Wad enk vandaoh hedaon?

DuinPan

Mega Mijlenmaker
De afgelopen dagen was het overdag koud, nat en somber weer, maar veel erger: er was vorst in de nacht. Ik ben in mijn motorleven 2x na nachtvorst 's ochtends bij de eerste bocht bij mijn huis onderuit gegaan vanwege een glad wegdek (1x toen het al weer ruim boven 0 oC was, maar die weg lag nog in de schaduw), dus ik heb met mijzelf afgesproken dat ik die 5 dagen in het jaar dat er nachtvorst is geweest ik de volgende dag 's ochtends niet ga motorrijden. Ik werd er wel nog somberder van, al een week niet meer kunnen rijden op mijn Rooie Rakker.

Vandaag beloofde het 's middags mooi weer te worden met zelfs zonneschijn en de komende dagen wordt er weer nachtvorst en neerslag verwacht. Het moest dus vandaag worden of voorlopig niet meer! Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik vandaag een middagpauze van 2 uur zou nemen en die 1,5 uur later wel weer zou inhalen. Ik heb een lekkere niet te grote tocht op de bonnefooi door Noord-Holland gereden: vanuit Haarlem door de Velsertunnnel en dan grofweg langs Beverwijk, Noordzeekanaal, Watertoren Assendelft, Krommenie, Wormerveer, Spijkerboor, Purmerend, Beets, Stompetoren en Alkmaar, en over de snelweg weer naar huis. En het was heerlijk motorweer, zonnetje en een fris windje bij 6 à 7 oC. Heerlijk !!!

IMG_20210112_135341.jpg
3 Beemster-molens in de buurt van Stompetoren

Laatst bewerkt:

RogerNosurrender

5e Versnelling
Nou ondanks me motor wat naar binnen valt ! Gewoon lekker stuk gereden door het Limburgse landschap !! :vroem: Ow en filmpje van thuis komst! ......Opgevangen door de Securty CAM!!..!

....Verwarmde .. Handschoen deden het weer eens perfect .... geen koude handen !...............
..............! En de winter bivak muts van ome Ali is ook aan te raden paste perdect!!! Geen naden op en rondom het hoofd ....... en Warm !

..ow en geschikt voor gratis geld af te halen ...hahaha ;)

:Lol:

View: https://youtu.be/OzXjAzwMHh0

Bijlagen

• B4BE289B-3B9E-4BFE-9BCF-FC75624341CA.jpeg
    B4BE289B-3B9E-4BFE-9BCF-FC75624341CA.jpeg
    67,3 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:

PandaBlack

4e Versnelling
Laat maar weer eens zien; met de juiste Gear is elk weer motor weer. Zolang er geen sneeuw of ijs ligt houdt een beetje kou of regen mij ook niet van de weg af hoor Roger.

Met zo een muts is het ook niet zo erg om je pinpas te vergeten. Geld toe bij een tankbeurt Spiteful

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Verdomme ik had ook een stukkie willen touren maar ik word al de hele (vroege) middag "gegijzeld" door de pakketpost.
Eerst tussen 11:00 en 13:00 vervolgens een sorry wat later berichtje en nu nog niks :S
Weg mooie zonnige winter middag om te rijden :(

*Edit* laatste update i.v.m drukte 3!!! dagen later ... #$@#@
Ik zit morgen hoe dan ook op de fiets!!

Laatst bewerkt:

JanDK

3e Versnelling
TT550 binnen, verbinden met Wifi...en daar komen de updates....zoals altijd, er is te weinig ruimte blabla koop extra geheugenkaart.
Tja die heb je dan niet in huis, dan maar ff alle kaarten verwijderen en alleen west Europa erop zetten.
Klaar.
En daar gaan we dan...het pairen en instellen zodat alle opties ook met de Cardo freecom4 plus werken.
Eerste stap, verwijder de vorige TT410
Tweede stap, verwijder alles bij bluetooth op je telefoon van Cardo en TT
Derde stap, harde reset Cardo 1
Vierde stap, harde reset Cardo2
En dan komt het, in juiste volgorde alles nieuw connecten.
Cardo 1 koppelen aan telefoon van mij Prime 1 en instellingen uitvoeren
Cardo 2 koppelen aan telefoon van mijn vrouw Prime 1 en instellingen uitvoeren
Beide Cardo uit en weer aan.....Luistern, Yep ze pairen met Mobile .
Cardo 1 en 2 onderling pairen. Ok ook gelukt
Cardo uitzetten.
Cardo 1 aan, door klikken naar Prime 2 en scrollen naar GPS
TT550 bluetooth aanzetten en verbinden. Gelukt.
Nu de finale, TT550 nu pas met telefoon verbinden om straks live traffic te hebben.
Telefoon Bluetooth thetering aanzetten
App openen op telefoon en verbinden.
TT550 laat zien, verbonden met Cardo en telefoon

paar minuten typen, realiteit ....2 uur werk want de eerste keer de volgorde verkeerd gedaan waardoor de TT en headset op prime 1 stonden en dat ging niet.
En uiteraard wist ik natuurlijk niet hoe je een reset moest geven, ff zoeken op youtube.
Maaaaaar.....het is gelukt, klaar voor het voorjaar, nieuwe routes al ingeladen en met dat Cloudgebeuren gaat dat toch weer een stapje soepeler.

Oooosterling

1e Versnelling
handtekening gezet, zodat ik div. bestelde onderdelen in ontvangst heb kunnen nemen.
onderdelen ST1100.JPG

Vanmiddag nog even naar de importeur van Hyperpro in DE gefietst (zit bij ons 3 km verderop, in het dorp), m'n bestelde voorveren waren binnen, dus ook maar ff gehaald..
voorvorkveren ST1100.JPG

Kan ik zo langzamerhand weer beginnen met de opbouw van de 'nieuw' aangekochte 1100 PanniE (zie post #3011) vanaf dit weekend...

franske71

1e Versnelling
Een setje kuipverbreders gevonden en gekocht, en een 60.000km beurt ingepland voor volgende maand.
Nu nog op zoek naar een setje deflectors(?) voor op de spiegels

tManneke

4e Versnelling
@marc Pan Beunhaas, in positievere zin soms ook bekend als "een manneke": bv. "Mijn kraan lekt" - "Oh, daar ken ik een manneke voor".

Beunen betekent eigenlijk zwart bijverdienen of "het zonder de vereiste kennis en bevoegdheid uitoefenen van een vak". Uit het laatste vloeit natuurlijk vaak het eerste voort. :)

VendettA ST1100

3e Versnelling
Vandaag gewerkt en nu lekker weekend, was glad vanochtend dus helaas niet met de motor...balen.
Wel een prachtige sticker geplaatst welke ik heb mogen ontvangen van @panman1100 mijn dank hiervoor ( de eerste zending is helaas nooit aangekomen en er is gelukkig nog een poging gedaan) ja ik weet het, .NL maar gezien ik nogal Patriottisch ben ingesteld ( niet te verwarren met rascistische of iets dergelijks ik hou gewoon van de Nederlandse geschiedenis, de vlag etc. ( oudste driekleur ter wereld, ja New York was van ons en we staan nog steeds in het wapen ervan, klopt Holland is een deel van Nederland en niet een synoniem voor Nederland en nee dat oranje vaandel...heeft eigenlijk niets met het koningshuis te maken maar meer met Oranje in Frankrijk...en ja..het was eerst oranje wit blauw maar oranje zag je niet goed want de pigment werd wit op de schepen...het waren voorheen overigens veeeel meer strings als 3, inderdaad hadden we een heel ander volkslied voorheen maar dit werd te militaristisch geacht en vervangen door het 52 couplet grote gedrocht wat we nu hebben..en ja kralen waren wel een dingetje...etc...nou dat soort dingen dus) dus vind het wel prima en ben er trots op dat dit forum vertegenwoordigd wordt op mijn Pan.
Tevens nog een Pull -up Bar opgehangen ..als je bij mij de carport inloopt schreeuwt het midlifecrisis...of Corona verveling maar in ieder geval 1 van de 2 ( u vind een kastje met snuisterijen, een dart bord..een mooie motor..een pull up bar om maar iets te noemen)
8E1FA512-C75B-40C4-9E03-09C7CFE9D49B.jpeg3521BE89-E951-49A4-B3E1-86D82D5FE101.jpeg

Laatst bewerkt:

VendettA ST1100

3e Versnelling
Hahaha née hoor..maar ehm..België hebben we onder dwang af moeten staan..ja het is echt zo..NL zou te machtig worden dtv de grondstoffen toentertijd en door de Britten is er besloten dat...nou ja goed laten we daar maar niet over starten...ik moet nu eerst even dat mes ergens uit mijn rug halen...( grapje hoor, ik respecteer elke taal en /of dialect en elk persoon is voor mij gewoon een goed mens totdat het tegendeel bewezen wordt ongeacht rang/ stand/ religie of afkomst..en ik neem de geschiedenis veelal met een korreltje zout want tja..ik was er niet bij en zelfs dan worden verhalen overdreven of geromantiseerd..maar vind het wel boeiend)

tManneke

4e Versnelling
Niks persoonlijks hoor, kon het gewoon niet laten. Overblijfsel van mijn tijd die ik in Amsterdam woonde, moest me daar voortdurend verdedigen tegen het Belg zijn. Dit was altijd een goeie en trefzekere repliek. Nog zo een is trouwens dat Vondel, dichter des Vaderlands in NL, een Antwerpenaar was. En dat jullie België moesten afstaan, veel heb je er niet aan verloren denk ik. Weet je meneer @VendettA ST1100 , na corona gaan er samen eens lekker ene op Drinks

Oooosterling

1e Versnelling
@Tiesemans;
Stiekem vind ik dát toch wel een hele gave kleurcombi.. denk er serieus over na mijn grijze velgen ook te laten spuiten komend jaar, ondanks een andere kleur blauw (PB257M in plaats van jouw B162 (geloof ik)...

On topic;
Nieuwe olie en voorvorkveren geplaatst in de lunchpauze... nieuw versus oude olie...
7883B090-88F7-4C90-A770-76E2F210C668.jpeg
Na het werk vanavond de poten gemonteerd, en de voorkant staat inmiddels weer op de het voorwiel... Morgen klepspeling controleren...

Max

3e Versnelling
Momentéél met de Corona moeilijk af te halen, je weet is ook een beetje vér voor me !

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Ik heb sinds 2018 ook een MJ Seats zadel, zit heerlijk en kostte toendertijd ook rond de €200 (met inwisseling van het oude zadel). Het bedrijf zit in Ten Boer in Groningen, maar ik had het gekocht bij Honda Eagle in Westereen in Friesland.

20191027_111513 Nieuwe zijkoffers.jpg

Bovenaan