1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST1100 Welke uitlaatsysteem ?

Discussie in 'Onderdelen' gestart door Maarten H, 4 okt 2017.

1. Maarten H

Maarten H Motorrijles

ST1100 AX - 1999 / 2000
    Bij 50.000 km is het dan zover, ik moet aan een nieuwe bochtenset en dempers.

Even schrikken, een originele complete Honda uitlaat kost al gauw bijna 1750 euro bij Davis Silver Spares
    Als alternatief komen ze met een Motad RVS uitlaat van 814 euro.
    (beide bedragen incl. btw maar excl. verzending)
    Verschillende webwinkels in NL geven een totaalbedrag van meer dan 2100 euro..!!

Heb eerder op een ST1100, waarmee ik later van de weg werd gereden, een alternatief gemonteerd, waarbij het geluid erg veranderde. Weet het merk niet meer.
    Nu vind ik het geluid van de ST1100 met de originele uitlaat erg mooi.

Als ik verder op het internet zoek kom ik ook Delkevic Carbon en RVS tegen, en ook nog eens een ENDY uitlaat.

Op het forum kom ik hierover niets tegen, terwijl toch iedere Pan-rijder op enig moment hier wel eens mee te maken heeft gehad of zal krijgen....

Wie kan hier een advies over geven ?

Laatst bewerkt: 4 okt 2017
  2. Biker T

Biker T 4e Versnelling

Ik heb in 2012 nieuwe Motad uitlaten gemonteerd. Dat was toen voor € 410,00. Geluid bleef hetzelfde als de originele uitlaten. Was uiteraard bij een ST1100. Mijn broer heeft deze motor van me overgenomen en de uitlaten zijn nog steeds als nieuw

3. PanEuRoel

PanEuRoel Kilometervreter

Ik heb geshopt op Ebay en Marktplaats. De RVS bochten en collector gekocht op Ebay en de twee originele dempers op Marktplaats. Alles gebruikt materiaal, maar in zeer goede staat. Downpipes en collector €180,-- en de beide dempers -bij verschillende verkopers- €100,-- elk. :Smile:

4. Maarten H

Maarten H Motorrijles

Dankjewel voor jullie reacties.
    Een ongeluk komt nooit alleen, nu ook de auto het heeft begeven rijd ik met oordopjes nog even door.
    Nu van plan de uitlaat over een tijdje te demonteren en te onderzoeken of deze gerepareerd kan worden door het gat in een pijp bij het middenstuk netjes dicht te lassen..
    De dempers lijken nog in orde, klemmen en afdichtingen vernieuwen van de aansluitingen.
    Heb ook een klein gaatje ontdekt aan het uiteinde van de demper, waar wrs een popnagel heeft gezeten, ook een lekje dus...
    De originele uitlaten van een ST1100 zijn toch niet van RVS ?
    Zal tzt. mijn bevindingen posten..

5. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

De originele pijpen van de 1100 zijn inderdaad geen RVS. M.n. de collector is een bekende zwakke plek.

6. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Daar hoort ook een gaatje te zitten,is voor afvoer vocht/water

• Mee eens Mee eens x 2
    Laatst bewerkt: 9 okt 2017
  7. Pathfinder

Pathfinder 3e Versnelling

Ongeveer een twee jaar geleden een uitlaat vervangen van de ST1100. Heb met een behoorlijke magneet getest. De pijpen waren niet magnetisch. De collecter wel (althans wat er nog van over was).
    Tot zover mijn ervaring met dit uitlaat systeem.

Deel Deze Pagina