Welke ruit?

Marcovandeklundert

Beginnend Bestuurder
Beste mensen,

Ik heb nog niet veel gereden op mijn net aangeschafte St1100, maar merk wel dat ik last heb van keiharde windruis rond mijn helm vanaf zo’n 100km/u. Ik heb al rondgekeken op dit forum en zie veel verschillende ideeën en oplossingen. Maar ik vraag mij af, is er een plek waar ik gewoon ff een paar oplossingen kan uitproberen?

misschien is dit niet de juiste plek voor deze vraag, vergeef me, ben een forum-roookie! :cool:

petermdevries

Beginnend Bestuurder
Was mij ook al opgevallen.
Nieuwere typen hebben volgens mij een iets hogere ruit. Vind ik persoonlijk minder fraai, maar ja het is waarschijnlijk een afweging.
Ben zelf 1.93m.

PandaBlack

Kilometervreter
Zelf ben ik 1.91 en op dit moment zit er een verstelbaar ruitje boven op mijn scherm. Op de hoogste stand is de wind veel minder maar zeker aanwezig. De MDI tips hierboven sluit ik mij bij aan. De MDI vario lijkt mij een heweldige altwrnatieve ruit. Deze is verstelbaar in hoogte en hoek. Zo kan je zomers de ruit ook eens lekker laag zetten als je wel wil uitwaaien. Het ruitje van ons staat met dit warme weer helemaal omlaag en bij slecht weer zo hoog mogelijk.

Puig heeft een top ruitje zoals onze maar is echter wat hoger. Hier heb ik zelf naar staan kijken. Alleen geen idee waar die te proberen is.

pmponer

5e Versnelling
Ik heb zelf verschillende oplossingen gehad, verhoogde ruit; afgezaagde ruit
Voor mij is eigenlijk de afgezaagde ruit het prettigst. (afzagen bij het kuipwerk)

Bovenaan