zeer goedkoop kledij waterdicht maken..

frankie

5e Versnelling
hallo iedereen

vandaag heel mijn motorvest en regenbroek ingesmeerd met kaarsvet (theelicht kaarsje).
vooral de naden goed behandelen en daarna met de haardroger erop zodat het vet goed in de naden kan dringen!!
ben je even mij bezig maar is een leuk werkje waar je niets mis mee kan doen..
als het goed gedaan is is er ook geen kaarsvet meer te zien op de vest..
heb ik gezien op youtube als je logisch redeneert moet dit werken he

Bijlagen

• IMG_1032.jpg
    IMG_1032.jpg
    70 KB · Weergaven: 32
  • IMG_1033.jpg
    IMG_1033.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 26
  • IMG_1039.jpg
    IMG_1039.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG_1037.jpg
    IMG_1037.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 29

Jur

Mega Mijlenmaker
Lijkt prima maar….
Als je het te “dicht” smeert wil het vocht er ook niet meer uit. De ademende werking is dan weg.
Dan wordt je natter van binnen dan van buiten.

Ik gebruik Harmisol. Werkt prima en kost rond de €3,50 voor het complete pak.

Jur

Mega Mijlenmaker
Ik behandel mijn pak meestal een keer per jaar.
Tot op heden is dat genoeg.

PandaBlack

Kilometervreter
Werkt prima, goeie tip @frankie. Een rechtstreeks uit de bijna vergeten grootmoeders almanac. Is in de basis gewoon een waxcoat maken en ja dat wordt heerlijk waterdicht. Kaarsvet is waterafstotend.

Bij mijn lederen jassen gebruikte ik altijd warme Canauba of schapenvet om hetzelfde effect te bereiken. Op dit moment heb ik een cordura jas met een losse regenvoering. Deze heeft een zelfsluitend Goretex achtige membraam(?). Is die niet meer waterdicht maak je het zeiknat, strijk je de vezels naar beneden en laat hem hangend drogen. Et voilá weer een tijd lekker droog.

Wat Jur aangeeft moet je bij wax het niet overdrijven. Damp en druppels schelen enorm qua formaat en damp kan vaak wel ontsnappen als je het niet compleet dichtkit. Broeierige valt dan ook best wel mee.

JanDK

4e Versnelling
Als duiker draag ik een pak dat waterdicht is...alleen mijn gezicht wordt nat. Dat pak wordt met een speciale rits water en lucht dicht gemaakt...een zgn droogpak.
Die rits wordt onderhouden met......libello lippenbalsam ...vroeger deden we kaarsvet gebruiken.
Probeer die libello maar eens...gaat de rits ook heerlijk soepel.

Pananas

1e Versnelling
Ditzelfde heb ik gedaan met mijn sigarettenaansteker die aan de buitenkant zit, aangesloten en langzaam de binnenkant volgestort met kaarsvet. Nooit kortsluiting gehad bij hevige regenval.

elmo

Klokje Rondrijder
En hoe moet ik dit zien? Met of zonder plug?.
Ik heb deze in het vakje zitten

tManneke

5e Versnelling
Ditzelfde heb ik gedaan met mijn sigarettenaansteker die aan de buitenkant zit, aangesloten en langzaam de binnenkant volgestort met kaarsvet. Nooit kortsluiting gehad bij hevige regenval.
Slim. Ik heb er een stuk binnenfietsband overheen getrokken en de draden daardoor geleid.

frankie

5e Versnelling
Ik heb op aanraden van een paar motards de s100 impregneer spray gekocht en al getest bij regenweer. Mijn vest blijft droog nu maar het regende die dag niet superhard.. de regen loopt direct van de vest waar ze vroeger al dat water opslorpte en bijgevolg dus dubbel zo zwaar werd met de nodige lekkage als gevolg!!

Bijlagen

• 7372531A-D3B6-4A54-A213-6F5475F3310A.jpeg
    7372531A-D3B6-4A54-A213-6F5475F3310A.jpeg
    43,2 KB · Weergaven: 8

Pananas

1e Versnelling
@elmo , die buitenaansteker zit op mijn andere motor. Volgestort zonder plug.
Op mijn Pan zit hij ook in het binnenvakje met het deksel er op is dat sowieso waterdicht, dus die is niet volgestort met kaarsvet.

Bovenaan