Helm/Vizier Welke helm

Dennis

The Preacher
@Ivo: die metallic bruin puur zodat je jasje er niet bij vloekt? Friends

En vergeet deze niet, want het venijn zit hem altijd in de staart!
Hij staat je gewoon goed, eerlijk is eerlijk!

Mikey

4e versnelling
Hij heet officieel matte-metal:

En hij vloekt inderdaad niet bij m'n jasje

en wat dat aangaat ook niet bij m'n motor

Da's ff heel wat anders als een paarse veer onder een grijze Pan hè...[emoji12]

En nu echt even een keer lief gaan doen...[emoji36]

Michael

2e Versnelling
Vanaf volgende week gaat mijn Nolan de kast in voor een witte Shoei Neotec :) De Schuberth C3 en C3 pro ben ik gaan passen, maar dat ging niet samen met de vorm van mijn hoofd, zat niet lekker. De Shoei Neotec zat perfect in de maat XL. Dat wordt een stuk stiller cruisen.

D.bouwhuis

5e Versnelling
Vanmiddag idd ook een Shoei Neotec bestellen , hopelijk is de borealis tc10 kleur te leveren!!
Zilvergrijs met donkergrijze bestikkering.
Anders word het waarschijnlijk een antraciet

Verzonden vanof mien eifeun

harde hoed

3e Versnelling
Bij Divmo zijn op het moment iig de Shoei helmen prettig geprijsd. € 419,- voor de goedkoopste versie.

Wellicht interessant.

Mikey

4e versnelling
Mooi ding en gelukkig eens niet fluor geel.... Gefeliciteerd!

Ik vond de kleurstelling van de two-tone grijze op de eerdere foto ook niet verkeerd trouwens.

Dennis

The Preacher
Shoei altijd goed! Mooie helm! Gefeliciteerd!

Ivo, waarom schrijven ze je naam niet goed? Tis toch wat he, honingbijtje!
Hierbij mijn liefde onvoorwaardelijk vastgelegd op dit forum.

Kusje knuf!

D.bouwhuis

5e Versnelling
Helaas vond ik die two tone grijze ook mooier, alleen is deze niet leverbaar in europa, alleen in oostenrijk en amerika, en dan ook met d sluitingen en niet met snelsluiting

Mikey

4e versnelling
Lieve Dennis;
JIJ schrijft telkens mijn naam verkeerd, allerliefste oelewapper....
Het is; Yvo, met 'n YYYYYYY.
Maar het is je alweer vergeven. Kan op jou niet boos worden [emoji6].

Laatst bewerkt:

Mikey

4e versnelling
OK, Yvo,

Is jouw nickname soms ontleend aan Mike Boer?? Die heeft trouwens een zelfde kleur helm.

Ik proef namelijk esthetiek die een stylist niet zou misstaan. Dat laatste is zeker bedoeld als compliment!

Ik waardeer je bedoeling Rene, maar die foto... eerlijk gezegd vind ik die man een kwakbol...oi oi oi...
Met zo'n kinbak zou ik hem permanent sluiten...[emoji23]

Maar normaal ben ik er niet direct een voorstander van om alles op je motorfiets af te stemmen. Is natuurlijk wel leuk en mooi, maar ook erg lastig als je een keer een andere motor koopt tenzij die in dezelfde kleur is.

Maar in mijn geval kon ik het rustig doen want als ik een andere motor koop, komt die erbij. Niet ter vervanging van.
Ik heb met dit ding, in zijn actieve diensttijd, zoveel meegemaakt, mooie en minder mooie dingen... En dan altijd die ene constante factor; M'n nimmer aflatende maatje, die er altijd was en me nooit liet staan...[emoji6] Daar kan ik dus geen afscheid meer van nemen, dat zou voelen alsof ik hem dan zou laten staan.

Laatst bewerkt:

Mikey

4e versnelling
Helaas vond ik die two tone grijze ook mooier, alleen is deze niet leverbaar in europa, alleen in oostenrijk en amerika, en dan ook met d sluitingen en niet met snelsluiting

Ik vond die two-tone grijze niet per definitie mooier, maar ook gewoon mooi. De zwart-grijze die je nu hebt doet naar mijn mening niet onder hoor. En als ik het goed kon zien op je avatar, staat hij ook net iets beter bij je Pan dus beter voor het totaal plaatje[emoji1]

Laatst bewerkt:

Eefje

Kilometervreter
Ik begon bij mijn rood - witte FJ ook af te stemmen op de kleur van de motor. Rode motorjas en handschoenen ( waar ook nog een EVA op stond :) ) maar om nu alles grijs te maken....

Dennis

The Preacher
Mijn hemel, lees ik nu goed dat er "mannen" en Ivo, met i zonder y en zonder Q in zijn naam, hun kleding af gaan stemmen op de motorkleur?
Moet niet gekker worden.

Let wel, dat er een bepaald accent wel terug moet komen in de jas als laars. Anders heb je dat weer.

Het is en blijft een mooie helm, ondanks dat die niet past bij je winterkol en thermokleding.
Merk ook okidoki, want Shoei is toch een elite merk Pleasantry

D.bouwhuis

5e Versnelling
Elitemerk of niet,'de keuze was Schuberth c3 pro of deze Shoei Neotec,
De Shoei heeft gewonnen omdat voor mij de pasvorm het beste was

Dennis

The Preacher
Shoei Neotec....dat is alleen weggelegd om de echte kerels van de "jongetjes" te kunnen onderscheiden. Vaak zijn het ook de meest knappe, intelligente, en "chickmagnets" als het gaat om een Neotec op het hoofdje.

Ps: zit zalig toch? [emoji108][emoji18]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mikey

4e versnelling
Vaak zijn het ook de meest knappe, intelligente, en "chickmagnets" als het gaat om een Neotec op het hoofdje.
[emoji108][emoji18]

Wel typerend dat je eerst een Shoei Neotec op je knar moet zetten om dat effect te genereren....
Mij lukt het beter zonder botsdop.

Maar ik heb dan ook geen Shoei, dus ik moet het wel van mijn eigen looks hebben.[emoji23] [emoji23] [emoji23]

elmo

Mega Mijlenmaker
en deze is het geworden een hjc SY -MAX 3 ik heb meerdere helmen gepast maar deze zat erg lekker en gemakkelijk in gebruik.

verstuurd met luchtpost

Michael

2e Versnelling
Ik heb zondag mijn eerste rit met mijn Shoei Neotec gereden, en vond het top! Perfecte pasvorm, weinig lawaai, goede verluchting en wat is dat zonnescherm handig! :)

D.bouwhuis

5e Versnelling
Mijn eerste ervaringen met mn nieuwe Shoei Neotec borealis zijn ook zeer positief, ontzettend stille, lichte helm

Top hoed

elmo

Mega Mijlenmaker
na veel problemen met de sy max3 2 keer terug geweest naar de importeur en nog niet goed en ze kunnen er ook niks meer aan doen[emoji25]

Goede nieuws is wel dat ik een andere helm uit mag zoeken na 1,5 jaar[emoji1] dus de quest gaat weer door ........... twijfel tussen een Neotec als deze past of een hjc r hpa max evo en idem.
Dus van het weekeind weer passen en meten

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Mans

5e Versnelling
Je helm is zo persoonlijk als je toiletpapier. Enige regel is uitproberen (passen!).

Mans

5e Versnelling
Mijn eerst Nolan is nu bijna afgeschreven. N104 nu 4,5 jaar in gebruik en afgezien van een vervangende pinlock na ruim 3 jaar eigenlijk geen klachten.
Maar merk en model blijft persoonlijk.

Speedy-Pan

Kilometervreter
Heb een Schuberht C2 en bevalt prima, heb een C3 gehad en viel mij tegen en heb die weer weg gedaan.

Zonneschijn76

Kilometervreter
Ook hier eerst c2 en nu C3 welke een stuk lichter is dan de 2 maar de ventilatie circulatie vind ik minder dan de 2.

Speedy-Pan

Kilometervreter
Niet alleen de ventilatie van de C3 is minder maar ook minder stil, achterzit de rand bij je nek iets hoger waardoor er met regen water je nek in loopte.
En dat dan voor dik 550,- euri,s ben blij dat ik hem weg gedaan heb, nu nog twee rezerve helmen Schuberht Concept is vrijwel het zelfde als de C2 en bevallen ook goed.

elmo

Mega Mijlenmaker
Vandaag bij de dealert geweest en mijn oude helm ingeleverd en een nieuwe uitgezocht en dat is geworden...............

Ja een hjc rpha max evo[emoji106] [emoji4]
Mooi ritje naar huis gehad en tot nu toe zeer tevreden.
En wat echt cool is en fijn kijkt is dat de pinlock het volledige vizier beslaat dus geen randje meer in je zichtveld

elmo

Mega Mijlenmaker
@ mahedu jazeker is de helm stil verschil is wel duidelijk merkbaar tov de andere hjc

Mikey

4e versnelling
Niet alleen de ventilatie van de C3 is minder maar ook minder stil

Ik heb voor de dienst ook met de C2 gereden, daarna kort de BMW V (echt een flop) en toen de C3. En die is echt aanmerkelijk stiller als de C2 dus ik bestrijd bij deze jouw bewering op dat punt.
Sterker nog, de C3 was (aangetoont) de stiltste systeemhelm ter wereld. De C3 PRO is zelfs nog 2db stiller. Klinkt alsof dat niets is, maar voor het gehoor is dat bijna de helft.....

Laatst bewerkt:

Speedy-Pan

Kilometervreter
Mikey dat kan wel zijn bij de test en dat geloof ik ook wel maar ik heb dat helaas niet zo ervaren en met regen loopt het water je nek in en verder door op je rug.
Ook sloot het vizier niet lekker en met regen lekte het naar binnen en ben ook terug geweest met de helm bij MP Hillegom.
Heb een nieuw vizier gehad en voor het regenwater wat aan de achterkant me nek in droop hadden ze geen oplossing.
Moet wel zeggen dat ik één van de eerste was met een C3, misschien dat de nieuwere C3 helmen beter zijn maar voorlopig rij ik nog met me C2 en vind dit tot nu toe nog de fijnste helm.

Laatst bewerkt door een moderator:

Petrus pan

4e Versnelling
+1 over regenwater in de nek. Daarbij had ik ook nog eens dat als ik de klep dicht deed de helm te klein werd en aan beide kanten begon te drukken. Zo erg zelfs dat een half uur rijden eindigde in massieve koppijn.
Het is ook nooit beter geworden, heb hem weggeven omdat ik hem nooit meer droeg.

Dennis80

5e Versnelling

Deze premier heb ik me vorige week aangeschaft, heb zeker 4 verschillende merken op gehad en deze paste mij perfect. Tot nu toe bevalt het me prima veel stiller dan m'n vorige helm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bovenaan