wormwiel ruitverstelling st1300

SThom

4e Versnelling
Ik ben op zoek naar het wormwiel voor de ruitverstelling van een ST1300.
ik heb een adres die zegt dat hij deze kan namaken, maar ik heb wel een voorbeeld nodig wie heeft er 1 ter beschikking?

panpeter

5e Versnelling
Er is een Zwitser die op het Amerikaanse forum een goede vervanging gemaakt heeft en deze ook te koop aanbied,

Twointje Pan

4e Versnelling
Er is een Zwitser die op het Amerikaanse forum een goede vervanging gemaakt heeft en deze ook te koop aanbied,
Dat is leuk maar het spijtige is dat je totaal niet weet hoeveel VAT je er nog eens op moet betalen en dan nog eens je 21 procent BTW. Maar het is natuurlijk altijd een reddingsmiddel als die van jou kapot is .

panpeter

5e Versnelling
Dat klopt en als je ziet hoeveel het geprobeerd hebben deze na te maken en hoeveel het daadwerkelijk gelukt is dan is het nog steeds niet duur zeker in vergelijking met een nieuw mechanisme.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Als ik dat zo lees is het geen overbodige luxe wanneer ST1300 eigenaren aller landen eenmalig de handen in een slaan en Steve B in staat stellen dit project op poten te zetten @Guyke
Ik geloof die conclusie wel dat het bij alle Pannen een keer zover is ...
Wel fijn als er dan een betaalbare aftermarket oplossing is. Ruim €500 betalen voor een vervangend mechaniek .. PFFFF

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Of ik het nu bij het rechte eind heb of niet , laat ik in het midden.
Maar ik ben er zeker van als je die ruit laat bewegen terwijl je rijdt dat niet goed is voor dat tandwiel.
Maar gedegen onderhoud kan ook wel wat voorkomen en daar moet je wat tijd en energie insteken want het is wel een klusje om alles te demonteren en te monteren.
Gekuist en gesmeerd.
Wat betreft die , tja wat is het eigenlijk ?
Die kabeltjes een mix van staal en plastiek ?
Dat lijkt me dikke rommel.
Ik gebruik het scherm niet al teveel want het staat altijd in de hoogste stand bij me.
Als ik hem kuis gaat het naar beneden omdat ik dan met water bezig ben en er zo geen water in de sleufjes kan waar die beugels doorheen gaan.

Bovenaan