1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Warme douche voor de firma Pinlock!

Discussie in 'Opmerkelijk' gestart door Nosegear, 22 jun 2018.

  1. Nosegear

    Nosegear Administrator Medewerker

    Sinds ik twee jaar geleden m'n Schuberth C3 Pro kocht was het al gedonder met het vizier. Nieuwe helm, in doos, met alle stickers, flappen en lintjes en stempels van Zijne Majesteit de Koning eraan. Maar het Pinlock vizier wilde vanaf dag één domweg niet blijven zitten! Pinnetjes indraaien, uitdraaien, langs diverse motorzaken die Pinlock en Schuberth voeren, en inmiddels zat de derde Pinlock lens er al op - zonder resultaat. Soms bleef-ie een week of wat aardig op z'n plaats, en dan was het weer mis. Door al dat gemier was het vizier zelf ook natuurlijk al niet beter geworden; veel kleine krasjes en zo. En belangrijker: balen, want die Schuberth helmen zijn geen goedkope prullen dus je verwacht dat het goed is . .

    Uiteindelijk dacht ik van de week: ik boor er twee gaatjes bij aan de onderkant, bestel nog twee van die Pinlock pinnetjes en zorg dan op die manier wel dat die lens blijft hangen op vier in plaats van twee punten. Je moet wat, hè . . Contact gehad met Pinlock in Lelystad (20 minuutjes van m'n kantoor): kom maar langs, maar ga niet boren en klooien met extra pins want dat gaat niet goedkomen!

    Ik ben nu net terug. In een wat rommelig maar functioneel Europees hoofdkantoor werd m'n helm onder handen genomen en ik aan de koffie gezet. Vizier eraf, lens eraf, passen, meten, sja, tja, hmm . . Andere lens, hmm, die kiert dan toch ook wat . . Andere pinnetjes, nog een andere lens - maar pas kregen ze het eigenlijk niet.

    Na een klein half uurtje knutselen werd het probleem pragmatisch opgelost. Oude vizier en lens werden resoluut in de vuilnisbak gemikt, en uit het magazijn kwam een gloednieuw C3 Pro vizier met een gloednieuwe Pinlock lens erbij. Einde krasjes dus weer prima zicht, en die nieuwe lens was dan meteen het laatste model met verder verbeterde anti-fog eigenschappen. Rap geteld is dat zo'n kleine €90 bij elkaar, uren niet gerekend.

    Prima oplossing vond ik! Op mijn vraag waar ik mocht afrekenen en hoeveel de schade dan zou bedragen werd resoluut gemeld: "Meneer, we hébben geeneens een kassa en u heeft wel genoeg gedoe met die lenzen gehad. Neem mee, en laat ons met een week of wat even weten of het nu goed is?"

    Of mijn volgende helm weer een Schuberth wordt? Ik weet het niet, maar denk eigenlijk van niet. Komt er weer een Pinlock lens in? Heck yeah. Want bij die club snappen ze nog wat wij willen: lekker motorrijden, en niet klooien met plastic ruitjes. Meneer Pinlock heeft wat mij betreft zojuist stevig gescoord!
     
    • Top Top x 14
    • Leuk Leuk x 10
    • Winnaar Winnaar x 1
  2. Jan KoekePan

    Jan KoekePan Kilometervreter

    Hoera, service bestaat nog!
     
  3. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

  4. Paul_U

    Paul_U Kilometervreter

    Geweldige service inderdaad!
    Mag ook wel eens gemeld worden, meestal hoor je alleen gemopper wanneer het mis gaat, en blijft men stil als alles goed is, of op een dergelijke manier wordt opgelost.
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  5. Oppie

    Oppie 5e Versnelling

    Dat is wat ik noem service......top !!!!!
     
  6. Nick Sax

    Nick Sax Kilometervreter

    Hoogwaardige kwaliteit, prijs en service.
    Zo hoort het.
     
  7. Rimconator

    Rimconator Klokje Rondrijder

    Mooi, dat lezen we graag!

    Warme douche dus.
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  8. Mark612

    Mark612 5e Versnelling

    Het bestaat nog. Daar word je vrolijk van.
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  9. Dennis

    Dennis The Preacher

    Cool!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Jur

    Jur Mega Mijlenmaker

    Kijk, zo kan het dus ook. :bravo:
     
  11. ijskonijn

    ijskonijn 4e Versnelling

    Nu we het toch over service hebben kocht een tijdje geleden een textiel broek van DANE in ALMERE toen ik hem paste vond ik dat hij te strak zat maar dacht dat rek wel uit niet dus mijn fout.
    Na een dag moest de broek al gerepareerd worden bij de kleermaker ,bij mij om de hoek.
    Volgen de dag gebeld met MotoPort ALMERE kom maar langs kijken wij even wat wij kunnen doen,daar aan gekomen zagen zij dat de broek gerepareerd was maar totaal geen probleem neem maar grotere.
    Toch weer mazzel.

    Yahoo:
     
    • Top Top x 1
  12. Guardian

    Guardian 3e Versnelling

    Service met een smile, soms hé!
     
  13. sven.magnus

    sven.magnus Kilometervreter

    Eentje met een happy end mag ook eens :)
     
  14. PanEuRoel

    PanEuRoel Mega Mijlenmaker

    Merkwaardig toch, dat de motorzaken geen contact opnemen met de firma Pinlock als ze het probleem niet opgelost krijgen, maar de klant maar laten door modderen. Zoals Marcel al opmerkte: Het zijn geen goedkope prullen.

    Hoedje af voor Pinlock! :Smile:
     
  15. Nosegear

    Nosegear Administrator Medewerker

    Nou . . eigenlijk zou Schuberth het moeten oplossen natuurlijk. Ik koop een C3 Pro mét Pinlock lens van een van hun dealers. Rottigheidje is dat de dealer waar ik 'm kocht in Aken zit, en dat Schuberth als enige service aanbiedt de hele helm op te laten sturen via de dealer. Dus dan moet ik m'n helm naar Aken sturen, zij 'm weer naar Schuberth en dan dat hele dansje weer terug als ze 'm gefikst hebben. Je bent je helm zo een week of drie kwijt, en je moet maar hopen dat hij onderweg niet ergens een doodssmak maakt . . Wat er dan precies aan het handje was kom je ook nooit te weten.

    Overigens wist men bij Pinlock me te vertellen dat ze precies weten wat er aan het handje is. Er zijn destijds namelijk een hele dot Schuberth helmen de deur uit gegaan met een lens die niet van Pinlock is maar een of andere goedkopere toeleverancier - een kloon, zeg maar. Schuberth is inmiddels (na schade en schande) weer terug bij de échte Pinlock.
     
    • Informatief Informatief x 2
    • Leuk Leuk x 1
  16. S-Tsw-1300

    S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

    Da's tegenwoordig bij een zeldzaamheid dergelijke service.
    Top!!!
     
  17. W. Boom

    W. Boom Beginnend Bestuurder

    Kijk, zo hoort dat.
    Fijn dat er nog bedrijven zijn die hun klanten wél serieus nemen!
     

Deel Deze Pagina