Helm/Vizier Welke helm

Paul_U

Mega Mijlenmaker
Dat probleem is herkenbaar Navigator.
Heb zelf de Shuberth S1 Pro, ook in XXL, die past ook niet in de zijkoffers.
Nu heb ik wel een topkoffer, maar die heb ik er eigenlijk nooit op zitten, tenzij mijn vrouw mee rijdt, die wil een rugsteuntje hebben.
Daar past de helm dan weer wel probleemloos in.

marccc

Kilometervreter
heb 5 nolan helmen gehad voor de goede pasvorm en de prijs . nu rijd ik met een Schuberth helm en er komt veel minder lawaai door .
super content ( begin jaar gekocht in promotie )

Photoshoot

3e Versnelling
Ik zie dat er in augustus 2017 voor het laatst hier is geschreven over ervaringen met diverse helmen. Onlangs heb ik een budget systeemhelm gekocht. Zit prima, maar ik ervaar heel veel windgeruis. Extra kopruitje geplaatst op het windscherm maar dit scheelt niet genoeg. Ik ben dus op zoek naar goed advies over een stille helm. Wie kan me iets vertellen over zijn/haar ervaringen met stille systeemhelmen i.c.m. een St1100.?

Raaipan

Mega Mijlenmaker
Hallo @Photoshoot, ik zou jouw vraag af kunnen doen met de opmerking dat je de zoekfunctie maar eens moet gebruiken om hier informatie over te verzamelen, maar dat vind ik een beetje flauw omdat je hier nog niet zo lang bent en ik jouw vraag als nieuweling wel begrijp. Maar zou je de zoekfunctie toch gebruiken dan zul je ongeveer deze informatie tegen komen die ik maar even in mijn eigen woorden vertaal:
Een goed advies op persoon is op het gebied van helmen niet te geven. Net als al die andere onderwerpen die erg persoonlijk zijn, zoals banden, ruiten, zadels, hoogte stuur etc.
Jouw persoonlijke omstandigheden zijn anders dan die van mij en die van ... etc. en dat heeft te maken met jouw lengte, jouw houding op de motor, jouw type en hoogte ruit en misschien vergeet ik nog een detail.
Mijn advies is: zoek een paar A merk helmen en een paar B merk helmen en ga ze passen. Met de paar helmen die je goed passen ga je vervolgens proef rijden en maak dan je keuze.
Succes met het zoeken naar een geschikte helm.

Photoshoot

3e Versnelling
Hallo @Photoshoot, ik zou jouw vraag af kunnen doen met de opmerking dat je de zoekfunctie maar eens moet gebruiken om hier informatie over te verzamelen, maar dat vind ik een beetje flauw omdat je hier nog niet zo lang bent en ik jouw vraag als nieuweling wel begrijp. Maar zou je de zoekfunctie toch gebruiken dan zul je ongeveer deze informatie tegen komen die ik maar even in mijn eigen woorden vertaal:
Een goed advies op persoon is op het gebied van helmen niet te geven. Net als al die andere onderwerpen die erg persoonlijk zijn, zoals banden, ruiten, zadels, hoogte stuur etc.
Jouw persoonlijke omstandigheden zijn anders dan die van mij en die van ... etc. en dat heeft te maken met jouw lengte, jouw houding op de motor, jouw type en hoogte ruit en misschien vergeet ik nog een detail.
Mijn advies is: zoek een paar A merk helmen en een paar B merk helmen en ga ze passen. Met de paar helmen die je goed passen ga je vervolgens proef rijden en maak dan je keuze.
Succes met het zoeken naar een geschikte helm.
Bedankt @Raaipan voor je uitvoerige antwoord. Waarschijnlijk heb ik de zoekfunctiw niet goed gebruikt want ik kwam op een laatse bijdrage uit 2017 terecht. Niet gezien dat er nieuwere bijdrages waren. Sorry, en bedankt voor je begrip voor nieuwelingen zoals ik! Nu begrijp ik ook dat er geen eenduidig antwoord is op mijn vraag. Je advies om mijn persoonlijke variabelen mee te wegen neem ik ter harte!

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Poeh daar vraag je wat ....
Vaak heeft het toch vooral te maken met hoe dicht de onderkant van de helm is en dat is meestal een kwestie van op locatie helmen passen en goed letten op het afsluitende vermogen van de helm kraag rondom de nek. Denk aan whisper kit.

Een discussie onder motorrijders:

Een huis tuin en keuken fix:

Een eindproduct te koop:

Laatst bewerkt:

tManneke

5e Versnelling
Is het niet zo dat je kan stellen dat systeemhelmen over het algemeen lawaaieriger zijn dan integraalhelmen? En jethelmen lawaaieriger dan systeemhelmen? Ik heb het alleen over lawaai, de rest zal idd meer persoonlijk zijn, maar lawaai kan je meten.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Mijn Nolan N100.5 systeemhelm vind ik idd minder stil dan mijn vorige ... Een HJC IS-17 intergraal helm.

Bovenaan