Welk uitlaatsysteem ?

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Maarten H

Motorrijles
4 okt 2017
3
1
3
65
Type motor
ST1100
ST1100 AX - 1999 / 2000
Bij 50.000 km is het dan zover, ik moet aan een nieuwe bochtenset en dempers.

Even schrikken, een originele complete Honda uitlaat kost al gauw bijna 1750 euro bij Davis Silver Spares
Als alternatief komen ze met een Motad RVS uitlaat van 814 euro.
(beide bedragen incl. btw maar excl. verzending)
Verschillende webwinkels in NL geven een totaalbedrag van meer dan 2100 euro..!!

Heb eerder op een ST1100, waarmee ik later van de weg werd gereden, een alternatief gemonteerd, waarbij het geluid erg veranderde. Weet het merk niet meer.
Nu vind ik het geluid van de ST1100 met de originele uitlaat erg mooi.

Als ik verder op het internet zoek kom ik ook Delkevic Carbon en RVS tegen, en ook nog eens een ENDY uitlaat.

Op het forum kom ik hierover niets tegen, terwijl toch iedere Pan-rijder op enig moment hier wel eens mee te maken heeft gehad of zal krijgen....

Wie kan hier een advies over geven ?
 
Laatst bewerkt:

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
488
386
63
54
Waspik
Type motor
ST1300
Ik heb in 2012 nieuwe Motad uitlaten gemonteerd. Dat was toen voor € 410,00. Geluid bleef hetzelfde als de originele uitlaten. Was uiteraard bij een ST1100. Mijn broer heeft deze motor van me overgenomen en de uitlaten zijn nog steeds als nieuw
 

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.599
1.222
113
Hulst
Type motor
ST1100
Ik heb geshopt op Ebay en Marktplaats. De RVS bochten en collector gekocht op Ebay en de twee originele dempers op Marktplaats. Alles gebruikt materiaal, maar in zeer goede staat. Downpipes en collector €180,-- en de beide dempers -bij verschillende verkopers- €100,-- elk. :Smile:
 

Maarten H

Motorrijles
4 okt 2017
3
1
3
65
Type motor
ST1100
Dankjewel voor jullie reacties.
Een ongeluk komt nooit alleen, nu ook de auto het heeft begeven rijd ik met oordopjes nog even door.
Nu van plan de uitlaat over een tijdje te demonteren en te onderzoeken of deze gerepareerd kan worden door het gat in een pijp bij het middenstuk netjes dicht te lassen..
De dempers lijken nog in orde, klemmen en afdichtingen vernieuwen van de aansluitingen.
Heb ook een klein gaatje ontdekt aan het uiteinde van de demper, waar wrs een popnagel heeft gezeten, ook een lekje dus...
De originele uitlaten van een ST1100 zijn toch niet van RVS ?
Zal tzt. mijn bevindingen posten..
 

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
790
377
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Ongeveer een twee jaar geleden een uitlaat vervangen van de ST1100. Heb met een behoorlijke magneet getest. De pijpen waren niet magnetisch. De collecter wel (althans wat er nog van over was).
Tot zover mijn ervaring met dit uitlaat systeem.
 

Motormuis

1e Versnelling
12 feb 2017
39
25
18
46
Type motor
ST1100
Ook ik ben toe aan een nieuwe/vervangende uitlaat. Bij mij is op de collector de bus waar de linker demper in zit volledig weg gerot. Dus nu maar sparen voor RVS. Dan kom ik dit niet nog eens tegen (hoop ik). Ik wil eigenlijk wel de orginele dempers er weer op. Past meer bij het uiterlijk van de brommert.
 

W. Boom

2e Versnelling
23 mei 2018
74
52
18
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Ik heb een jaar geleden de bochten en collector vervangen door de delcevic. Die gecombineerd met set hele einddempers van marktplaats. Tot op heden prima.
 

M.C. Kleijn

Motorrijles
6 feb 2016
3
1
3
Type motor
ST1100
Vorig jaar een complete RVS set besteld bij David Silver. Werd na drie dagen geleverd. Bij Motozoom laten monteren en heb er geen enkel probleem mee.