Wie heeft welk merk en model navigatie?

Gibbel

Kilometervreter
Tt 450 en snap er de ballen van gelukkig nog een werkzame rider5 ook nog

Dat had ik in het begin ook toen ik van de Rider V3 (maar die had de software van de Rider V5, alleen mijn schermpje was iets kleiner dus) naar de Rider 550 overstapte. Jesus wat dat voor "crab", tot ik hem leerde kennen nu is de V3 echt iets oubollig in vergelijking met de 550.
Maar IDD de software is totaal anders geworden maar eigenlijk wel nog veel verbeterd al kon ik me dat niet voorstellen.
koppel de nieuwe TT met je smartphone en je hebt gewoonweg alles ter beschikking,,, gewoon onderweg even een update van de kaarten (zo gefixed),
A-la-seconde updates van de trafic, files, flitspalen of mobiel flitsers, super veel en bruikbare POI's, gans Europa kaarten er in dus ook het oostblok zoals Rusland en Oekraïne. En gezien ik nogal een keer naar Oekraïne rijd met de wagen heb ik mijn TT Rider-550 nu ook via docking in de wagen. Wat dus ook een voordeel is tegenover de Riders V3, de 550 heeft nu ook ingebouwde speakers dus ook zonder BT te gebruiken. De super goede kronkelroutes (nog beter dan in de V3) gebruik ik uiteraard niet in de wagen, daar maak ik gebruik van de snelste of economische route.

Maar net zoals jij @elmo heb ik wat zitten vloeken met de overschakeling, ik durfde de V3 niet eens in de verkoop zetten omdat ik in het begin dacht dat ik de 550 weer zou gaan verkopen. Nu is dat helemaal anders, ik heb nog een GO720 (die met de software als je V5 werkt maar dat is echt zoveel minder,,, Noem het nu maar outbolig dus.
Gewoon even door de software worstelen, beetje YT filmpjes kijken en je bent verkocht hoor.
Zo vond ik in het begin het ontbreken van een led om te zien dat je TT aan het laden was echt een tekortkoming, nu ik er eenmaal mee werk zie ik dat deze led niet eens nodig is. Als de stroom zou uitvallen dan komt hij meteen vragen of hij in standby moet gaan of gewoon op bat verder werken.
En zo zijn er nog van die dingen waar je u aan ergert in het begin, vooral omdat je ze niet meer kan vinden, maar ze zijn er allemaal wel alleen de menu zit gans anders in elkaar nu. Zorg wel dat je hem gekoppeld hebt met je smartphone dat is eigenlijk wel een must als je alle mogelijkheden wil gaan gebruiken, vooral als het om updaten, of life verkeerssituaties gaat.
Echt eens je de klik gemaakt heb is het zo een mooi toestel met zoveel mogelijkheden, die super makkelijk te gebruiken zijn...

cotton

4e Versnelling
tom tom 50 ( is een simpelere versie van de 550, alleen west europa staat er op, geen oost europa)
voor het prijsverschil een cardo 1+ er bij kunnen kopen.

Robmo

5e Versnelling
TT410 - alle automatische instelling uitgezet => werkt daardoor super
Garmin Oregon 700 => lange afstandwandelingen
Gurumaps => off-road ( op telefoon als vervanger voor tripi, € 3,49 tegenover € 600, werkt echt super)

Laatst bewerkt:

marc pan

Klokje Rondrijder
Garmin Nūvi 50 10j wil niet stuk gaan.
TT 450 geraak er niet aangewend.
Garmin 590 pas aangeschaft,
ga deze samen de TT 450 uitproberen in de bergen dat ik op vakantie ben.

Laatst bewerkt:

Digi

1e Versnelling
Vorig jaar de TomTom 550 gekocht bij mister GPS. (prima koop en met een flinke korting voor een steun voor in de auto) En een montage beugel van MarkPen. Setje functioneert redelijk omdat het wel voorkomt dat de tom soms wel eens een rare route voorstelt.
Bedienen onder het rijden wil ook niet altijd lukken ondanks herhaaldelijk opnieuw instellen. Ook heb ik wat last met schittering in het scherm als het wat zonnig is door het geel van mijn jas maar daar ga ik wat aan doen door de bevestigingsbeugel wat te kantelen.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Bij het lid worden van de KNMV de korting die ik kreeg gebruikt bij het afsluiten van een basic abonnement op MyRouteAPP op m'n mobiel.
Gebruik regelmatig de Navigation APP en bevalt mij prima.
Pas in 2022 weer eens 3 tientjes aftikken ... dus de kosten zijn er niet naar (€1,11 p.m.)

Digi

1e Versnelling
Gister toevallig per mail van TomTom de aankondiging gekregen dat er een update klaarstaat omdat op 12 maart de 100km\u in gaat. Kijk dat is natuurlijk wel weer netjes. Ff de update (gewoon direct fia Wifi) doen en weer klaar, wel zo makkelijk.

Twointje Pan

4e Versnelling
Ik heb een Zūmo 590 en omdat Garmin nu voor de Zūmo XT gekozen heeft om geen kabel harnas meer te gebruiken zal dit waarschijnlijk mijn laatste Zūmo zijn. Ik heb namelijk onder mijn zadel een bedrade intercom zitten van Starcom Digitaal en dit al jaren en dit is een prachtige toestel kabeltje pluggen aan de helm en altijd een verbinding met de navigatie ,de radio en mijn vrouw achterop. Nu met de nieuwe XT kun je die niet meer gebruiken dus zolang die intercom werkt geen nieuwe Garmin meer voor mij.

Hendrikkie

1e Versnelling
Heb een ook Stom Stom 550. Ben er heel blij mee makkelijk routes maken smorgens of onderweg. Wel even studeren natuurlijk om al het leuke er uit te halen. Heb een vriend met een Garmin en reed voor op met ritten in het Sauerland. Was al een paar keer met vrouw achterop in een verkeerde of het zelfde steegje beland. Je zag de stoom aan alle kanten uit zijn helm blazen.
Dus nam ik het maar over verder. Hij zei, dat ding gaat er uit, ben helemaal klaar met dat Garmin. Heeft nu ook een Tom Tom. Zooo grappig vond ik dat.

Cabby

5e Versnelling
Net op tijd weg gedaan dus @Garfield , prima!
Ben heel benieuwd naar je ervaringen straks met de XT, ik hoor er namelijk alleen maar lof over en zéker van Mr. GPS!!
Ik hoop dat je een en ander aan praktijkervaring hier of in een nieuw toppic, met ons wil delen! Bedankt alvast en veel plezier met de XT!! :good:

COLUMBO1963

5e Versnelling
Ik heb nog geen GPS dus is de XT "het van het" op dit ogenblik? Ik ben dus ook benieuwd naar de ervaring van de collega's die hem al hebben.

Pannert

3e Versnelling
heb een TomTom 40, maar snap de ballen niet van het TomTom-routemaakprogramma. voorheen deed ik dat met Tyre, rete-makkelijk.

maar Tyre is er niet op verbeterd, sinds ze Google Earth niet meer (mogen?) gebruiken (lees: het is een kutprogramma geworden, elke zoekopdracht geeft de opmerking: 'sorry, die lokatie kunnen we niet vinden'). Basecamp is me te ingewikkeld en werkt ook niet voor de TomTom, en het programma dat TomTom zelf aanbiedt is ruk.

Gibbel

Kilometervreter
Je kan kiezen uit MyDrive van TomTom zelf en MyRouteApp
Ze werken beiden super goed en makkelijk, het is wel even omschakelen als je Tyre gewoon bent maar het ging mij heel vlot moet ik zeggen. en in combinatie met een TT550 werkte het SUPER makkelijk,,, ik vink gewoon aan dat de route op mijn systeem gedeeld mag worden en van zodra ik de TT550 aanzet staat die route als bij "mijn routes" op de TomTom...
Ook routes maken gaat super simpel, je kan het programma zelf ene route laten maken en dan overloop je gewoon even die route om die hier en daar naar je eigen wensen te verplaatsen en klaar. Op 10 min maak je een geweldige route,

pmponer

5e Versnelling
Ik gebruik nu vooral kurviger.de om routes te maken (als ik geen leuke route kan vinden).
Deze laad ik dan in osmand op de telefoon.

Zijn er ook (gratis) kurviger achtige apps voor op de telefoon?

Sypie

3e Versnelling
iPhone 8, klein model. Dit meestal in combinatie met Apple's Kaarten App. Mocht het anders moeten zijn dan pak ik wel eens OSMand er bij. Die laatste is geschikt voor vooraf ingestelde routes.

Bart D

5e Versnelling
Ik gebruik een 2e handse Zūmo 550
Alleen voor uitgezette routes.
Verder rij ik gewoon mijn neus achterna en zie wel waar ik uit kom. Verdwalen in Nederland lukt mij niet.

Oooosterling

3e Versnelling
Zūmo 590 en lifetime abo op myrouteapp.com (nog onder de oude condities van écht lifetime, en niet 3 jr.)..
Was op zoek naar een TT550, maar m'n leidinggevende (met midlife crisis) boorde zijn 1 week oude (nieuwe) guzzi met hangtieten (aka BMW) in een auto, en weg was zijn romantische beeld over de zonsondergang tegemoet rijden met dat bonk ijzer (zijn vrouw gaf het laatste zetje)..
Bleef een 590 over, die ik overgenomen heb.
Onroute motorkaart erbij gekocht destijds (slechtste aankoop ever... 1x gebruikt, maar voldoet totaal niet aan mijn verwachtingen, in combi met dat achterlijke Basecamp).
Nooit kunnen wennen aan dat achterlijke BC (voor iemand zonder ervaring met dat programma of computers, max. 1 x per jaar gebruikende makend ervan), en na een cursus bij MrGPS (en mede op zijn aanraden, na mij aangehoord te hebben) een myrouteapp.com abo aangeschaft.
Met name de "Michelin" kaart in dat program gebruik ik voor het plannen van routes, evenals de ':good: old' regionale kaarten van Michelin of van de ARAL tankstations zijn favoriet op vakantie.
'in de buurt' is het keertje links, keertje rechts en zien waar de neus mij brengt...

Max

Kilometervreter
van Zūmo 590 naar onlangs aangekochte Zūmo XT, ben er zéér tevreden over speciaal al om het schitterend beeld !!

MeX

2e Versnelling
Na jaren Garmin 550-660-590

nu een
Samsung s10 plus met TomTom go

Garmin nog geen minuut gemist

noudi93

1e Versnelling
1 jaar een Zūmo 395lm gehad maar niet aan kunnen wennen. Overgegaan naar een rider 450 en toen overgestapt naar een rider 550 in combinatie met een myrouteapp abonnement

In de toekomst waarschijnlijk over naar navigeren met een telefoon, wanneer de rider 550 mij te oud begint te worden

tManneke

5e Versnelling
Gisteren Garmin xt geïnstalleerd en proefritje gedaan. Verliep zeer positief.
Tot nog toe reed ik met Apple maps en Scenic, maar de telefoon is niet waterdicht, ik hoorde (las) net iets te veel verhalen over ingebouwde camaera's die door het trillen kapot gaan en een nieuwe Iphone zou me duurder uitkomen dan een Garmin.
Ben benieuwd hoe het zal gaan deze zomer. Ben in het routeplannen gedoken en dat Basecamp lijkt voorlopig niks te worden. Nu wat met Kurviger aan het spelen, maar dat loopt nog wat sroef. Ik vermoed dat het allemaal nogal wat leertijd nodig heeft.
En dat met mijn klein verstand. :jin:

Max

Kilometervreter
@tMannekepis, je kan best in uw opstartscherm van je Zūmo XT je naam en adress met tf plaatsen voor eventueel je hem moest verliezen ?

Bovenaan