Wad enk vandaoh hedaon?

panpeter

5e Versnelling
Zojuist onze vaste B&B in de Vogezen gebeld of ze nog een plaatsje vrij hadden voor de aankomende week, en er was nog plaats in de herbergYahoo: Dus snel even een route vanaf Thionville binnendoor naar Fresse in elkander geflanst en dan morgenvroeg vertrekken om een paar dagen de Vogezen onveilig te gaan maken:vroem::D Corona Check app geladen , gele boekje mee, verklaring van eer ingevuld en de mondkapjes weer tevoorschijn getoverd.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Belletje gedaan naar Waypoint.
"Meneer, houdt u de aan/uit knop dertig seconden ingedrukt, het liefst met het toestel aangesloten op het lichtnet met een krachtige lader. Zodra u het Garmin-logo ziet verschijnen laat u de knop los, anders schakelt het toestel zich weer uit."

En inderdaad zo geschiede!.

"Wanneer dit zich vaker voordoet, belt u ons dan alstublieft weer, u heeft twee jaar garantie op het apparaat. Als u 1 tikje op de aan/uitknop geeft schakelt het toestel naar de laadstand. Laat u het apparaat een paar uurtjes laden, voordat u het weer op de motor plaatst."

Ik houd jullie verder op de hoogte. :Smile:
Alles werkt weer zoals het hoort.

Ikke blij!!! :Smile:

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
E17026B4-2DE7-43FC-8206-0F4B11B6BFCD.jpeg

Ritje Ortenberg Dld (v.v.) gedaan voor een bezoekje aan mijn tolk.
7 jaar niet gezien en sinds kort veilig in Dld met zijn gezin, super!
XT heeft geen klapje verkeerd gegeven, cruisecontrol er op en gaan. (1 op 22,6 gem. heen en terug)
bijna 1000km in twee dagen, geen wereldprestatie hoor, maar wat een machine!
(Rij altijd met een lege topkoffer, daar gaan tijdens stops mijn helm, handschoenen en TomTom in)

Tante Anita

Mega Mijlenmaker
@Timbo de brouwerij bestaat uit twee gebouwen, 1 aan elke kant van de weg. De groep werd daar tussen geklaar-overt. Het bronwater en bier in wording (er zit dan nog geen gist bij) gaat er in pijpleidingen overheen.

Henry0524

4e Versnelling
Vandaag kort ritje gemaakt met de nieuwe stuurverhogers, en met eega achterop. Wel ff wennen hoor, lijkt wel directer te sturen.
Rit van huis uit naar Coevorden, Gramsbergen, Radewijk, Venebrugge, Hardenberg, Rheeze, Diffelen, Beerze, Ommen, Balkbrug, Dedemsvaart, Lutten, Ane, via Coevorden weer op huis aan.

Beerze en Ommen stervensdruk, voor de rest lekker onstpannen cruisen.. toch nog wat last van de schouders ondanks de andere stand van het stuur en stiekum toch nog houten reet..
Onderweg nog een paar pannetjes begroet:vroem:
Hele rit klep open gehad en de jas lekker half open :cool:

PandaBlack

Kilometervreter
Super strak zeg @kcools. Spiegeldeflectoren zijn moeilijk te vinden dus dat zou te gek zijn. Ongetwijfelt animo voor.

Wel vragen over de klepjes. Heeft dat ontwerp ook het lipje waar je de deksels mee omhoog trekt? Moeilijk te zien op de screenshots maar lijkt dat die er niet op zit(?) Hoe gaat de linker werken qua sluiting? Zit geen slot zoals rechts en de originele van rubber geeft wel mee maar geprint is neem ik aan hard(?)

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Vandaag naar Chaam geweest voor de mini 8 van Chaam , wielerwedstrijd voor junioren., en daar samen met @Alex1976 de begeleiding gedaan.

Maar dan kom je bij het parkeergedeelte van de organisatie en zie je daar een witte st1300 staan (met kentekenplaathouder van het forum),
dacht eerst ; verrek dat is de fiets van @elmo , maar nee het bleek de Pan van Kiki Bartell te zijn (weet zijn nickname helaas niet).

20210718_102959.jpg

Maar de twee rode st1100 hebben het echte werk gedaan , rondje na rondje.

20210718_103006.jpg

Op de terugreis maar even via Baarle - Nassau gereden en daar lekker goedkoop kunnen tanken Yahoo:
Al met al weer een leuke zonnige dag geweest.:good:

kcools

3D printer
@PandaBlack
Over de spiegeldeflectors is een post met daarin mijn model, wat nog niet af is. Dit vind je hier .

De klepjes hebben nu geen lipje om ze aan vast te pakken en open te maken. Dit heeft alles te maken met het goed kunnen printen van het klepje.
Ik print deze onderste boven waardoor het mooi vlak wordt en je geen of weinig ondersteunend materiaal hoeft te printen en verwijderen. Later kan er nog een lipje op gemaakt worden als dat handiger blijkt.
Het sluiten zal gaan zoals de rechterzijde, dus er komt een slot in de fairing en een uitsparing waar de bovenste lip in gestoken wordt.
Je kan printen met elastisch materiaal, maar deze gaan uiteindelijk gemaakt worden in ABS of Petg en zullen dus hard zijn. Anders heeft afsluitbaar niet zo veel effect.

PandaBlack

Kilometervreter
Gisteren mijn verjaardag gevierd. Ma had mijn zusjes en broertje uitgenodigd voor een surprise party. Lekker BBQ in de tuin.

IMG-20210718-WA0009.jpg

Mijn oudste zusje is een fanatieke taarten bakster en Jamie had een speciale bestelling bij haar geplaatst. Een tiramisu kwarktaart met bananensoesjes en verse frambozen. Banaan + framboos is mijn favoriete fruit mix en toen ik nog een kleine knul was koos ik altijd Tiramisu als ik het dessert mocht kiezen.

En tja, als je dan als ouwe metal goth 40 wordt moeten er natuurlijk wel chocolade vleermuizen op.

IMG-20210718-WA0020.jpg

Wel even gecheckt of ze niet toevallig uit Wuhan kwamen voor ik alá Ozzy Osbourne de kop eraf beet. :Biggrin

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
Vandaag weer even een bezoekje aan het banden-fenomeen in Sprundel gedaan.
Meteen even twee fonkelnieuwe Pirelli Scorpion Trail II’s laten monteren.
Bleken de best beschikbare te zijn voor mijn fiets. Zowel op droog als nat wegdek.
@waffie, bedankt voor je spreekwoordelijke service en sleuteladviezen.
Een paar bandjes verkopen kan iedereen, Service met een hoofdletter is zeldzaam.. Thanks!!

Henry0524

4e Versnelling
Vandaag ff terug geweest naar beter horen met de pluggerz...

Waarschijnlijk heb ik afwijkende oren...de rechter oordop komt los als ik de helm op zet en onderweg zit 'ie ook niet lekker op z'n plek. De linker zit als gegoten.

Er is een verse afdruk gemaakt en er wordt onder garantie een nieuwe gemaakt. Vreemd maar waar...

Onderweg terug een klein omweggetje gemaakt en toch nog maar een doorwaai jas aangeschaft:)

20210722_130231.jpg

PurplePan1100

Kilometervreter
zo vandaag naar Duitsland gereden om ultimate 102 te tanken... de 95 ga ik niet meer tanken , rotzooi.. vanaf heden alleen nog maar min 98 of hoger ........ betere klopvastigheid......en geen ethanol in de ultimate en de V power......

....dat 95 ron spul is echt zo waardeloos voor onze oude motoren st1100 .....

Rimconator

Klokje Rondrijder
Van de week geprobeerd om de routes, tracks en waypoints voor de reis naar de Harz vanuit Basecamp op iMac op de Zūmo XT te zetten. Dat is dus niet gelukt. :mad:

Vandaag proberen of het via de HP laptop wel gaat.

Rimconator

Klokje Rondrijder
@Raaipan ik gebruik al heel lang Basecamp op de iMac voor mijn 660. Wilde de routes en tracks voor de reis naar de Harz vanuit Basecamp op de iMac dus overzetten naar de XT. Dat lukte dus niet.

Van alle gegevens een gpx gemaakt en deze geappt naar mezelf. Proberen inlezen via de Drive app op de iPhone. Dat lukte dus ook niet.

Zojuist vanuit Basecamp op de HP laptop de gegevens op de XT gezet. Dat lukt dus wel!

Routes, track en waypoints staan op op de XT en nu ook te zien in Explore.

Ikke blij! :cool:

Raaipan

Klokje Rondrijder
Gelukkig maar Roel! Ik heb al eerder vermeld dat ik geen vriend ben met BC, ik gebruik het niet meer. De draadloze upload functie van de XT vind ik een openbaring.

Rimconator

Klokje Rondrijder
@Raaipan
Gelukkig maar Roel! Ik heb al eerder vermeld dat ik geen vriend ben met BC, ik gebruik het niet meer. De draadloze upload functie van de XT vind ik een openbaring.
Roelof is mijn buurman, ik heet Rimco. :cool:

Ik gebruik al 10 jaar BC en ik begrijp dat het niet voor iedereen weg gelegd is.

Draadloos zou inderdaad ook moeten kunnen, maar dan waarschijnlijk route voor route, track voor track en waypoint voor waypoint.

Weer wat geleerd vandaag in ieder geval.
postings automatisch samengevoegd:

@PandaBlack dank je wel vriend!

Heb zelf ook al meerdere dagen fora en het internet afgestruind, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ray_308

5e Versnelling
Gisteren en vandaag een TomTom kronkelroute gereden van Heemskerk naar Dordrecht, samen met mijn meisje als duopassagier . 3,5 uur heen en natuurlijk ook weer terug. Kom er toch steeds weer achter dat er echt veel mooie plekjes zijn in NL, als je van de snelweg wegblijft.
Overnacht in een hotelletje en lekker in de stad een wine and dine. ;)

Onderweg ook een hapje natuurlijk.
59704CD1-4915-4AE8-9FC7-7171E1CC2365.jpeg

Freddy S

Mega Mijlenmaker
Vandaag ff naar de Posbank gereden was er lekker weer voor, en ook nog het pontje genomen was hoog water en druk op de ijssel. een plezier vaartuig had geen geduld of hij schatte de boel verkeerd in. en aan de andere kant een binnenvaart schip, van de claxon hoorn werd veelvuldig gebruik van gemaakt.

25-06-2021posbank met de 1100.jpg25-06+2021 posbank roosendaal.mp4.jpg

25-06-2021 druk op de yssel hoogwater (3).jpg

25-06-2021 druk op de yssel hoogwater (1).jpg

25-06-2021 druk op de yssel hoogwater (2).jpg

Laatst bewerkt:

PandaBlack

Kilometervreter
Jeetje @Coltuyn heerlijk. Beetje jaloers hahaha.

Wat vaar je? Zeilboot zie ik, maar wat voor een? Jamie en ik hebben een aantal jaar samen een handgebouwde houten S-spant gehad van 10.5 meter uit 1953. Voer alleen op de Volvo Penta motor omdat ik niet groter kan zeilen dan een Optimist of een Piraatje. Helaas aan de start van de Corona periode moeten verkopen. Mis dat schip nog elke dag.

FB_IMG_1627317052194.jpg
(S-spant en Smart met doggo op de kade)

Prachtig man, gaat niet veel boven varen. Behalve misschien een rit op de ST!

Bovenaan