitstekend presterend, die wel aan de buitenkant zit, .
    Ik heb getwijfeld tussen BMW System7 , Schuberth C4 en AGV Sport modular en de helm die ik uiteindelijk heb gekocht.
    Commentaren over de Shoei Neotec hier op het forum hebben mij over de streep getrokken. Het was in dit geval kopen terwijl het nog kan, want deze helm gaat verdwijnen. Extra vizier erbij en ik ben weer klaar voor de volgende vijf jaar. :Smile:

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
  5. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Vandaag de kapotte achterschokbreker van de CBR eens uit elkaar gegooid.
    Ze zijn eigenlijk niet service baar dus niets van te vinden.
    Was dus zelf een beetje puzzelen, maar hij is ( zonder schade ) uit elkaar.
    Alleen nog iets van een ventiel maken zodat ik hem weer opnieuw op druk kan zetten na het opnieuw in elkaar zetten.

Voor wie nieuwsgierig is wat er in zit:

• Leuk Leuk x 1
  6. PanEuRoel

Wat was er dan precies stuk? En is dat onderdeeltje te vervangen, anders heb je er nog niet zo veel aan.

7. Rimconator

Roelof,

Mijn Schuberth hen ik vanaf mijn lessen. In 2010 rijbewijs gehaald, dus ik ben echt wel toe aan een nieuwe.

Bedankt voor de info, ga eens struinen op het web en ook op de Motorbeurs.

8. DutchMicro

@PanEuRoel
    De gasdruk was er af.
    Zou kunnen dat iemand iets heeft gehad van laat ik die leiding eens losdraaien, en toen de olie er uit spoot zo iets van toch maar niet.
    Zou ook kunnen dat er iets lek is, daar moet ik nog achter komen.

Heb al een andere onder mijn motor zitten ( a 40 euro ) en die doet het wel goed.
    Dit is vooral uit nieuwsgierigheid, en als ik het kan fixen mooi meegenomen.

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  9. RRR

RRR 5e Versnelling

Vandaag de (led) stadslichtjes vervangen. Ze hebben de kleur 'icecold blue' en dat past niet bij de rest van de verlichting. Dus dacht ik ze ff te vervangen voor deze (had hier gelezen dat ze ook feller zijn).

https://www.aliexpress.com/item/10P...32776157119.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.fugMmB.

Een gefriemel van jewelste (maar dat wist ik van te voren) en maar hopen dat ze niet uit de fitting zouden schieten (zoals sommigen op dit forum reeds door schade en schande hebben ondervonden). Ondanks alle voorzichtigheid schiet er toch één uit
    de fitting en valt in de ruimte van het stadslicht. Gloeiende .....gloeiende .... :Banghead::Banghead:. Gelukkig is het lampje groter dan het standaard gloeilampje en viel het niet in de grote reflector. Bleef net klem zitten tussen de overgang van de kleine naar de grote ruimte. Eerst met de stofzuiger en een dunne verloopslang geprobeerd. Hielp natuurlijk niet. Toen met een stukje installatiedraad, omwikkelt met tape (plakkende kant buiten. Lukte ook niet en liet tot overmaat van ramp :Banghead::Banghead: ook nog eens lijmsporen in de refelector achter. De vooruitzichten op een leuke zondag(knutsel)middag waren op slag verdwenen. Uiteindelijk maar besloten om de koplampunit eruit te halen. Ook zo'n lekker karweitje en maar hopen dat door het gepruts aan de koplamp het lampje alsnog niet helemaal naar beneden zou vallen. Dat is gelukkig niet gebeurd. Toen ik de koplamp eruit had, was het lampje ook snel verwijderd. Vervolgens met een stukje installatiedraad, omwonden met een doekje - gedrenkt in wasbenzine, zitten prutsen om de lijmresten eruit te halen. Dat is, wonder boven wonder, goed gelukt. De nieuwe lampjes heb ik met een drupje secondenlijm vastgeplakt aan de fitting (tip van iemand hier op het forum). Overigens zitten deze lampjes (links) veel vaster in de fitting dan de oude (rechts). En ze branden inderdaad veel feller.

Bijgevoegde bestanden:

• Lol Lol x 2
    • Winnaar Winnaar x 2
  10. Pathfinder

Pathfinder 5e Versnelling

@RRR , is inderdaad minder prettig. gelukkig alles wel weer opgelost....incl de lijmresten.
    Denk dat we allemaal eens zo'n ''tegenzit'' dag hebben. Dan denk ik aan een spreuk welke mij ooit is verteld:
    ''Al is vandaag de dag zo donker, morgen wordt het weer licht''.

• Leuk Leuk x 1
  11. Andrew

Andrew 1e Versnelling

@RRR bij mij vielen de stadslichtjes ook in de koplamp.
    En inderdaad helemaal naar beneden in de grote reflector.
    Ik heb ze met een flexibele staaf met vooraan een magneetje er weer eenvoudig uit kunnen halen.
    Even een tip voor wie dit ook nog gaat gebeuren Good

12. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

We blijven alsmaar sleutelen.
    Motorfie

Onnodige Quote verwijderd

@RRR
    Mijn tip , mijn tip .
    Jieppie jieppie .

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2018
  13. PanEuRoel

Mijn communicatiesetje geïnstalleerd op mijn nieuwe helm. Al prutsend aan het binnenwerk zie je de ontwikkelingen die er gaande zijn in helmenland. Bij de BMW-helm was het best wel zoeken naar de juiste plaats om de speakertjes te verstoppen, bij de Shoei zitten daar keurig twee putjes,waar de speakertjes precies inpassen. Ook het verwijderen van de binnenbekleding om je microfoonboompje te kunnen plaatsen, een wereld van verschil.
    Mijn setje is keurig geplaatst, al zeg ik het zelf. Weer een blij mens. :Smile:

Vandaag ook niet gereden. Je zal maar vallen zeg met die wind. Kan je helemaal opnieuw beginnen met je helmpje! Wink:Wink:Wink:

• Leuk Leuk x 4
    • Lol Lol x 1
  14. Pathfinder

Een kijkje in de onderste tank, op zoek naar water en vuil. Wat heb ik gezien ? Beetje vuil en gelukkig geen water. Dicht die hap !

001 een kijkje in de tank 19-01-18.JPG 002  een kijkje in de tank 19-01-18.JPG 003 Bypas tank vervangen.JPG 004 liggen te kloten met nieuwe klem.JPG 005 Op de oude manier.JPG 006 tevens voorste tankrubbertjes vervangen, waren broos.JPG

Een nieuwe bypass gemonteerd op de bovenste tank. Nieuwe klemmen erbij en de rubbertjes van de bevestiging aan de voorkant.
    Eitje ? Nou niet echt. De nieuwe klem aan de tankzijde blijkt gewoon te klein te zijn, krijg je nooit om de slang heen. Ook niet als je de klem al op de tank zet en dan de slang, van alles geprobeerd. Bloedblaren opgelopen toen ik klem kwam te zitten tussen de speciale tang voor deze klemmen !
    Heb gekozen voor de alternative wijze, een goede slangen klem. Die zat er al op ! Op de onderste tank aansluiten ging het perfect ?

• Leuk Leuk x 3
    • Informatief Informatief x 1
  15. Frans

Frans 5e Versnelling

leuk hé,zulke klemmen. In de autobranche heb ik die t...sdingen ook regelmatig vervloekt. Vanaf fabriek is dit lekker snel maar ..........pfff.... Nog leuker wordt het met demonteren, als je met die speciale tang net die bekjes niet te pakken krijg. En soms heb je ook niet zoveel ruimte.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  16. Pathfinder

Ga vandaag met hanschoenen aan eens oefenen met de nieuwe klem en de oude slang. ( maar niet op de tank zelf )
    Wellicht heb ik de verkeerde volgorde gedaan....
    Eerst alles monteren en dan pas die koperen borglip van de klem verwijderen ?
    @Frans, zie ze idd ook op de Soes Swift van mijn vriendin zitten...alleen maar, en ook op mijn Hyundai Atos alleen maar van dat soort klemmen.

17. Frans

Frans 5e Versnelling

Gefeliciteerd

• Leuk Leuk x 1
  18. Pathfinder

Zoals beloofd de nieuwe slangklem en de oude slang opgemeten. Kan dus nooit passen !

009 20-1-18 Niewe klem en oude slang opgemeten.JPG 010 20-1-18 Niewe klem en oude slang opgemeten.JPG 011 20-1-18 Niewe klem en oude slang opgemeten.JPG

Vandaag ook de voorste remklauwen schoongemaakt, en meteen voorzien van nieuwe rubbertjes van de geleiding.
    Er is duidelijk te zien dat de 12 jaar oude rubbertjes als het ware ''gezwollen'' zijn.

012 Remklauwen gereinigd, remzuigers gedraaid en schoongemaakt, rubbertjes remklauwen vernieuwd.JPG Het schoonmaak gereedschap en zuiger draai tang van BGS.
    013 Opgezet.JPG Duidelijk een verschil, links dus de oude...
    014 opgezet.JPG Duidelijk een verschil, links dus de oude...
    015 nieuwe Nissin remblokken voor.JPG Tevens nieuwe remblokken geplaatst.

19. DutchMicro

Verder aan de Honda VF700C ( supermagna) gegaan.
    Deze 30 jaar oude motor heeft veel aandacht nodig.
    Grote beurt en kleppen stellen.
    Tank vol met roest dus anti roest en epoxy behandeling.
    Carburateurs vol zooi dus die ook schoonmaken.
    En gelijk wat aluminium polijstwerk.

Heel mooi die V4 blokken, maar een stuk moeilijker werken als een lijn motor.
    Helemaal zo'n Amerikaanse variant vol met slangen voor emissie regels.
    Maar het gaat weer steeds meer op een motor lijken.

• Leuk Leuk x 3
    • Top Top x 1
  20. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

21. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

22. PanEuRoel

@DutchMicro Gaaf man, ik ben jaloers. Ik zou dat allemaal willen doen, maar ja, een beetje handigheid en technische achtergrond dat zat niet in mijn vakkenpakket.

23. PanEuRoel

Vandaag voor het eerst gereden met mijn nieuwe helm.
    Ik heb de indruk dat de luchthapper bovenop niet helemaal afdicht, want ik kreeg een hele koude kop.
    Helm Shoei Neotech. Herkenbaar voor andere gebruikers? Doe ik iets verkeerd?:Smile:

:Questionmarks::Questionmarks::Questionmarks:

24. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Niet herkenbaar....

Helemaal in de voorste stand is dicht.

25. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Vanochtend omstreeks 06.30 uur in de file t.h.v. hmp 43,7 op de A-27 rechts kennis gemaakt met een Turkse mijnheer die van rijstrook 1 naar rijstrook 2 wisselde in de volgorde eerst het stuur om en daarna de knipper aan om snel naar het tankstation te gaan voor een kop koffie. Daar is met een motor niet op te anticiperen. Ben eerst maar eens zwaar tegen zijn rechterportier gaan leunen om overeind te blijven, heb zijn rechterspiegel er kennelijk met mijn linkerhand afgewerkt. Vervolgens maar weer eens in de praktijk gebracht wat in al die VRO's geleerd wordt. Punt in de verte, kijken waar je naar toe wil en rustig en gedoceerd het zaakje tot stilstand brengen. Allemaal rechtovereind kunnen doen met het rubber onder en de resterende kuipdelen meeslepend richting vluchtstrook. Motorjas heeft op de linkermouw een snee dwars door 2,5 mm leer heen tot in de armprotectie. Ook nog een aanhanger die op rijstrook 2 reed geraakt aan de rechterzijde.

Afhandeling was perfect; kantonnier van Rijkswaterstaat die snel aanwezig was en twee getuigen die stopten. Berger geholpen om een AS te parkeren op zijn voertuig.Toch minder handig het gemis van de koppeling bij een schuinstaande laadbak. De politie kwam nog een kijkje nemen.

Vanuit de berger in Vianen waar ik in 2013 ook al een keer was na een ongeval met de taxi naar huis en door naar de dienstarts om naar mij linkerhand en arm te laten kijken. Valt mee. Van mijn arts slechts de belofte gekregen dat ik twee dagen last zou hebben van gewrichten, spieren en pezen die toch wel wat energie van de klap te verwerken hebben gekregen. Snee in mijn jas was ook op de huid van mijn onderarm te zien in de vorm van een rode streep (lang leven beschermende kleding en ingebouwde protectie).

Tot slot de motor. Links veel kuipschade tot op de binnenkuip, frontkuip links gescheurd en ik mis een linker spiegel waarvan ik vrees dat de ophangpunten uit het kuipframe gerukt zijn. Verder een beschadigde city-koffer die mijn benen goed beschermd hebben door het voertuig op afstand te houden. Zal van het weekend bij van Meel langs gaan als mijn motor daar staat om eens wat foto's te maken.

Wel zonde natuurlijk, maar ik kan het jullie allemaal persoonlijk vertellen.

O ja, doel van de dag vandaag was het verzorgen van een workshop risicomanagement. Collega-docenten hebben 'dankbaar' gebruik gemaakt van deze casuïstiek door de vraag te stellen of woon-werkverkeer op de motor wel zo wijs is.

• Niet Leuk Niet Leuk x 7
  26. PanEuRoel

Man,man, wat een verhaal weer.:Shok: :Sip:Gelukkig, kan je het inderdaad zelf, bewonderenswaardig rustig, vertellen. Good Wat heb je nog tegen die Turkse meneer gezegd, of is die niet meer in beeld geweest. Wel alle lelijke woorden eruit laten, natuurlijk.
    Sterkte!

27. GuideDog

GuideDog 5e Versnelling

Sluit me aan bij PanEuRoel. Gelukkig heb je zelf geen ernstig letsel zo te horenGood. Met netjes afgehandeld, bedoel je ook dat de beste man die het ongeluk heeft veroorzaakt is gestopt?
    Hoop voor je dat je (nog vrij nieuwe ) motor nog goed te herstellen is
    Sterkte!

28. Edi

Edi 5e Versnelling

Ik wil niet het verhaal wegkapen, maar ik heb een nieuw setje rubber voor en achter...

Was nodig zeg maar.

IMG_7869.JPG IMG_7870.JPG IMG_7871.JPG IMG_7877.JPG

Ben heel benieuwd hoeveel km’s ik hier mee ga rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
    • Niet Leuk Niet Leuk x 1
  29. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Die is wel onverantwoord ver versleten zeg.....

• Mee eens Mee eens x 5
  30. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Jeetje @ThunderSTreak, lang leve de VRO, beschermende kleding. Zo zie je maar weer de noodzaak ervan. Je moet er niet aan denken dat je met een gewoon jack en spijkerbroek op de brommer had gezeten. Die zie ik nog steeds regelmatig zo niet wekelijks langs scheuren.
    Het gaat vast goed komen maar hier zit je echt niet op te wachten. Succes met de afwikkeling!!

• Mee eens Mee eens x 1
  31. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Heftig hoor Thunderstreak. Gelukkig heb je het zonder onderuit te gaan, en lichamelijke verwondingen kunnen navertellen.
    Schade aan je brommer is natuurlijk erg vervelend, hopelijk is hij te herstellen.
    Succes met de verdere afhandeling.

32. Ton en Hennie

Goed dat je aangeleerde reactie ws om ver vooruit te kijken. Zo blijkt maar weer dat oefening kunst baart.
    Succes met de afhandeling. En blij dat het relatief goed afgelopen is voor jezelf.

33. Frans

Frans 5e Versnelling

Mooi dat je getuigen hebt en de “dader” stopte, komt steeds vaker voor dat je dader gewoon doorrijdt . Succes met je schadeverhaal.

34. GotTheSunInMyFace

GotTheSunInMyFace 4e Versnelling

Wat is er in hemelsnaam met deze band gebeurd? Lijkt me niet echt een gevalletje van normale slijtage. burnout?

35. GotTheSunInMyFace

GotTheSunInMyFace 4e Versnelling

Jeetje man, wat een actie. Hoe vaak dit wel niet gebeurt en zo vaak net goedgaat. Helaas bij jou dus niet. Blijkbaar een engeltje op je schouder. Perfect gehandeld, petje af. Vaak oefenen helpt maar dan in de praktijk correct toepassen is altijd maar de vraag of je dat ook doet tijdens zo’n noodgeval. Netjes. Blij dat je niks hebt in ieder geval.

36. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Wow......gelukkig goed afgelopen...maar je nieuwe motor?

37. ThunderSTreak

De tegenpartij heeft vanochtend gebeld (respect!) en meldde mij dat hij een heel slechte nacht heeft gehad. Hij realiseerde zich plots welk ander scenario er ook had kunnen zijn. Goed gesprek gehad, want niemand (nou ja bijna niemand) heeft echt de intentie de ander leed toe te brengen in het verkeer. Voorlopig is het weer veel werk. Bellen met de verzekering, de berger, verzamelen van je nota's enzovoort. Tja en dan word je weer wakker Wat levert mijn leren motorjas van € 500,-- op.Is gekocht in juni 2015 nu dus ruim 30 maanden oud. Bij een afschrijving van 2.08% per maand. Dan houd je nog maar 40% over om een verder volledig functionele jas maar nu met een gat in de mouw te vervangen... Voor € 200 ga ik geen nieuwe vinden vrees ik. Hoe dan ook elk ongeval kost je geld. Maar ook dat is secundair.

38. Edi

Edi 5e Versnelling

In ieder geval goed om te horen dat de tegenpartij zich beseft dat...
    Schade is niet fijn, geheel niet, maar wel weer een nieuwe start.
    Ik hoop dat je gewoon weer op de motor durft te stappen in de toekomst.

Sterkte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

39. Edi

Edi 5e Versnelling

[QUOTE="GotTheSunInMyFace] Lijkt me niet echt een gevalletje van normale slijtage. burnout?[/QUOTE]
    Helaas wel "normale" slijtage. Motor heeft meer dan een week stil gestaan (na ontdekking) omdat er een miscommunicatie was met de bandenboer. Gelukkig alles opgelost.

40. Rimconator

Rene, balen man!

Succes met de afhandeling.

41. RORICK

RORICK 5e Versnelling

Balen man, gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen. :( Duim voor je dat de schadeafhandeling niet al te veel (financiële) nadelen geeft.

42. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Poeh! Wat een verhaal van Thunderstreak! Sterkte met de afhandeling en verwerking!

43. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Aanrijdsels...
    Is nog nooit iemand beter van geworden..
    Eigen risico, afschrijving..
    Alles wat ze van de schadevergoeding af kunnen liegen en bedriegen levert op..
    Verzekeringsmaatschappijen..
    Eens gerekend wat je door de tijd heen aan premies betaalt vs je claims..
    Hmmmmm, geeft te denken..

44. Pathfinder

45. Biker T

Biker T 4e Versnelling

@ThunderSTreak, Das mooi klote man. Goed dat je zelf er heelhuids van af bent gekomen. Maar die jas van jou, zou je die niet kunnen laten repareren bij Topskin in Breda? Daar produceren zelfs motorkleding voor de politie.

46. Ton en Hennie

Net schade gehad door de flinke storm van verleden week. Verzekering deelde mee dat ze niet - oud voor nieuw - vergoeden.

47. ThunderSTreak

Ga mijn Restyle jas zeker niet laten repareren bij Topskin. Persoonlijk vind ik de Restyle jassen erg slecht van kwaliteit en zeker niet geschikt voor intensief dagelijks gebruik. Mijn Restyle jas is nu 30 maanden oud en het stiksel is op diverse plaatsen los (te zwak garen??). Alle klittenband is dood en de zelfkant daarvan uitgerafeld (slechte kwaliteit dus). In de loop van de tijd heb ik zowat alle drukknoppen vervangen. Garantie van Restyle is ook ver te zoeken, helaas. Twee keer voor niets terug geweest.

Ben daarom vanochtend al langs geweest voor een afspraak bij Damen want mijn eerste 4-season pak heeft het 15 jaar volgehouden zonder bijzondere tekenen van schade en hangt nog steeds als reserve in de garage.

• Leuk Leuk x 1
  48. PanEuRoel

Vandaag een bezoekje gebracht bij Hans van Wijk Motoren in Zoetermeeer. Ik had daar een helm gekocht, via de webshop, en die vertoonde een mankementje aan de luchthapper bovenop. Dat hebben ze keurig netjes verholpen, een klein rubberstripje eronder geplakt. Vervolgens hebben ze heel de helm volgens het Personal Fitting System van Shoei op maat gemaakt. Super service!
    Wie komt ik daar tegen in de winkel? @Ome Noot in hoogst eigenste persoon. Effe een babbeltje gemaakt natuurlijk.

• Leuk Leuk x 1
  49. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Babbelen met Ome Noot!? Kan ik mij niets bij voorstellen!:Lol:

50. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Deel Deze Pagina