Wat neem ik mee op reis ?

Remco1968

Motorrijles
Wat kan ik mee pakken op reis voor pechgeval ,
reparatieset voor mijn banden en compressor , maar wat nog meer ????

Laatst bewerkt door een moderator:

Henry W

Kilometervreter
Compleet reparatie setje van je motor ?
zekering en lampjes
paar doekjes mocht je iet moeten open draaien ( remolie ) kan je lak beschermen

en zal vast nog veel ,meer volgen

goede reis :biker:

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
Goeie first aid kit.. Altijd mijn Combat-Medic kit bij me!
Verder naast je standaard gereedschapskit wat tiewraps en extra handig ander gereedschap…

Pancas

3e Versnelling
Wat je mee neemt heeft er mee te maken wat je onderweg zelf kunt of wil repareren
aansluiting op de motor voor voeding van telefoon niet om te bellen maar te laden
ehbo setje met hesje
bandenpomp met veter reparatieset
lampen setje
set boordgereedschap met spanningtester en amp tang
2mtr stroomdraad met wat ampies en tape
2 gaskabels met nippels
led lampje op 12v of met batt
en een doekje;)

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Standaard gereedschapsetje, aangevuld met Leatherman, kniptang, bahco, klein doppen-/inbussleutelsetje, reservelampjes en -zekeringen, bandenreparatiesetje, flesje motorolie, flesje koelvloeistof, ducttape, tie-wraps, stukje electrisch draad, EHBO-tasje. Als je het niet zelf nodig hebt, kan je altijd nog een ander helpen onderweg. Dat is ook wat waard!

Laatst bewerkt:

Max

Kilometervreter
en als je dan toch nog een wegenwachter nodig hebt, dan is het alsof die van een andere planeet komt of nog nooit een Pan heeft gezien, érg zo iets , zo heb ik het onlangs toch mogen ervaren !!

kcools

3D printer
Ik heb een standaard gereedschapsetje, met wat extra inbus sleutels en schroevendraaiers onder het zadel.
In de zijkoffer: starthulp, compressor, stukje brandstofslang, brandstoffilter, zekeringen, reservelampjes, soldeerconnectors (solderen met een aansteker), startrelais, vulcaniserende isolatietape, ducttape, paar tangetjes, zaklampje en spanningzoeker, schroevendraaier set met allerhande bitjes.
Verder nog een ehbo kitje, een reserve insulinepen en 2 veiligheids hesjes en 2 waarschuwingslampen.
Telefoonnummer van de pechhulp en een telefoon.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
Ik kijk hem na voor ik wegga, bandjes oppompen, olie en koelvloeistof checken. Ik neem alleen het standaard boordgereedschap en een mini doppendoosje van Facom mee en een banden reparatiesetje (champignonnetjes) en een mini compressortje. Heb verder nog nooit iets nodig gehad.

Timbo

Administrator
Medewerker
Flesje water, voor het geval je ver van een drinkwater bron gestrand bent.
Dekentje, voor als het koud wordt.

Er is al zoveel opgenoemd, dat het volgens mij beter is als je ook een sleurhut mee neemt. :Banghead:

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Afgezien van de reeds door menigeen genoemde zaken voeg ik toe mijn 2 delig regenpak, een sweater, joggingbroek en neckgator.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Als je voor je vertrek je motorfiets technisch in orde is of maakt kom je al heel ver.
Niet vertrekken met banden die maar een half profiel hebben , ineens nieuwe erop.
Natuurlijk als je voor 2 dagen erop uit trekt is het een ander verhaal.
Remblokken met voldoende voering erop en je remmen moeten ook probleemloos werken , is je koelwater peil ok , genoeg motorolie erin en lust hij een slokje dan neem je best wat olie mee.
Reserve lampjes kunnen wel eens van pas komen , is je remvloeistof nog ok want in de bergen rem je altijd wat meer dan thuis.
Maar als hij technisch ok is ben je al goed bezig en pech kan je altijd hebben.
Een goede pechdienst kan van pas komen voor als het echt niet ter plaatse kan gemaakt worden en visa , mastercard , ... voor niet voorziene gevallen is ook altijd handig.
In 2019 ben ik naar Griekenland gereden met m'n 1300 en ervoor gezorgd dat hij in orde was.
Alles verliep zoals het moest , het is een Honda !
En niet onbelangrijk , zorgen voor een degelijke reisverzekering , hospitalisatie verzekering , eventueel speciale papieren die je moet hebben in bepaalde landen om je geld terug te krijgen bij raadpleging van een arts in het buitenland.
Inenten is soms ook nodig tegen tyfus · difterie · hepatitis A · tetanus .

waffie

Mega Mijlenmaker
Get we get serious now ?(mooie one liner)
neem enkel mee wat je uit een situatie kan redden die niet te overzien was en je dus reddeloos verloren bent.

en uit een zeer ruime ervaring... dat zijn er heeeelllll weinig

ook over de grens is haast alles te koop of op zeer korte termijn te verkrijgen.
Zeker met de snelheden van de hedendaagse koerier diensten zijn er haast geen locatie's waar je totaal off grid komt te staan

ik heb namelijk niet het vermoeden dat de globbetrotters van hier werkelijke die hards zullen zijn of gaan worden.

blackpan1100

Kilometervreter
Tourniquet standaard in de motor liggen. 2 power packs., Telefoon. Outdoor mes met vuur stick .,

Tent mee . Div motor Kleding . Van warm tot koud en nat ... Dus best veel opties ..

Klein Doppen setje met dopjes en div soorten opzet stukken kruis plat enz .. Duc tape , tieraps. 5 liter kan benzine . Banden pomp en plak set.. that's IT..

Voor ik vertrek is me motor 100% maar dat is hij eigenlijk altijd :biker:. . En heb vertrouwen in de oer degelijke Pan European st1100. Veel heb je dus niet nodig !!!!

Last not least.. mijn ANWB europa Pas ! Met vervangend vervoer !!

That's IT.

Ray_308

Kilometervreter
Alleen flesje water voor als ik moet wachten op de wegenwacht. Die brengen de Pan en mezelf netjes naar mijn eigen huis met garage. En daar heb ik dan vervolgens alles wat ik nodig heb. ;)

(Met de motor nog nooit gebeurd overigens)

waffie

Mega Mijlenmaker
beste remco 1968
wat begon met als suggestie een banden herstel setje van je zelf is aan het groeien

Zoals je kunt lezen gaan vele direct richting onmetelijk onheil van buiten af met mogelijk levens bedreigende situatie's
en dat lijkt me in jouw geval totaal niet aan de orde.

daar zijn namelijk andere oplossingen voor :
een volg team ?

1631702278289.png1631702492794.png

Zonneschijn76

Kilometervreter
4-1/2 ltr water in Listerine flesjes (ovaal en steek je overal tussen.
Meerdere zakjes adventurefood.
Meerdere Rokstreps (fantastisch spul, echt , krijg je geen spijt van)
Gereedschap, bandenreparatieset, compressor, verschillende diameter slang, duktape, elektradraad.
Percolator+benzinebrander.
…..

waffie

Mega Mijlenmaker
:vroem: ze blijven persistent, onze wereld reizigers

mogelijk vinden de heren een satelliet telefoon ook wel zo'n item dat feitelijk niet mag ontbreken.
vaak genoeg heb je gewoon weg geen verbinding in de totaal afgezonderde gebieden van noord/westelijk halfrond.

Bovenaan