Helm/Vizier Welke helm

Dennis

The Preacher
Mooie helm mensen!

Ik weet 1 ding.....als je een keer met een goed zonnevizier gereden hebt, wil je nooit meer anders.

Dus sowieso zou ik altijd gaan voor een helm met zonnevizier.

Behalve als je alleen in het donker rijdt of dat je er zeker van bent dat je altijd met de zon in je rug rijdt [emoji41]

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
Heel belangrijk bij een zonnevizier is dat het een goede is.
Met goed bedoel ik dan donker genoeg.
Mijn huidige HJC III Max heeft ook een ingebouwd zonnevizier, de uitvinding op zich is een verademing, zeker als brildrager.

Alleen is deze te licht bij iets zomerse dagen (wanneer je dus langer rijd).
Bij een laagstaande zon echt letterlijk verblind geweest. Het gekke was dat zonder zonnevizier en met fijn geknepen ogen ik meer zag (iets ipv niets).
Geen fijne ervaring kan ik jullie vertellen.

Helaas is er ook geen donkerder zonnevizier te verkrijgen (gemiste kans van HJC).

Momenteel heb ik een randje ramen verdonkeringsfolie langs de bovenkant geplakt om te testen. Dit werkt tot nu toe goed maar ziet er van dichtbij niet uit omdat de (gebruikte rest)folie de dubbele kromming niet kan volgen en er dus luchtbellen onder zitten en kreukels inzitten.

Maar het werkt wel tot nu toe. Volgende stap wordt proberen de rand te smoken.

Conclusie:
Zonnevizier is een aanrader.
Let bij aankoop op de mate van verdonkerings (kijk in een lamp en niet alleen rond)
Vraag of een losse donkerdere zonnevizieren te koop zijn.

Doe er jullie voordeel mee en veel zonnige km toegewenst.

Laatst bewerkt:

Maarten.

Beginnend Bestuurder
Hoe kun je voordat je een helm koopt weten hoe stil die is? In de winkel zijn ze dat allemaal toch? Of met elke helm een proefrit maken? Mijne is redelijk lawaaiig, en dat zou de reden zijn om een andere te kopen..

Petrus pan

4e Versnelling
Van te voren reviews opzoeken op het internet, dat is de enige manier om een beetje een idee te krijgen over een helm. En dan nog. :p

Frans

5e Versnelling
Topic bestaat inmiddels alweer een poosje, heb gelijk wat meer ervaring met de Caberg. Van mij krijgt ie cijfer 9. Dat oppompen van kraag en wangkussens is ook heerlijk. Zeer tevreden en heb 1 dingetje gevonden.
Bij een extreme regenbui komt er af en toe een druppel binnen. Maar dan moet het ook keihard regenen. Waarom geef ik m eigenlijk geen 10..........?. :)
( Helm staat op pagina 1 )

elmo

Mega Mijlenmaker
Waarschijnlijk omdat de caberg verre van stil is althans als ik de revieuw mag geloven

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Frans

5e Versnelling
Volgens mij hebben we het niet over dezelfde helm, ik vindt m juist erg stil.

Laatst bewerkt door een moderator:

elmo

Mega Mijlenmaker
Je moet er wel mee gaan rijden om te testen[emoji23] [emoji23] [emoji23]

Zonder gekheid als de helm bevalt maakt het geen reet uit wie wat zegt jij bent er content mee en dat telt[emoji6]

Freeway

3e Versnelling
Ik rijd al weer enige tijd met een Neotec van Shoei. Prima pasvorm (voor mij kop dus) en ook best stil. Handig met ingebouwd zonnevizier.
Nadeel gewoon weg te duur. Maar 1x per jaar heeft RAD 25% korting op nieuwe helmen, overal gaan passen en zo en dan daar bestellen.
Gaat alleen op als je natuurlijk al een helm hebt.
na HJC heb ik nu een Nolan N103 gekocht op pasvorm en luxe. Schuberth past niet op mijn hoofd. Ben een Shoei fan. Erg duur zoals Hans zegt maar elke cent waard. Probeer Shoei eens, zeker de moeite waard!

Frans

5e Versnelling
Je moet er wel mee gaan rijden om te testen[emoji23] [emoji23] [emoji23]

Zonder gekheid als de helm bevalt maakt het geen reet uit wie wat zegt jij bent er content mee en dat telt[emoji6]

Rijden ? Kan je er ook nog mee rijden ? Pfff..... Een 10, hoor !

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
na HJC heb ik nu een Nolan N103 gekocht op pasvorm en luxe. Schuberth past niet op mijn hoofd. Ben een Shoei fan. Erg duur zoals Hans zegt maar elke cent waard. Probeer Shoei eens, zeker de moeite waard!
Freeway, ik heb jaren Shoei gehad ook voor het racen, maar bij mij zit een Schuberth weer beter. Het is gewoon heel persoonlijk.

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Ik vind het raar dat Arai niet één systeemhelm in het assortiment heeft! En verreweg de meeste 'toerbuffelchauffeurs' hebben denk ik een systeemhelm . .

Arai heeft een bedrijfspolitiek dat veiligheid voor alles gaat. Een systeemhelm past daar niet in. Het scharnierend gedeelte is bij elke systeemhelm de zwakste schakel. Geen enkele constructie haalt de normen die Arai hanteert. Ergo: geen Arai systeemhelm.

Nosegear

Administrator
Medewerker
Helder, en in principe een goed uitgangspunt. Maar ze maken wél jethelmen, en ik denk dat een systeemhelm veiliger is dan een jethelm . . Zo heilig is hun 'veiligheid voor alles' credo dus ook weer niet.

Overigens kun je er als bedrijf dan óók voor kiezen om dan maar de allerveiligste systeemhelm te maken die je kunt . . Nu laten ze een aanzienlijke vijver van klanten links liggen.

Dennis

The Preacher
Wat is lawaai en wat is stil? Weer zo een mooi gevalletje van: huh, ik heb daar geen last van en ik heb daar wel last van.

Review zegt veel maar niet alles in sommige gevallen. Zou eerder afgaan op de gebruikers.

Dennis

The Preacher
@Marcel:
Shoei vindt dat een zonnescherm apart in een ruimte moet vallen en niet zoals de Schuberth in de helm an sich.

Wat is beter? Tis dat mijn hoofd te mooi en goed geschapen is, anders had een Schuberth (sorry Yvo) mij gepast en had ik dus een prima botsproef kunnen uitvoeren. [emoji601]

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
??? Bij mijn Schuberth zit hij tussen de binnen en de buitenschaal en volgend mij is dat bij bijna alle helmen zo, behalve bij van die piloten helmen waar hij buitenop zit.

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

elmo

Mega Mijlenmaker
Zo nog ff een rit Friesland drente gehad, en ik moet echt benadrukken dat het volledige pinlock vizier toch echt top is het kijkt zo plezierig [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Dennis

The Preacher
??? Bij mijn Schuberth zit hij tussen de binnen en de buitenschaal en volgend mij is dat bij bijna alle helmen

Luc,

Shoei heeft een verdikking gemaakt hiervoor.
Die zegt: als je in een bestaande helm een ruimte gaat creëren voor een zonnescherm dan gaat dan ten koste van de veiligheid.
(Soort stemmingsmakerij zeg maar, want ik denk zelf dat Schuberth hier goed over nagedacht heeft.

Ik heb het wat onhandig neergezet in mijn eerste opmerking.

Zeurdoos

Kilometervreter
Alle merken hebben hier over na gedacht ;) want ze moeten aan bepaalde eisen voldoen (zo is een Lidl helm ook veilig) Maar ja hoe veilig is veilig ;) . Daarom besteed ik liever wat meer geld aan de beschermende kleding die ik aan heb ;) . Maar het beste is niet vallen of raak gereden te worden ;) Good:biker:

Dennis

The Preacher
Lidl voldoet idd aan de minimale eisen. Of dat veilig te noemen is, weet ik niet.

De opmerking dat je liever meer geld besteed aan goede kleding dan een helm is mij onduidelijk en zoals ik hem lees onverantwoordelijk.

Want als je een schuiver maakt, blijft je kleding "gelukkig" heel of je houdt minimale schaafwonden over, alleen ligt de inhoud van je hoofd over straat, omdat je een lantaarnpaal tegen kwam aan het einde van je schuiver.

Beschermde kleding doet er weinig toe als je een "Epke Zonderlandje" maakt......dan dank ik God op mijn blote knieën daarna dat ik een Shoei op had van 600 euro.

Zeurdoos

Kilometervreter
Ja weet je wat het is (heb wel eens wat oude helmen met een moker kapot geslagen en dan merk je het verschil) een Lidl helm of een andere helm onder de 100,- daar kan je tijden je crash 1x mee op de grond knallen eer hij het begeeft (1 moker klap en was er nog niet door bij de 2de wel) maar hoe weet je 1000% zeker dat je bij een ongeluk maar 1x met je helm op de grond knalt ;) bij de andere helm die ik kapot geslagen had moest ik meer dan 10x slaan en toen kwam er een scheurtje in maar nog niet een gat. Dus ja keuzes ;) @Dennis wel goed lezen de helm valt daar ook zeker onder bij mij ;) en anders bij deze :p

MaHeDu

5e Versnelling
Vandaag bij MotoPort Zelhem een nieuwe helm gescoord.
Na vijfeneenhalf jaar vond ik wel dat ik toe was aan een ander.

Blijf toch maar bij de Schuberth. Eerst de C3. Nu de C3 pro. Merk nog niet zoveel verschil overigens qua geluid.

24 + 25 september hebben ze een kortingsactie bij MP van 21% op alle helmen en kleding. Kon nu thuis mededelen dat het echt een koopje is ;)

image.jpeg

TiPan

3e Versnelling
Jep, ze hingen er met de benen uit vanmorgen! Heb er voor de kids een hjc gehaald.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Mark71

1e Versnelling
Voor mij Arai. Zit me als gegoten. Een Rebel voor in de koudere periodes en een SZ-F tijdens de zomer. Steeds in het wit. Beste kleur tegen de hitte en best goed zichtbaar.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
Sinds februari een Schuberth C3 Pro op het hoofd. Super fijne helm en inderdaad een stuk stiller dan de Shark. Die zat na verloop van tijd toch niet meer zo lekker en mijn Sena Communicatieset was niet makkelijk te plaatsen.
Nu dus de C3 en die zit heerlijk en de Sena past perfect.

Gerwin V

3e Versnelling
Een Nau-systeemhelm. Met mooie gaatjes en "tunneltjes" voor het intercomsysteem, een zonnevizier en voldoende ventilatie. Binnenkant is wasbaar en volledig gesloten is ie verbazend stil.
Het mooiste? De prijs! €249

Nau jullie weer.

Cire

Kilometervreter
Ik heb een Scorpion Exo systeemhelm en ben daar zeer tevreden over. Uitstekende pasvorm voor mijn hoofd en redelijk geventileerd (voor zover je daar wat aan hebt achter je kuip :))
Bedieningsgemak bij openklappen vizier/kinbak is ook dik in orde.

Cire

Kilometervreter
Dat is sowieso de open deur met helmen. Net weer meegemaakt met het kiezen van een helm voor mijn oudste zoon: de pasvorm blijft iets heel persoonlijks en verschillend per merk.
Devies is dus passen passen en nog eens passen (tenzij je natuurlijk een merk hebt wat aan je hoofd wordt aangepast) en als je er mee zou mogen proefrijden zou dat helemaal geweldig zijn.

Telkamp

4e Versnelling
Onderschrijf wat Cire aangeeft. Al vele merken en modellen gepast, maar voor mijn hoofd blijft/blijkt Shoei iedere keer weer de best zittende helm (misschien wel wat duurder dan gemiddeld, maar niets vervelender dan een helm die niet goed/ lekker op je hoofd zit..... ). Dit voorjaar een Neotec 2 systeemhelm aangeschaft. Heb ook de modellen van Schuberth geprobeerd (vanwege de goede berichten o.a. op dit forum), maar zit niet goed voor mij.

RORICK

Kilometervreter
ik heb sinds kort ook een Shoei neotec2. Ik had hiervoor een Schuberth C3. Ik wilde voor de C4 gaan maar na de Shoei ook te hebben gepast was ik om. Daarnaast is de helm via een Shoei actie op "maat" gemaakt. Wel bleek na gebruik dat hij toch te strak was gemaakt. Ik kreeg pijn op het voorhoofd. Een klein beetje bij het voorhoofd verwijderd en hij zit nu top. De helm vindt ik stiller als mijn C3. De aanpassingen zijn vastgelegd in de Shoei database. Handig voor hun natuurlijk, maar ook voor mij als ik ooit weer een nieuwe aanschaf. Ik heb daarnaast een SENA communicatieset ingebouwd. Het is nu helemaal af.:)

Timbo

Administrator
Medewerker
Je moet wel je paspoort achterlaten in de winkel van je keuze. ??????

Rad mag misschien betrouwbaar wezen, maar ik zou niet mijn paspoort als onderpand achterlaten in de winkel.

Dit document is eigendom van de Het Koningrijk der Nederlanden.
Maar boven dit, Kwaad willige kunnen hier veel mee, ook met een copy.
Vergeet niet dat ook je BSN nummer er op staat.
Dit nummer kan veel deuren openen.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Je hebt wel een punt Timbo .
Ik geef het gewoon af en misschien is een ander document ook wel goed.
Volgens mij zijn er wel andere manieren om identiteiten te stelen .
Die jongens daar zijn geen criminelen .

Timbo

Administrator
Medewerker
Hoeveel vraag ik..??????
Ik vraag niets, ik verkoop geen helmen. :Lol::Lol::Lol::Lol:

Zou ik niet weten, dat is iets tussen de potentiele koper en de verkoper.

Zeurdoos

Kilometervreter
Onnodige Quote verwijderd

@Timbo
Beetje onzin. Als ik wil weet ik ook binnen 30min jou bsn nummer woonplaats en bankrekening nummer. Dus je hoef zeker niet bang te zijn dat er in een goede grote winkel misbruik van wordt gemaakt. Meeste auto dealers vragen ook of je het rijbewijs achter wil laten als borg.

Der is hier over een spreek woord iet met "hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten" ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Garfield

5e Versnelling
Beetje onzin. Als ik wil weet ik ook binnen 30min jou bsn nummer woonplaats en bankrekening nummer.

Ervanuitgaande dat je niet vanwege je werk toegang hebt tot systemen waar dit in staat en een gewone burger bent net als ik zou ik dat graag willen zien ... ik zie ze wel in mijn mail verschijnen ...

Timbo

Administrator
Medewerker
@Zeurdoos ,

In of op een motor voertuig te rijden zonder je geldige rijbewijs bij je te hebben is strafbaar.
Hiervoor kan een PV uitgeschreven worden.

Mijn woonplaats weet je al is Sliedrecht.

Laat maar eens zien al die gegevens die je over kunt vergaren.

Let wel op: eventuele misbruik van onhebbelijk gebruik van je werk positie, functie .
Daar zal ik dan ook aangiften van doen.

Zoals @Garfield al zie: Zie het wel verschijnen in mijn Mail.

Nu weer terug naar het topic: Welke helm .

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
AFX FX-140 OVERZICHT.jpg

Bij de Honda dealer waar ik eind vorige maand de D-sets ophaalde ook meteen maar even gekeken voor een nieuwe helm.

Ik gebruik nu (nog) een Nolan helm van m'n oom die eigenlijk iets te groot was, 10 jaar oud(?) maar wel altijd in zo'n stofhoesje op zolder gelegen.

Een AFX AF-140, voor 150 euro gekocht, heb nog wel even snel online gekeken voor een prijsje, maar uiteindelijk gewoon gedaan nadat ik hem 10 minuutjes had gedragen.

De reviews zijn positief voor de "budget" rijder en een grappige feature is dat je de klep helemaal naar achteren door kunt klappen, dan adem en spreek je vrijer als je niet aan het rijden bent. (Zegt een reviewer :Biggrin)

Tevens heeft ie zo'n zonnescherm met een degelijk bediensysteem, die van de Lidl (op de brommer dan) had ik zo stuk.

Het is waarschijnlijk een "oud" model maar voorlopig zit ik weer veilig(er) en ben er blij mee.

Alleen nog wel even m'n intercom overzetten voor ik hem ga gebruiken, maar da's gewoon een leuk klusje. :)

Timbo

Administrator
Medewerker
@Sancho Panza

Klopt Sander deze AFX AF-140 helm heeft alleen een p keuring.
Dus alleen als integraal helm te gebruiken tijdens het rijden.

Met een P/J keuring zou dit wel mogen

Sancho Panza

5e Versnelling
Ha! Wéér iets van je geleerd! Maar dat was ik ook echt niet van plan hoor, met open helm rijden...
Misschien alleen in de eerste 5 seconden als ik wegrijd, daarna klap ik hem dus echt wel dicht.
Ik houd m'n kin en tandjes liever nog even heel. Die dus... ----►:Biggrin

keesje500

3e Versnelling
Gpa aircraft...vorige week overgespoten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
Ik vraag me wel af of het spuiten van de helm geen invloed heeft op de kwaliteit van de helm. Oplosmiddelen zijn soms redelijk agressief. En dan bedoel ik niet dat ze er op los slaan Rofl

Bassie

3e Versnelling
Ik heb 2 jaar geleden een Shark RSR2 Carbon gekocht, mijn zoon werkte toen in een motorwinkel en wist dat die in de aanbieding kwamen.
Je kan daar het vizier van verwisselen door zonne-vizier.
Maar dat was voor ons niet het argument om er twee te kopen.
Het gewicht is enorm laag, ze wegen respectievelijk small 1300gr en large 1500gr.
Hierdoor merkt je amper dat je een helm ophebt en de verluchting is perfect te regelen.
Ook het lawaai bij hoge snelheden is minimaal.
Die helm krijgt van mij een 9, enkel in de winter vind ik het niks, te koud.

Navigator

4e Versnelling
Ik zweer bij een Nolan 104. Helaas kan ik niet tegen strak zittende helmen, wat ik ook probeer. Ik ken het risico van een te ruime helm...... Toch geeft die Nolan veel comfort, inclusief zonnevizier en N-Com B5. Nadeel: ik heb de XXL-schaal. Past dus niet meer in de zijkoffers van de Pan.

Bovenaan