1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zegt u, waarom reed u te snel...???

Discussie in 'Opmerkelijk' gestart door Mikey, 17 feb 2017.

  1. Mikey

    Mikey 4e versnelling

    • Lol Lol x 5
    • Leuk Leuk x 3
  2. sunriderke

    sunriderke 4e Versnelling

    Pan rules

    "BattlePan"
     
  3. Tukker

    Tukker 3e Versnelling

    Er wordt toch wel gebruik gemaakt van opzetruitjes? Is dat niet voldoende dan?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Mikey

    Mikey 4e versnelling

    Nope...... bij lange niet. Bovendien, van BMW uit ook niet toegestaan. Daarnaast zit dat dikke randje altijd in je gezichtsveld (bij niet al te grote lichaamslengte) en is het een lapmiddel dat er naar mijn mening ook niet uit ziet. Ik heb hem er iig niet opzitten.

    En Honda en Yamaha hebben aangetoond dat het wel mogelijk is. Overigens ook het bouwen van een motorblok dat geen liters olie wegtovert...

    En dan kun je roepen dat ze bij ons op hun falie krijgen. Maar bedenk dan wel dat de Honda en Yamaha dat ook kregen.
     
    • Lol Lol x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  5. Tukker

    Tukker 3e Versnelling

    Eens dat het er niet uit ziet. Hoor bij ons al dat snelwegen vermeden worden om lawaai te voorkomen. Kan inderdaad ook niet de bedoeling zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Honda

    Honda Kilometervreter

    This is Honda-Land; on a silent night you can hear the BMW's falling apart.....
     
    • Lol Lol x 3
    • Leuk Leuk x 1
  7. Frans

    Frans 4e Versnelling

    Als BMW zograag ( grote partijen ) wil leveren aan de overheid, mogen ze ook wel wat doen aan zo'n probleem. En anders een andere ruit erop ?.
     
  8. Pannos

    Pannos Kilometervreter

    En anders bij andere partij aanbesteden, Honda bijvoorbeeld....

    Ging het allemaal maar zo makkelijk.
     
  9. Hupelde

    Hupelde 4e Versnelling

    Die hebben hun kans destijds toch behoorlijk verknald met de ST1300 aanbesteding.....
     
  10. Marquez93

    Marquez93 5e Versnelling

  11. Pannos

    Pannos Kilometervreter

    @Hupelde Beumweuh is ook hard onderweg volgens mij.
     
  12. Hupelde

    Hupelde 4e Versnelling

    Wellicht....maar Honda heeft tegenwoordig niet echt meer iets in het programma.....zal Yamaha dan eerder zijn...
    En inderdaad....dragen die boys geen gehoorbescherming...?
     
  13. Pannos

    Pannos Kilometervreter

    Denk dat daar ook beperkingen aan zitten, mobilofoonverkeer bijvoorbeeld.
     
  14. Hupelde

    Hupelde 4e Versnelling

    Met het juiste filter is dat ook op te lossen....rij zelf met bescherming in en kan prima luisteren naar muziek en/of communiceren middels portofoon dan wel phone...
     
  15. Putput

    Putput 2e Versnelling

    Ik weet dat er in de jaren 90 een groot onderzoek is geweest bij de KLPD, daar heeft men gemeten naar de geluidsdrukken bij het oor met diverse helmen/schermen ed. Uit het onderzoek bleek, dat de enige manier om gehoorschade op de motor te voorkomen, otoplastieken te dragen. Wij hebben toen een grote groep voorzien van doppen, maar wat men tegenwoordig gebruikt?? Ik hoop in ieder geval goede doppen. We maken ze nog regelmatig voor de motor ambulance bij ons in Arnhem, dus heren op die mooie bm dinges.... Jullie zijn van harte welkom..
     
  16. Mikey

    Mikey 4e versnelling

    .....eerdervermelde onderzoeken en metingen zijn ondanks op de persoon afgemeten otoplastieken met de zwaarste filters, elk jaar lektests en maximaal 3 jaar vervangen.

    Het zijn gewoon de schermen van de motor. En vervangen door andere is niet toegestaan zoals eerder vermeld omdat BMW dan zijn handen er vanaf trekt ivm productaansprakelijkheid.
     
  17. Pannos

    Pannos Kilometervreter

    Toch eigenlijk idioot dat je een scherm niet mag vervangen....

    Maar ja, het zal wel juridisch dichtgetimmerd zijn, ga ik dan maar vanuit.
     
  18. Dennis80

    Dennis80 5e Versnelling

    De oosterburen klagen vast te weinig bij BMW anders was er vast al wel iets aan gedaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. waffie

    waffie 5e Versnelling

    Tuurlijk mag je een scherm vervangen maar het moet er ook zijn, daarin tegen zijn Hollanders de langste mensen van de wereld maar we zijn maar een beperkte doelgroep in aantallen gezien.
    ik ben er vrij zeker van dat er best een oplossing te vinden is die verantwoord is voor alle partijen
    BMW ziet dat helemaal niet zitten en kan er dan ook geen verantwoordelijkheid voor nemen,
    Maar het is de werkgever die schuld heeft
    Tenslotte is hij verantwoordelijk voor een veilige werkplek en behoort maatregelen te treffen.
    Helaas is de overheid te vaak van mening dat zij met een andere maatstaf mag meten dan gangbaar op iedere andere werkplek.
    En dan is het niet vreemd dat het personeel daar zijn buik van vol heeft..

    en weg loopt immers meer kerktorens dat bazen
     
  20. Ome Paul

    Ome Paul Kilometervreter

    Zijn zelfs oordopjes op maat met een filter van 20dB niet voldoende? :eek:

    Wow, hoe lang hebben ze de huidige BMWs al?

    Uit dat onderzoek wat ze starten kan toch niet anders als resultaat uitkomen dat die schermen niet hoog genoeg zijn voor de gemiddelde Nederlander?
    Wij zijn immers het langste volk van de wereld :)
     
  21. Tommie

    Tommie Kilometervreter

    maatregel van oordoppen is dus blijkbaar niet voldoende. lijkt me dat er dan door een OR of vakbond wat stappen ondernomen moeten worden.

    even een blik in het wetboek levert mij dit op. Ik denk dat de specialisten toch ook wat van dat soort wetjes en regeltjes moeten kunnen vinden.
    http://www.wetboek-online.nl/wet/Arbeidsomstandighedenwet.html
    atrikel 3 lid 4:
    De werkgever toetst het arbeidsomstandighedenbeleid regelmatig aan de ervaringen die daarmee zijn opgedaan en past de maatregelen aan zo dikwijls als de daarmee opgedane ervaring daartoe aanleiding geeft.

    en hoezo heeft BMW wat te zeuren? jullie hebben die hangtietenfietsen al 4 jaar dan is de garantie toch al verlopen.
     
  22. Pannos

    Pannos Kilometervreter

    Productaansprakelijkheid is iets anders dan garantie.
     
    • Informatief Informatief x 1
  23. Frans

    Frans 4e Versnelling

    Lijkt mij , dat als ze onder hun productaansprakelijkheid uit willen, toch eerst moeten aantonen dat " het probleem " wordt/is veroorzaakt door een andere ruit.:biker:
     
  24. Mister Vogezen

    Mister Vogezen 5e Versnelling

    De nieuwe aanwervingsregels zullen zijn " motards voor de politie gezocht maar niet groter dan 1.6 m ".
    Tease
     
  25. Rikkel

    Rikkel 2e Versnelling

    Gewoon niet harder dan 40 km p/u rijden... Opgelost!
     
  26. ThunderSTreak

    ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

    Er zijn oplossingen te vinden die voor voor partijen bruikbaar en betaalbaar zijn. Zo heeft de Yamaha FJR 1300P een door Schurgers ontwikkelde kuip en ruit gekregen die voor 80% van de berijders ee npassende oplossing biedt. Maar ook hier is sprake van compromissen; immers niet alle motorrijders zijn even lang en een gedeelte van de oplossing is gevonden in een aangepaste kuip met een aangepaste en in hoogte verstelbare ruit, waardoor voor ongeveer 80% van de bestuurders een passende oplossing is gevonden. Dat houdt wel in dat voor 20% nog naar een verbetering gezocht dient te worden. Ongetwijfeld worden dergelijke trajecten ook bij BMW doorlopen wanneer het gaat om aanbesteding van haar producten voor de overheidsmarkt.

    Dat BMW het (het aanpassen door plaatsen van een andere ruit) niet helemaal ziet zitten, kan waar zijn, maar dat men om die reden er geen verantwoordelijkheid voor kan nemen geloof ik niet. Ik denk dat hier eerder sprake is van het feit dat BMW hiervoor geen verantwoordelijkheid wil nemen in dit specifieke geval. Yamaha was in elke geval wel bereid om haar FJR aan te passen onder gelijkblijvende garantievoorwaarden. Sterker nog, bepaalde diensten van de politie hebben zelfs K-1600's aangeschaf,t waarbij men omwille van de kosten zelfs afgezien heeft van garantie door de fabrikant: zo konden meer eenheden gekocht worden.

    Verder denk ik niet dat de werkgever schuld heeft. Die is toch vaak op zoek naar een goede oplossing, maar die zijn soms erg moeilijk te vinden. Ik verwijs alleen al naar bovenstaande waar Yamaha in samenwerking met Schurgers in staat is geweest om voor 80% van de beredenen bij defensie een passende oplossing te vinden. Laat inderdaad onverlet dat de werkgever wel aansprakelijk blijft; ook voor de 20% die overblijft. ISZW( de oude arbeidsinspectie) is wat dat betreft erg rechtlijnig wanneer het aankomt op de toepassing van de ARBO-wet.

    Dat de overheid echter vaak van mening zou zijn dat zij zichzelf een ander maatstaf mag aanmeten dan gangbaar op iedere ander werkplek is helaas klinkklare nonsens, Waffie. De maatstaven zijn namelijk identiek aan die van de civiele wereld en ISZW maakt hier zeker geen uitzonderingen op. Vergelijkbaar met de bouwwereld scoort de overheid op het gebied van veiligheid beter en bewustzijn van haar verantwoordelijkheid op dit gebied is zeker aanwezig, althans binnen defensie. En zelfs daar waar bijvoorbeeld defensie een uitzonderingspositie heeft op bepaalde delen van de ARBO-wetgeving, heeft haar minister bepaalt dat situaties waarin gebruik gemaakt gaat worden van die uitzonderingspositie tot een absoluut minimum beperkt dienen te blijven en ook onder die omstandigheden waar deze uitzonderingsposities van toepassing zouden zijn, toch volgens de allerveiligste wijze gewerkt dient te worden.

    Terug naar het probleem; geluidsbelasting op motoren. Hoe krijg je die 20% nog beheersbaar, want daar zal de oplossing toch gezocht moeten worden in extra PBM's omdat kennelijk andere stappen in de arbeidshygiënische strategie niet toereikend zijn. Samen met onze geluidsdeskundigen, instructeurs van het OTCRij, kerninstructeurs van de KMar en berijders van onze motoren, heb ik afgelopen jaar meegeschreven aan een onderzoeksprotocol om via metingen meer te weten te komen over geluidsbelasting bij motorrijders van de KMar. Het principe is simpel; via primaire metingen wensen we vast te stellen wat de grootte van de geluidsbelasting is in dBa (er gaat direct voor het trommelvlies gemeten worden) en wat de blootstellingsduur van de belasting is om daarmee tot een veilige blootstelling te komen die weer doorvertaald kan worden naar een ARBO-catalogus. Dat was het simpele deel van de experimentbeschrijving. Moeilijker is het aantal omstandigheden (variabelen) waaronder je moet meten.

    Het aantal variabelen en condities dat bemeten moet worden is talrijk. Ik noem er een paar:verschillende fabrikanten van helmen (vier), systeemhelm open en dicht, vizier open en dicht, snelheden onder de 50 km/h, onder de 80 km/h en daarboven, rijden met en zonder OGS (goed voor 135 dBa), verschillende typen van gehoorbescherming (otoplastieken op maat met verschillende filters, schuimpluggen, akoestische geluidsreductie,....), scherm hoog/laag, communicatiemogelijkheden via C-2000, en ook nog eens verschillende systemen waarmee communicatie tot in de helm gebracht wordt (in helm ingebouwde koptelefoon, oortjes, of luidsprekertjes in de otoplastieken naast het filter). Maar ook waar werk je als motorrijder. Zelfs stilstaand op de vluchtstrook van een snelweg (mobiel vreemdelingen/grens toezicht) is er sprake van geluidsbelasting die gemeten gaat worden. Eerdaags gaan we hiermee aan de slag en gaat er gereden en gemeten worden. En omdat we niet veroordeeld wensen te worden tot 'de slager die zijn eigen vlees keurt', wordt het onderzoekstraject onder andere begeleid door TNO en het AZU.

    Dit wetende ga ik zeker niet mee met je opmerking "Helaas is de overheid te vaak van mening dat zij met een andere maatstaf mag meten dan gangbaar op iedere andere werkplek." Zeker niet als ik naar de kosten van dit onderzoeksproject alleen kijk, maar ook naar het budget dat wij per jaar gebruiken om onze werkplekken veiliger te krijgen. Immers, ook de overheid is zelf verantwoordelijk voor de kosten van de arbeidsongeschikten die zij genereert; elke arbeidsongeschikte drukt uiteindelijk op het personeelsbudget van het eigen departement en dient door het departement zelf betaald te worden. Het zijn soms banale rekensommen die ik dan ook voorbij zie komen. Iemand van 25 jaar die blijvend en volledig arbeidsongeschikt is, is een ook bij de overheid een last tot zijn 67e. Dat is bij een modaal inkomen gedurende 42 jaar een bruto loonlast van bijna € 2.000.000 exclusief indexatie die niet gebruik kan worden voor betaald werk en gedragen moet worden vanuit de eigen begroting. Daarbovenop; ISZW legt ons zo nu en dan ook sancties op, veelal in een veelvoud van € 5000. Boetebedragen van 30.000 euro of meer wil je niet opgelegd krijgen. Vooral niet omdat die direct aan jou als leidinggevende worden opgelegd en dus achter jouw naam prijken.
     
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
    Laatst bewerkt: 13 mei 2017

Deel Deze Pagina