Gisteren mijn raammechanisme volledig ontmanteld , gepoetst en gesmeerd en natuurlijk terug gemonteerd.
Alles lopt weer zoals het hoort.
Ik was al een tijdje bezig en plots hoor ik iets vallen van de Pan.
Huh , was da ?
Ik had de motorfiets al een hele tijd niet meer aangeraakt.
Ff kijken op de grond , ligt er een rondelle.
Shit , van waar komt die ineens gevallen ?
Zoeken , zoeken .
Ah , het was een ringetje van mijn GPS houder die over mijn dashbord hangt en gewoon was gevallen.
Ikke happy.
Nou, vanaf morgen mag ik niet meer rijden, rijbewijs verlopen.
Ben afgelopen oktober begonnen met het te vervangen, maar dat schijnt bij het CBR toch een héle opgave te zijn. Eerst een eigen verklaring moeten kopen, toen naar de keuring (is verplicht als je het hele boek vol hebt), vorige week voor de derde keer gebeld en voor de éérste keer na 01:06:45u eindelijk iemand aan de telefoon gekregen, "ja meneer, we hebben de uitslag van Uw keuring nog niet binnen"..........., Hoe kan dat mevrouw?
"Dan moet U maar even bellen met de keuringsinstantie en als we de resultaten hebben maken we er een spoedprocedure van".......... Grrrrrrrr, stelletje incompetente @%#&*$.
postings automatisch samengevoegd:
Tja, één voordeel, nu kan ik op mijn gemak alle nieuwe gadgets eens op en aan de Pan hangen, heb een mooie navi steun van @RevaLon aangeschaft, keurig gelaserd en met het Honda logo erin, van RVS met plaatmoeren etc. helemaal compleet voor €30,- die kan er nu mooi op en dan een afsluitbare houder waar mijn zümo 660 in kan, verder nog eens wat onderhoud doen ook, als de zoefzoeki van de oudste weer uit de werkplaats is. Zit net een nieuw blok in dat ik nu een beetje aan het aanpassen ben voor zijn motor, wordt een spannend apparaat..........
Kan hij straks mooi helpen om het blok van mijn zijspan er terug in te lepelen ook, kortom, werk zat!
Nou, vanaf morgen mag ik niet meer rijden, rijbewijs verlopen.
Ben afgelopen oktober begonnen met het te vervangen, maar dat schijnt bij het CBR toch een héle opgave te zijn. Eerst een eigen verklaring moeten kopen, toen naar de keuring (is verplicht als je het hele boek vol hebt), vorige week voor de derde keer gebeld en voor de éérste keer na 01:06:45u eindelijk iemand aan de telefoon gekregen, "ja meneer, we hebben de uitslag van Uw keuring nog niet binnen"..........., Hoe kan dat mevrouw?
"Dan moet U maar even bellen met de keuringsinstantie en als we de resultaten hebben maken we er een spoedprocedure van".......... Grrrrrrrr, stelletje incompetente @%#&*$.
Dat is naadje pet Luc. Ik snap helemaal dat je daar niet vrolijk van wordt. Te zot voor woorden dat een dergelijke instantie zo slecht te bereiken is. Meer dan een uur wachttijd. Je zou ze zo op een riek steken!
Afgelopen week maar eens begonnen met de carburateurs. Had een hoog verbruik (1:13) en benzinestank in garage. Mogelijk een van de vlotternaalden die niet lekker meedoet. Zag ook in lichtfilterhuis een vettige kant en een droge kant. Nieuwe pakkingen vlotterkamers en nieuwe naalden. Van de week maar weer in elkaar zetten. Eerst ff alle slangen nakijken.
De Pan na de winterslaap weer tot leven gewekt.
Viel me niet tegen, choke open en starten en lopen (bedoel ik mee, rijden).
Oh ja, de bandjes ook gelijk weer op spanning gebracht, achter had nog maar 1,8 bar!
(= een redelijk versleten Bridgestone, moet een dezer dagen worden vervangen door Michelin)
Vanochtend mocht ik de krammen van de prostaatoperatie van 2 weken terug laten verwijderen en de katheter mocht er ook uit.
Dat is een hele opluchting na bijna 7 1/2 maand van veel ellende en andere ongemakken.
Na de nodige onderzoeken en controles mocht ik dan aan het eind van de dag naar huis.
Over 1 maand terugkomen voor controle.
Hier zit een blij iemand die nu verder aan zijn herstel kan werken.
Straks mag ik weer gaan motorrijden en nog zoveel andere mooie dingen gaan doen.
Maar nu eerst goed herstellen en op krachten komen.
Ik ben (op de motor) naar de Motorbeurs geweest. Was de eerste keer sinds 30 jaar of zo. Was wel leuk, mooie nieuwe motoren gezien, veel foldertjes van reisorganisaties en motorhotels meegenomen. Ik zag ook de stand van de Club Pan European Nederland maar ik durfde daar niet naar binnen te gaan. Ik zou toch geen lid worden...
Paul van Hooff, auteur van de boeken 'Man in het zadel' en 'Van hier naar Tokio' waarin hij vertelt over zijn wereldreizen met zijn ouwe Moto Guzzi
zomaar spontaan "even een stukkie rijden" en dan een soort van verdwalen en na 3 uurtjes weer thuis
Oh ja, ondervonden hoe breed de koffers zijn …. de weg was te smal of de koffers te breed, zoiets ?
zomaar spontaan "even een stukkie rijden" en dan een soort van verdwalen en na 3 uurtjes weer thuis
Oh ja, ondervonden hoe breed de koffers zijn …. de weg was te smal of de koffers te breed, zoiets ?
Smal polderweggetje waar ik met stapvoets passeren met mijn koffers een auto raakte (of andersom, dat mag de verzekering uitmaken)
Ben uiteraard gestopt, automobilist maakte geen aanstalten om uit te stappen dus verder gereden. Totdat ik na 5 minuten een auto heftig duwend ongeveer om mijn kentekenplaat had hangen. En uiteindelijk toeterend mij doet besluiten om dan maar even van mijn motor af te stappen. Bestuurder was laaiend en opgefokt, gelukkig kan ik erg intimiderend overkomen als je me kwaad maakt
Hij heeft dus een flinke kras over zijn zijkant, ik kan me niet voorstellen dat dat van een koffer komt maar goed, papieren ingevuld en ik ga het wel zien / horen.
Jeetje KNaRF, dat is niet leuk. Ik hoop dat vrij gemakkelijk te bewijzen is dat de krassen op de auto niet van jouw zijkoffer kunnen zijn. Ik heb hieronder een foto van je uit betere tijden
Van een kunststof koffer kan het nooit een diepe kras zijn, eerder een soort schaafplek.
@Jan KoekePan , Klopt verder, het valt me 100% mee hoe licht en wendbaar een Pan rijdt, zo'n ding kan ook aardig plat door een bocht, valt me niets tegen.
Wel moet ik nog wennen gladde, stille, haast brave van een Pan, zeker in vergelijking met mn Ducje.
Zo nasty als een oude Duc zal ie nooit worden, het blijft een Honda.
Stepje aan de grond in een bocht durf ik nog niet aan, zijkant laars (was niet expres) vind ik eerst wel genoeg, het ding weegt wel ruim 100 kg meer dan mn Duc.