Wad enk vandaoh hedaon?

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.918
2.309
113
58
Gieten
Type motor
ST1100
Ik weet ook niet of die altijd open is hoor, wij zijn er met de brandweer een keer heen geweest en toen hebben we hem gedaan, ook een spel met ontsnapte boeven, dat waren wij Pleasantry
dat was in het bos, de bewaarders moesten ons weer vangen en terug brengen, lachen hoor !

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
373
247
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Lekker plekje zo te zien !

Ik heb vanochtend, voordat mijn werkdag om 10:00u echt begon, toch maar weer led lampen in mijn koplamp gemonteerd.
Ik had ze er al eens eerder in maar de schakelunits van de leds zorgden voor een RF interferentie met het signaal van mijn Mobiletron TPMS.
Aangezien ik steeds vaker 's avonds rijd wilde ik echt meer licht.
Ik heb nu de schakelunits en kabels ingewikkeld met aluminiumfolie in een poging om het RF signaal te weren.
De eerste test leek positief, vanavond maar eens een flinke rit maken en kijken wat het doet.
Als het niet werkt, dan gaat het TPMS er maar af want ik vind meer licht nu belangrijker.

• Like
Reactions: Cabby

Frank M

2e Versnelling
4 nov 2015
45
72
18
55
Leusden Zuid
Type motor
ST1300
Kan één van jullie niet ff de foto-tag bij de zuiderburen op dd foto zetten? Jullie zitten tenslotte in de buurt :Biggrin

PandaBlack

1e Versnelling
7 mrt 2020
26
41
13
Wieringen
Type motor
ST1100
"nieuwe" tweedehands Givi E460 topkoffer met ingebouwd E92 remlicht gemonteerd.

PandaBlack had wel een losse monokey plaat en montageset maar geen box erbij. Wou er zelf erg graag een hebben met remlicht en kwam deze laatst tegen op MP. Kwam van een FJR1300 af. Wat lakschade en een yamaha logo maar verder in zeer nette staat. Yamaha sticker er direct afgehaald bleek dit gewoon een sticker die over de Givi logo geplakt te zijn dus dat is ook opgelost Rofl .

Kreeg de beugel voor die fiets en een grondplaat met aansluiting erbij. Wie weet kan ik die FJR1300 kofferframe en een extra grondplaat omtoveren in een Givi E79 kussentje.

PandaCase2.jpegPandaCase1.jpeg

Voor het mooie moet ie wel nog even gespoten worden en er zit dus nog geen kussentje op maarja voor de 50,- vraagprijs kon ik het niet laten liggen. Yahoo:

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.172
752
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Afgelopen dag mijn eerste en hopelijk ook mijn laatste koffers kussertje ondervonden ..

Stond keurig stil te wachten in den Bosch voor een stopbord (streep) en net op het moment dat de automobiliste achter mij besloot "die trekt op" blijf ik tot het laatste moment keurig staan omdat er van links komend een idioot op een quad vol gas de stationstunnel uit en voorbij komt scheuren ...
BOEM.
Ik word met kracht naar voren geduwt en tuurlijk je raadt het al .. val ook nog eens om naar rechts (want ja Pan en gewicht).

Snap3756.jpgSnap3757.jpg
(Bovenstaande foto is achterhaald aangezien de beide voorrang verlenen borden beide reeds zijn vervangen voor STOP borden met tussen beide borden een dikke witte streep.

Vlugge inspectie op een veilige plek (na de motor op de juiste manier overeind te hebben geholpen aangezien de rij stadsbussen en auto's met de seconde groeide) ... Wat krasjes op het onderste gedeelte van de achterzijde linker koffer en mijn valbeugel kap nu helemaal naar z'n grootje ...
(was al geschaafd na een enkelzijdig ongelukje> stilstand valpartij naar rechts)

Mevr (gok haar begin 70) begon een heel verhaal over alle ellende die de auto ( in dit geval een Volvo V60 stationwagon) reeds had veroorzaakt de laatste tijd evenals alle ellende in de familie (ziekte enz) ..
Ik kon na dit alles kort aangehoord te hebben alleen maar geïrriteerd (en droog) opmerken "bedankt dat u even naar mijn welzijn vraagt en of met mij alles goed is evenals de motor? ..
Vanuit mijn voormalig werk heb ik inmiddels geleerd dat mensen op de meest onlogische wijze kunnen reageren als ze ernstig geschrokken zijn maar deze reactie sloeg kwa non relevantie wel alles.

Anyways haar voorbumper bekrast (grotendeel afveegbaar plastic van de kofferkont) en een deel van de grille gebroken (perfectly in the middle).

Nu is mijn vraag aan jullie (in het bijzonder diegenen die ook van achter aangetikt zijn) ...
Zijn er zaken die ik mogelijk over het hoofd zie kwa schade?! bij zo'n lage koffers kus actie?

Ik heb de koffers verwijderd maar kan zo aan het ophangsysteem structureel niks afwijkends vinden?! De koffers (op die krassen na) tonen ook geen structurele schade?!

Uitlaten? Frame?

Ik had uiteraard alleen de koppeling ingeknepen en niet de rem dus de motor heeft naar voren kunnen bewegen tot het moment dat ik omviel en de koppeling los liet, waarna hij keurig afsloeg.

Nou ja (voorlopig) draait ze wat mij betreft alleen op voor een nieuw rechter kapje ... MAAR...

GRAAG jullie input!!! (want ik wil geen verdere verborgen verrassingen)

Was al zuur door het feit dat twee rechter kappen (onder het zadel met inkijk vak) kort achter elkaar (letterlijk te barsten gingen (door te strak aandraaien/hitte werking?).
EN NU dus dit wéér.

Laatst bewerkt:

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
922
579
93
Dalen
Type motor
ST1300
Gelukkig ben je er zelf goed van afgekomen. De koffers steken het verst uit naar achteren en dus kan in principe je achterspatbord niet zijn geraakt. Je hebt alles wat met de kofferophanging te maken heeft al bekeken. Als de vergrendelingssloten van de koffersteunen ook nog goed werken dan lijkt er verder niets aan de hand. Het frame wordt er niet anders van als 'ie niet al te hard omvalt. Als je met rijden niets merkt, zal dat wel loslopen. Ik zou de onderkant van je rechter demper nog ff goed bekijken. Toen ik ooit met m'n 1100 onderuit ging dacht ik ook dat de schade beperkt was gebleven tot het kapje op de valbeugel. Pas later ontdekte ik dat er ook krassen op de onderkant van de demper zaten.

• Nuttig
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.172
752
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Thanks @RRR ...
Ik zal inderdaad toch even onder de rechter demper kijken ...
De ophanging links zal ik later vandaag toch nogmaals bekijken want het vreet aan me want het was een "alleraardigst" duwtje.

• Like
Reactions: honda1300

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
664
535
93
69
Type motor
ST1100
Tiesemans Kijk de motor maar goed na op je gemak.
Inderdaad kijk goed je uitlaat na,een goed schade hersteller zal misschien meer zien dan jij.
Wees blij dat je er goed van af gekomen bent.
Bij is de koffer er afgereden toen ik bij een voorrangsweg stond te wachten ,door een mede motorrijder uit de groep waarmee ik weg was .
Hoop schade is alle maal betaald maar hoop gezeur.
succes.

PandaBlack

1e Versnelling
7 mrt 2020
26
41
13
Wieringen
Type motor
ST1100
Jeetje @Tiesemans wat vervelend zeg. Hoop dat jij en de motor in orde zijn. Mevrouw was vast in shock (want de tik is een ding naar een motor met bestuurder ter aarde zien gaan na de klap is enorm schrikken).

Heel veel sterkte met de reparatie, mogen de onderdeelgoden je gezind zijn.

Edit: ook even goed het balhoofd controleren. Weet niet of hij op het stuur is gevallen maar bij zo een zware motor op zn kant is dat wel een ding om even extra na te kijken.

• vriendelijk
Reactions: Tiesemans

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.582
1.705
113
59
Haarlem
Type motor
ST1100
Vandaag vanuit Haarlem naar MKC (Motor Kleding Center) in Hazerswoude gereden om te kijken naar een doorwaai-jas. Het is de Grand Canyon Suntracer van €120 geworden.

IMG_20200801_142856~2.jpg

Op de terugweg op de A4 na tientallen kilometers 100 km/u rijden te hebben gereden, kon ik mij niet meer beheersen en heb ik kortstondig, vanaf het moment waarop de A4 en de A44 bij elkaar komen (vijf stroken breed) tot aan het begin van de trajectcontrole vlakbij het brugrestaurant, even het gas volledig open getrokken: 200 km/u!
:jin:
De ST1100 (met topkoffer) lag als een blok beton op de weg :-D

Laatst bewerkt: