Wilbers Nivomat Veren-set

awjnijholt

1e Versnelling
ik ben me aan het orienteren voor nieuwe vering op mijn Pan. Nu kom ik hier veel ervaringen/meningen tegen van Hyperpro. Op zich niets mis mee. Op mijn vorige motor had ik deze ook. en dat beviel prima. Maar nu is mijn interesse gewekt door Wilbers Nivomat. Deze achterschkbreker past zich automatisch aan aan het gewicht op de motor. En dit zonder elektronica. En dat is handig omdat ik vaak met passagier en volle bepakking rijd. Maar ook vaak solo. Heeft hier iemand ervaring mee?

Oooosterling

3e Versnelling
Je kunt proefrijden met deze vering (Wilders LDC nivomat) op een bandit 1250, lees ik op de site van wilbers.de . Het bedrijf zit nog geen 5 km over de grens met Duitsland (thv Denekamp/Twente)..
voor de aanschaf zou ik dat zeker overwegen, gezien de toch wel forse prijs...

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Misschien kan HK Suspension in Tiel wat voor je betekenen @awjnijholt ?!
HK-Suspension is tenslotte de importeur voor Nederland van Wilbers Products.

awjnijholt

1e Versnelling
Klopt HK suspensions heeft mij ook de aanbieding gedaan voor deze veren set. Maar ik hoop hier gebruikers ervaring te horen. Maar het blijfft angstvallig stil.

Manus

Kilometervreter
Middels dit forum zijn al verschillende groepsaankopen geweest bij Hyperpro.
Dan gaat het echter alleen over een andere veer op de bestaande demper.
Jij hebt het over een compleet set.

Oooosterling

3e Versnelling
Ik ben ook bang dat het angstvallig stil blijft..
Als ik het e.e.a. lees/interpreteer op de website van wilbers, zijn er maar een paar motoren waarvoor ze het ontwikkeld hebben c.q. aanbieden. Vanuit de fa. Honda betreffen dit alleen de ST1300 en de VFR1200 crosstourer waar het systeem op te schroeven valt.
Af en toe kom ik ook wel eens op een vfr forum (met ook o.a. een RC36 "in de stal"), maar ook daar lees ik niets over dit type schokbreker, welke v.a. ca. 2016 op de markt is..
Ik moet wél toegeven dat dit weer een stapje hoger is dan een complete shock van Hyperpro (en dan doel ik op de duurdere variant met de hydr. verstelbare veervoorspanning, type 461), maar in direct vergelijk met deze schokbreker is het ontbreken van het gedraai aan je veervoorspanning en demping de grootste plus, bij een wisselende belasting...

Wellicht een vraag die je op een breder georienteerde site beter kunt vragen en/of meer respons op zou kunnen krijgen, vb. motor-forum.nl ?

Ben zéér benieuwd of er überhaupt mensen zijn die dit op hun bike hebben...

Rimconator

Klokje Rondrijder
Geduld is een schone zaak..... Sommigen mensen hebben nog een leven naast het forum......

Ben het eens met @Oooosterling volgens mij hebben de meeste een ander merk op hun Pan zitten.

Wordt vervolgd.

awjnijholt

1e Versnelling
Ik heb vandaag gebeld met HK Suspension in Tiel. En meer info gevraagd over de de schokbreker. En het blijkt dat de Schokbreker pas drie jaar op de markt is en dat ze hem op 5 motoren hebben gemonteerd. Helaas kon hij mij niet vertellen op wat voor motoren. Dus de kans is erg klein dat ik hier gebruikers ervaringen ga krijgen. Ik heb dan ook besloten om voor Hyperpro te gaan. Ik vind het een groot bedrag om te " experimenteren (€1500 euro incl montage) Mijn motorzaak, Huijbers Service en Parts in Schijndel had voor mij een goede deal voor Hyper Pro's. En dus gelijk voor voor en achter besteld.

Twointje Pan

4e Versnelling
Middels dit forum zijn al verschillende groepsaankopen geweest bij Hyperpro.
Dan gaat het echter alleen over een andere veer op de bestaande demper.
Jij hebt het over een compleet set.
Manus. Ik heb in Maart 2019 een complete Hyperpro veren set laten plaatsen bij Paul in Werkendam, heb toen wel gekozen voor een complete nieuwe achter schokdemper met HPA regeling. De originele regelknop is bij mij ook verwijderd en de achter schokbreker van Hyperpro heeft zelf een aparte regelknop die op dezelfde plaats gemonteerd word. Was toen toch ook al een goede 1100 euro , maar heb daar totaal geen spijt van heb daardoor een compleet ander motor gekregen . En zoals je weet ben ik een rug patient met al 4 operaties achter de rug en mijn grote schrik was dat de ST1300 beenhard zou worden met die hyperpro veren, maar zoals ik al eens gezegd heb als je dit met Paul bespreekt word de achter schokdemper gebouwd naar jou wensen. Dus mijn ST1300 is niet stugger of harder geworden dan hij origineel was maar rijd wel een pak strakker nu. Het is een zware investering die zijn geld zeker waard is .

Bovenaan