1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie weet of en waar de plastic klikpennetjes besteld kunnen worden?

Discussie in 'Onderdelen' gestart door Jos Buitelaar, 14 mei 2016.

1. Jos Buitelaar

Jos Buitelaar Beginnend Bestuurder

Enkele plastic klikpennetjes van mijn 1300 zijn waarschijnlijk wat te vaak er uit gehaald en weer teruggezet waardoor er nu een paar los in hangen en er zelfs 2 ontbreken. Weet iemand of deze los besteld kunnen worden en waar? Ik heb ook geen idee of klikpennetjes de juiste benaming is. Het gaat om de zwarte plastic pennetjes die hier en daar in de kuip zitten.

2. Manus

Manus 5e Versnelling

3. Henri Quaedvlieg

Henri Quaedvlieg 4e Versnelling

Ebay ook al eens tegenkomen.

4. Jan Pan

Jan Pan Moderator Medewerker

alieexpress of mintinthebox

5. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Welnee joh...
    Welke maar moet je hebben?

PB maar effe

6. Manus

Manus 5e Versnelling

Heb van elke soort een 10-tal op voorraad genomen.
    Altijd makkelijk.

• Leuk Leuk x 1
  7. Tommie

Tommie Kilometervreter

• Leuk Leuk x 1
  8. Jos Buitelaar

9. Jos Buitelaar

Bij AliExpress inderdaad per 100 voor een paar euro. Goede tip!

10. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Ik breek even in, maar heeft iemand hier ooit al een lijstje gemaakt welke je in welke hoeveelheden nodig hebt?

En dan graag met alle afmetingen.

• Leuk Leuk x 1
  11. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Pas inderdaad even op: bij de 1300 kennen we (tenminste) 2 verschillende maten trim clips.

12. Honda

Honda Kilometervreter

Ehh ja...........................dikke en dunne!

13. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Onderstaande heb ik enige tijd geleden besteld. Altijd handig om op voorraad te hebben :Biggrin

De "pinnetjes":
    http://www.ebay.nl/itm/20x-6mm-Plas...rike_Parts_Accessories_SM&hash=item43baff9ec9

De "clips" zoals al eerder in dit item besproken:
    http://www.benl.ebay.be/itm/20x-Hon...SB0-003-/390937235554?&_trksid=p2056016.l4276

"Grotere clips":
    Onderstaande heb ik ook besteld omdat de originele clips niet meer paste bij het scherm. Even iets opgeboord en alles past weer; omdat ik niet precies weet hoe ik het moet omschrijven maar even een fotootje :)

De clips zijn iets groter.
    http://www.ebay.nl/itm/280979075830?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

image.jpeg

• Informatief Informatief x 2
    • Leuk Leuk x 1
  14. Ome Noot

En dan zeg ik.. PB maar effe en dan ineens....... niks nada noppes... geen PB...
    Hoe goedkoop wil je je pinnetjes hebben :Questionmarks::Questionmarks::Questionmarks:

• Leuk Leuk x 7
    • Lol Lol x 3
    • Winnaar Winnaar x 1
    • Informatief Informatief x 1
  15. cjavham

cjavham 4e Versnelling

16. DonCorleo

DonCorleo Sponsor light

Op mijn Mirror Air Deflector Set ontbreken zulke clips. Weet iemand welke daar in zouden passen?

17. Jur

Jur Kilometervreter

Nou Arno,
    Zoals je ziet zijn dit de echte "doe het helemaal zelfers".
    Want ze zijn zo druk met linkjes om zelf te bestellen dat ze de PB knop niet kunnen vinden.
    Zal ik een linkje naar jou toevoegen? Zeg maar hoor.

18. Ome Noot

Nou ik ga weer nieuwe bestellen via E-bay..
    Bestel ik er wel weer 100.. voor die mensen die WEL de pb knop weten te vinden hahahahahaha

• Leuk Leuk x 3
    • Lol Lol x 1
  19. Ome Noot

Nou van die 8 mm, dus om je onderbak aan elkaar te houden, heb ik er nog zat liggen.
    Die kleintjes dus die die zwarte platen aan je opbergvakken verbind heb ik besteld..
    40 stuks voor een paar euro.

• Leuk Leuk x 2
  20. mikevanalles

mikevanalles 1e Versnelling

Bij de lokale schade herstellen heb ik 10 BUMPERSCHROEVEN besteld van de Ford mondeo uit 1996/2000. Deze passen bijna overal op mijn Pan. Zo zit mijn kuipruitje in iedergeval GOED vast en kan ik m snel zonder gereedschap verwijderen als mijn koplamp weer eens bijgevuld moet worden. ( koplampjes van de action zijn geen aanrader.) maar binnen 4 minuten is mijn lampje vervangen en kan ik weer veilig rijden. ( als mijn knipperlichten het weer doen haha)

21. ruudb

ruudb 4e Versnelling

:Shrug:Ik zoek juist van die rubber pluggen met schroefdraad erin voor de kuipdelen van de st1100 waar bestel je die?

22. Tommie

Tommie Kilometervreter

23. Sancho Panza

Sancho Panza 4e Versnelling

Zoektermen AliExpress:

Trim clips - Automotive clips - Plastic push pins - Fender push pin - Plastic rivets

Ook een keertje 100 stuks voor €3,50 besteld...

Bedenk wel dat de goedkope varianten van deze plastic schroeven niet echt bedoeld zijn om 10 keer in- en uit elkaar gedraaid kunnen worden.
    Een combi van metaal en plastic is misschien een ideetje?

Of misschien eerst "voorvormen" met een echt boutje om het schroefdraad te tappen...

24. Ome Noot

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 13 aug 2017
  25. Tommie

Tommie Kilometervreter

met die rubber moeren zitten er bij mij een aantal van op de brommert. onder andere mijn raam zit ermee vast.
    het is een rubberen cilinder met daarin een messing moertje.
    Als je het aandraait zet het rubber uit als een soort fisherplug. (zo een die in de muur gaat als je een schilderijtje ophangt.)
    Moet je ook niet 20 keer gebruiken en niet te vast draaien anders gaat het rubber stuk.

26. Bassie

Bassie 2e Versnelling

Ik zou geen e-Bay gebruiken als het niet hoeft.
    AliExpress heeft dezelfde leveranciers, is vaak goedkoper en even snel.
    Maar er is 1 heel goede reden om Ali te gebruiken en dat is zekerheid!
    Zelf al een paar keer meegemaakt, verkeerd artikel gekregen of niet aangekomen, slechts 1x melden bij de leverancier is voldoende, ze storten je geld meteen terug of leveren nogmaals.
    De kopersgarantie op AliExpress is botweg super! Ze hanteren daar dan ook heel strikte regels voor de verkoper.

Wilde het gewoon even melden voor de mensen die twijfelen aan AliExpress, is niet nodig, de kopers bescherming is de beste die ik ooit gezien heb.

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 2
  27. cjavham

cjavham 4e Versnelling

Inderdaad klop als een bus goede kopers bescherming

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

28. cjavham

cjavham 4e Versnelling

En als je iets niet kan vinden foto op sturen en word voor je gezocht

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

29. RRR

RRR 4e Versnelling

AliExpress werkt prima. Had kunststof dopjes voor imbusboutjes besteld. Tot twee keer toe de verkeerde maat geleverd, maar zonder morren nog een derde set opgestuurd.

Deel Deze Pagina