Wat neem je mee in e h i g v p ? ( eerste hulp in geval van pech )

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Je toert lekker rond , hier of in verwegistan en plots valt je geliefde 2 wieler uit.
Nu zweven er op het net voldoende how's to rond als je een panne hebt en hoe je je eventueel kan behelpen als een soort e h i g v p.
Dit is mijn lijstje , inhoud van materialen / gereedschappen ( beperkt ) om mezelf indien mogelijk te behelpen .
Kan het niet hersteld worden dan maar de pechverhelping bellen.
Wat nemen jullie mee ?
We kunnen op deze manier van elkaar wat spieken , bijleren om een e h i g v p kit samen te stellen.

Gezond verstand en een dosis geluk.
Slimme telefoon met data abonnement.
Groene kaart , om in geval van een ongeluk je voertuig te laten slepen.
Pechverhelping / lidkaart / telefoonnummer.
Telefoonummer ( s ) van de hoofddealer van je eigen motormerk ( slimme telefoon met surffunctie kan ook een uitweg bieden ).
Fotokopies van je documenten van je voertuig , groene kaart , inschrijvingsbewijs , medisch paspoort .
Bankkaart , creditkaart.
Hospitalisatie / reisverzekering.
Jezelf registreren op de website van buitenlandse zaken.
Doet zich ergens een ramp of incident voor, is het zo veel makkelijker om snel in contact te komen met de landgenoten ter plaatse.
Dit heb ik ook steeds bij ,

Medisch.PNG
Dit heb ik altijd bij in een koffer.
Latex handschoenen
Doekje
Mini compressor
Sleutelsetje
Kabelbinders
WD 40
Lamp
Bandenherstelkit
Bougies
Bandendrukmeter
Ijzerdraad
Schaartje
EHBO
Voelermaten
Rubber bandje
Snelbinders
Koordje
Diverse lampen
Reserve zekeringen + tangetje
Elastieken
Stukje elektrische draad
Reserve pinnetjes ( kuip )
1 L motorolie
Vizier / ruit reiniger
Niet afgebeeld montageband ( gaatjesband ) , Boordgereedschap , ducktape.
20190227_141959.jpg

Ben ik iets vergeten ?
Vul maar aan.

Laatst bewerkt:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Nee nee geen pb want ik geef niet thuis.
Ik heb al bandenpech gehad en die voelmaten gebruik je niet alleen voor kleppen.
Ik hoop voor je Sjaak dat je nooit een platte band hebt ergens in een afgelegen gebied ergens hoog in de bergen .
Je zou daar wel eens uren kunnen zitten wachten op hulp.
Verleden jaar in september een koppel gesproken uit Zweden in de Franse Alpen en die man had een kapotte schakelaar van zijn zijstandaard en stonden al 2 uur te wachten op hulp.
Gelukkig was het schitterend weer .

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Henk2511

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
299
306
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
Ik nam zeker een zogenaamd multitool mee en een setje imbussleutels. Ik heb van alles in compacte vorm !!image.jpgd
postings automatisch samengevoegd:

Mag je lenen hoor !!!!

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.489
518
113
70
Beverwijk
Type motor
ST1300
Ik mis pleisters en norit.
Maar als ik me zo druk moet maken om een paar dagen in het buitenland te toeren stop ik er mee.
Ik neem m'n bank pasje mee voor benzine en logement en verder een hele boel plezier en fijne mensen om me heen.
Fijne ritten voor iedereen en hopelijk komen we elkaar ergens tegen.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Het is een zeer uitgebreid pallet,
als stelregel heb ik datgene bij wat ik beslist nodig heb om in de bewoonde wereld te komen,
nu heeft iedereen een eigen visie van wat hij of zij noodzakelijk acht
Maar er wel een verschil of ik op de hoogvlakte van Mongolie zit of in een Europees land.
misschien kun je hiermee je voordeel doen (zie bijlage)

Bijlagen

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.517
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Ik weet niet hoe de regels zijn in België @Mister Vogezen maar in NL kun je gewoon een boete krijgen als je niet de originele papieren bij hebt van je motor, een coppy is niet geldig. Van je verzekeringsbewijs mag het wel een coppy zijn maar van je kenteken absoluut niet.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Euh Zeurdoos , ik heb nergens vermeld dat ik mijn originele papieren niet bij heb.
Dat papier met die gegevens is in geval van nood als mij iets overkomt.
Dat bedoel je toch ?

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.517
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Ik begrijp het niet helemaal want in je lijstje in het begin staat Fotokopies van je documenten van je voertuig , groene kaart , inschrijvingsbewijs , medisch paspoort . Vandaar dat ik zeg dat fotokopies van je voertuig documenten niet geldig zijn ;)

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Het is een zeer uitgebreid pallet,
als stelregel heb ik datgene bij wat ik beslist nodig heb om in de bewoonde wereld te komen,
nu heeft iedereen een eigen visie van wat hij of zij noodzakelijk acht
Maar er wel een verschil of ik op de hoogvlakte van Mongolie zit of in een Europees land.
misschien kun je hiermee je voordeel doen (zie bijlage)
Ff doorgelezen Ad.
Best interessante artikels.
postings automatisch samengevoegd:

Ik heb de originele steeds bij en kopies die ik op een andere plaats bewaar in geval van verlies of diefstal van de originele.

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
151
98
28
45
Haren
Type motor
ST1100
Met een motorvakantie altijd tyraps en ducktape.
In geval van platgaan zij kuip en knipperlichtjes weer aan elkaar te plakken en te binden.

(en ja, ik heb het een keer nodig gehad)

Laatst bewerkt:

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.517
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
@Mister Vogezen mag ik vragen wat het nut is van de coppy's ?? Hier in NL kun je gewoon ten alle tijden nieuwe aanvragen bij verlies of diefstal van je papieren/card en daar voor heb je geen coppy nodig maar gewoon je ID gegevens. Of sterker nog alleen het kenteken van het voertuig en het chassis nummer. En die kun je ook weer zo aanvragen als je die om wat voor rede dan ook niet weet ;)

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Veronderstel dat ze mijn papieren stelen of ik verlies ze in Albanië , mijn officiële papieren .
Steeds aangifte doen .
Dan heb ik nog steeds die copies in mijn bezit.
Hier in onze landen kan je lekker Nederlands praten maar ginder spreekt niet iedereen bijv Engels of Duits of Frans en de politie ook niet en kom je aan de grens of gewoon een controle ergens en ze vragen je papieren heb je nog steeds dit achter de hand.
Zal het helpen ?
Geen idee maar beter deze papiertjes dan geen papiertjes.
Ik heb zelfs al gelezen op het Nederlandse motor forum dat je best een copie neemt van je reisverzekering als je in die landen reist.
Is het allemaal overdreven , misschien wel maar dan kan ik mezelf niet verwijten dat ik er geen moeite voor gedaan heb.

• Like
Reactions: Henk2511 en pheufk

Guyke

Kilometervreter
18 nov 2015
819
566
93
Heindonk
Type motor
ST1300
Heb eens gaan kijken op de site van buitenlandse zaken om je reis te registreren. Wacko
Begon al goed... voertuig, motor staat er niet bij. :Shrug: dus andere kiezen.
Als je gaat toeren :biker: in verschillende landen wordt het wel een waslijstje aan bestemmingen.
Of zien jullie het anders...
Tips welkom.:good:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.561
862
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Hey Guyke , ik heb dit een weekje of 2 geleden gedaan.
Ik ben ongeveer 25 dagen weg in sept en ik heb maar 5 reisbestemmingen ingebracht en dan ook niet alle landen waar ik zal zijn.
Hoofdzakelijk de landen aan de Adriatische zee tegenover Italië.
Ik had me die website toch anders voorgesteld , ik verwachtte er teveel van .
Het is België hé.
Wat belangrijk is volgens mij is dat ze weten in welk land , streek je bent tijdens een bepaalde periode als er in dat land iets aan de hand is.
Ze hebben onze telefoonnummers .
Je kunt een plaats opgeven waar je voor een tijdje overnacht maar overdag kan je evengoed een uitstap maken naar ergens anders en klopt de info die je geeft eigenlijk al niet meer.
Exacte wetenschap is het niet maar een hulpmiddeltje.
Ik bekijk het nog even of ik er nog iets aan wijzig , meer plaatsen opgeven .
Ik vind het wel een goed initiatief.

Laatst bewerkt:
  • Mee eens
Reactions: Guyke